خراسان شمالی از کمبود کارگر و استادکار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج می برد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: این استان از کمبود کارگر و استادکار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج می برد.

خراسان شمالی از کمبود کارگر و استادکار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج می برد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، علی اکبر رمضانی در بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان در نشست خبری با حضور خبرنگاران در غرفه ایسنا، با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد کارگر و استادکاران ماهر در حوزه ساخت و ساز ساختمان در این استان وجود ندارد، افزود: حدود هفت سال گذشته برنامه ای در این استان تدوین شد که کارگران و استادکاران آموزش های لازم را دریافت کنند این درحالیست که این طرح فقط در قالب بیمه کردن برخی از افراد و ارائه آمار و ارقام نمیه کاره رها و به کیفیت توجهی نشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل این سازمان درصدد است تا طی دو ماه آینده همایش تبیین نظام مسئولیتی حوزه ساخت و ساز را برگزار کند که این همایش در شهرستان شیروان با هدف شناسایی صنوف مختلفی که در سا خت و ساز نقش دارند برگزار می شود.

رمضانی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مصالح ساختمانی تولید شده در این استان از کیفیت لازم برخوردار است و یا خیر اظهار کرد: یکی از معضلات این استان ورود مصالح غیر استاندارد است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تیرچه بلوک های تولید شده در استان به علت اینکه در یک واحد صنعتی تولید نمی شوند و کنترل سازمان یافته ای بر روی آن انجام نمی شود، گفت: اخیرا یک عزم کلی میان این سازمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اداره کل استاندارد ایجاد شد تا تیمی تشکیل شود و بر روند ساخت این محصول کنترل داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: طی چهار ماه نخست سال جاری 180 هزار متر مربع نقشه در این سازمان طراحی شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 60 درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: رشد 60 درصدی ساخت و ساز طی سال جاری نشان دهنده آن است که صنعت ساختمان از رکود خارج شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی توضیح داد: 85 درصد از متقاضیان به دنبال اسکلت بتنی بودند و این امر نشان دهنده آن است که باید به دنبال آموزش کارگران و استادکاران به منظور افزایش مهارت آن ها باشیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها