دانشگاه علوم پزشکی: موردی از ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلای فردی به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است، مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی تشخیص موارد مشکوک به این ویروس در استان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی: موردی از ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده

مجید شیرانی یکم اسفندماه در جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با اشاره به جلسه قرارگاه کرونا ویروس با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت از طریق ویدئوکنفرانس، اظهار کرد: کیت اختصاصی تشخیص این بیماری خریداری شده است و در حال حاضر مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی تشخیص موارد مشکوک به این ویروس در استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: بیمارستان بروجن، بخشی از بیمارستان کاشانی و هاجر شهرکرد آمادگی کامل برای پذیرش موارد مشکوک به این بیماری را دارند، اما تاکنون هیچ گونه موردی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

وی از خریداری تجهیزات حفاظتی برای پرستاران و کادر پزشکی در مراکز درمانی پیش‌بینی شده برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: دستگاه‌های مدیریت بحران از جمله هلال‌احمر، سپاه و ... آمار وسایل حفاظتی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کنند تا در صورت لزوم اطلاع کافی از تجهیزات داشته باشیم.

شیرانی در پایان توضیح داد: تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آموزش کامل برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در دجلسات آموزش تخصصی فرا گرفته‌اند و هیچ‌گونه نگرانی بابت این مسئله وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین رکن در پیشگیری از ویروس کرونا است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها