برای سهولت در رای‌گیری شعب اخذ رای را افزایش دادیم‌/قول می‌دهیم مثل همیشه از آراء مردم حراست کنیم

فرماندار مشهد گفت: برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در زمان رای‌گیری برای اولین بار در مشهد شعب اخذ رای را تا 38 درصد افزایش دادیم.

برای سهولت در رای‌گیری شعب اخذ رای را افزایش دادیم‌/قول می‌دهیم مثل همیشه از آراء مردم حراست کنیم

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌و‌گو با مشهد فوری درباره آخرین وضعیت انتخابات در مشهد اظهار کرد: تعداد داوطلبینی که اسامی آن‌ها نهایی شده و اقدام به تبلیغات در سطح شهر کردند 278 نفر بود همچنین از ابتدای ثبت‌نام در انتخابات تاکنون نیز 102 نفر انصراف دادند.

وی با بیان اینکه فردا 1520 شعبه اخذ رای در مشهد فعالیت دارد افزود: ساعت شروع فرآیند انتخابات از 8 صبح تا 6 بعدازظهر به صورت قطعی است و بعد از این بازه زمانی به تناسب و بنا به درخواست فرماندار شهرستان‌ها مدت زمان آن تمدید می‌شود اما حداکثر زمان اخذ رای در صورت تمدید تا ساعت 12 شب خواهد بود.

فرماندار مشهد بیان کرد: برای پیشبرد روند انتخابات 25 فرآیند را تعریف کردیم که از ابتدای تشکیل ستاد 24 فرآیند تمام الکترونیک انجام گرفته و یک فرآیند نیز در خود روز رای‌گیری به صورت دستی انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در روز رای‌گیری 1520 دستگاه احراز هویت در اختیار شعب واقع در مناطق 19 گانه قرار می‌گیرد گفت: بستر لازم برای یک انتخابات سالم فراهم شده و تمام صندوق‌ها و اقلام مورد نیاز در محل مناطق توزیع شده و از بعدازظهر امروز نیز تعرفه‌ها در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: از مجموع 1520 شعبه اخذ رای در مشهد 126 شعبه سیار و مابقی ثابت است که در مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها مستقر هستند همچنین فردا بیش از 35 هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان مشهد که شامل ناظرین، بازرسین، اعضای شعب و نیروی انتظامی است در فرآیند انتخابات دخیل هستند.

وی با بیان اینکه در مشهد بستر را به گونه‌ای فراهم کرده‌ایم تا مشارکت مردمی در انتخابات بالا رود توضیح داد: یکی از اقدامات خوب که در مشهد طی این دوره رخ داده افزایش شعب اخذ رای تا 38 درصد است و در این زمینه اولین شهرستان هستیم که این عملکرد مناسب را برای کاهش دادن صف‌های مردمی اخذ رای را انجام داده‌‍ایم.

هاشمی ادامه داد: در دوره دهم شعب اخذ رای 1109 بود و امسال 1520 شعبه اخذ رای داریم یعنی 411 شعبه نسبت به دوره قبل افزایش داشته‌ایم که هیچ شهرستانی در سراسر کشور افزایش شعب اتفاق نیافتاده است و با این اقدام دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و فرآیند انتخابات سریع‌تر انجام می‌شود علاوه بر این برای اولین بار در مشهد اپلیکیشنی راه اندازی شد که نزدیک‌ترین شعبه اخذ رای را اعلام می‌کند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در مشهد با برخی از استان‌ها برابری می‌کند عنوان کرد: مردم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند و اگر به ما اعتماد کنند قول می‌دهیم که از آرای آن‌ها حفاظت و حراست کنیم و این وظیفه ما مسئولین است که بسترهای لازم را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها