پنجشنبه سرنوشت‌ساز برای عراقی‌ها

هیات رئیسه پارلمان عراق تصمیم گرفت که پنجشنبه آینده را برای نشست رای اعتماد به کابینه «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید انتخاب کند.

پنجشنبه سرنوشت‌ساز برای عراقی‌ها

دفتر رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای نوشت که مجلس عراق امروز دوشنبه نشستی فوق العاده به ریاست «محمد الحلبوسی» برای بحث در مورد تعیین تاریخ جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی برگزار کرد.

بیانیه نوشته که رئیس پارلمان در این نشست تصمیم گرفت که پنجشنبه هفته جاری ساعت ۱۳ را برای نشست رای به دولت جدید انتخاب کند؛ مشروط بر اینکه نخست وزیر علاوی طبق قوانین داخلی پارلمان، برنامه وزیران و سوابق آنان را پیش از زمان برگزاری نشست به مجلس ارسال کند.
الحلبوسی رئیس پارلمان عراق از محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید خواست تا پیش از برگزاری نشست روز پنجشنبه برنامه ها و اسامی وزیران دولت خود را ارسال کند.

قرار بود نشست رای اعتماد امروز (دوشنبه) برگزار شود که به علت اختلاف نظر بین گروه های سیاسی مجلس بر سر ارسال نشدن اسامی کابینه پیش از برگزاری جلسه، به چهارشنبه موکول شد.
تعویق این نشست برای سومین بار پیاپی بیانگر اختلاف های سیاسی گروه های کرد و اهل سنت با علاوی بر سر نحوه گزینش بدون مشورت وزیران است.

محمد توفیق علاوی دوازهم بهمن گذشته با حکم «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر جدید معرفی و مامور تشکیل کابینه شد.
وی جایگزین «عادل عبدالمهدی» شده است که آذر گذشته به علت فشارهای ناشی از اعتراض های خیابانی مجبور به کناره گیری از قدرت و استعفا شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها