۸ عضو شورای نگهبان در مراسم تحلیف حاضر بودند/ حضور اکثریت اعضا به معنای اعتبار قانونی مراسم

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: در مراسم تحلیف دیروز، ۸ تن از اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس حاضر بودند و با توجه به اینکه اصل ۱۲۱ قانون اساسی پیرامون ضرورت حضور تمامی اعضای شورای نگهبان در جلسه تحلیف، الزامی تعیین نکرده است، بنابراین حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف، به معنای رسمیت و اعتبار قانونی این مراسم بود.

۸ عضو شورای نگهبان در مراسم تحلیف حاضر بودند/ حضور اکثریت اعضا به معنای اعتبار قانونی مراسم

سام سوادکوهی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر مخدوش بودن اعتبار و رسمیت مراسم تحلیف دیروز به سبب عدم حضور فقهای شورای نگهبان، اظهار کرد: در جلسه دیروز تحلیف ریاست جمهوری، دو تن از فقهای شورای نگهبان یعنی حضرات آیات جنتی و مدرسی یزدی حضور داشتند و همچنین تمامی اعضای حقوقدان شورای نگهبان نیز حاضر بودند.

وی ادامه داد: مطابق با اصل 121 قانون اساسی در مراسم تحلیف رئیس جمهور، باید رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان حضور داشته باشند؛ البته در این اصل قید نشده است که حضور تمامی اعضای شورای نگهبان برای رسیمت مراسم تحلیف ضروری می‌باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: در مراسم تحلیف دیروز، 8 تن از اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس حاضر بودند و با توجه به اینکه اصل 121 قانون اساسی پیرامون ضرورت حضور تمامی اعضای شورای نگهبان در جلسه تحلیف، الزامی تعیین نکرده است، بنابراین حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف، به معنای رسمیت و اعتبار قانونی این مراسم بود.

سوادکوهی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در مواردی هم که با قید فوریت، حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس ضروری است، رویه به این ترتیب نیست که تمامی اعضای شورای نگهبان در مجلس حاضر شوند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها