وزیر دفاع:

جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین، آسیب دیده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین آسیب قابل توجهی دیده است و از بخش صنایع دفاعی خواسته شد تا برای بازسازی جعبه سیاه کمک کند.

جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین، آسیب دیده است

«امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واکنش این وزارت خانه به اعلام برخی کشورهای خارج از منطقه مبنی بر اعزام نیرو برای تامین امنیت خلیج فارس اظهارداشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت منطقه و خلیج فارس روشن است؛ معتقدیم امنیت منطقه باید به دست کشورهای خلیج فارس اتفاق بیفتد و حضور هر عنصر بیگانه‌ای می‌تواند موجب اخلال شود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: هم به کشورهای منطقه و هم به کشورهایی که گاهی نظر ما در این باره پرسیدند به صراحت گفتم با وجود همکاری کشورهای منطقه نباید نگران امنیت خلیج فارس و منطقه باشند. کشورهای منطقه به خوبی و به راحتی می‌توانند امنیت منطقه و خلیج فارس را تامین کنند.

حاتمی درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: این جعبه سیاه آسیب قابل توجهی دیده است و از بخش صنایع دفاعی خواسته شد تا برای بازسازی جعبه سیاه کمک کند. قرار است نخست بازسازی جعبه سیاه انجام و بعد بازخوانی شود. الان مشغول این کار هستند تا بتوانند آن را بازسازی کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • پارسی
    0

    امیر آیا بهتر نیست بازسازی را همان شرکت سازنده انجام دهد ؟!!! البته تا انجائیکه یادمونه و صدا وسیما در روزهای اول سانحه هدف گیری هواپیما از جعبه های سیاه نشان داد فردی که جعبه های سیاه را نشان می داد می گفت که جعبه ها هر دو سالم هستند.

  • ایرانی
    0

    جعبه را بدین به کشور سازنده .

  • حقیقت
    0

    به خدایی خدا نتیجه کار این جعبه سیاه هواپیما به طور کلی بدون جواب و نتیجه است و منظور از پنهانکاری اول و دروغهای متعدد گوناگون و رنگارنگ مشخص می کند اشتباه سهوی نبوده و با علم و آگاهی فراوان هم این هواپیما ساقط شده!!! یکروز گفتند:جعبه سیاه را نمی‌دهیم مجدد بیان شد ما تکنولوژی خواندن و دانلودش را نداریم و ممکن است موقع دانلود داده ها از بین برود و به فرانسه میدهیم، مجدد هفته قبل گفتند: جعبه سیاه را به هیچ کشوری نمی‌دهیم. امروز هم بازی جدیدی شروع شده است که جعبه سیاه آسیب دیده است. و اما فردا و نتیجتا" حرفهایی شبیه با این مضامین می شنویم که بدلیل آسیبهای زیاد ،جعبه سیاه غیر قابل استفاده است و یا زمان دانلود به دلیل آسیب و صدمه های فراوان همه اطلاعات و داده ها از بین رفت! به همین سادگی و راحتی! ابتدا داستان ساقط شدن هواپیما بودار و بسیار مشکوک بوده است و حالا که با منت فراوان مسئولین لطف کرده اند بعد از چندین روز مثلا حقیقتش را گفتند! و از زشتی و مذمت پنهانکاری و توجیهات فراوان داستان سرایی ها بسیار شد یک سوال اساسی باقی مانده است، وقتی که اذعان دارید علم و تکنولوژی خواندن داده های آن را ندارید و تحویل ندادن جعبه سیاه بی سابق بوده و هست، چرا جعبه سیاه را برای مشخص شدن حقیقت و درستی گفتار و کار شما و زدودن شک و شبهه همراه با گروهی از کارشناسان مورد اعتماد خودتان در اختیار کشور ثالث نمی دهید؟! از چی می ترسید؟!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      از چی میترسند؟ معلومه حقیقت

  • بی نام
    0

    آسیب دیده بود یا بهش آسیب زدین که خونده نشه؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • Ali
    0

    دروغی دیگر!!!

  • رضا.
    0

    چرا جعبه های سیاه را به کشور ثالث با همراهی کارشناسان داخلی تحویل نمی‌دهند تا بازخوانی شوند. از چه حقیقتی هراس دارید؟

  • ا
    0

    و چه بی ارزش است انسان و انسانیت

  • شاهرخ
    0

    جعبه را خراب کردند ک خونده نشه ! درکل ب جعبه نیازی نیست . همه چیز کاملن روشنه

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      دوست عزیز ؛ خیلی چیزها در جعبه هست که آقایان نمیخوان برملا بشه !!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    بازهم دروغ بازهم دروغ خدارا شکرهمه مردم فهمیدن چقدر درمملکت دروغ زیادترشده چهل سال دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ مردم و دنیا میدانند که همش دروغ

  • جهان
    0

    آمار كشته شده هاي آبان رو نمي گيم جعبه سياه نمي ديم تو سرتونم مي زنيم زياد حرف نزنيد بريد راي بديد

  • فدای رهبر
    0

    آنهای که می گن چهل سال دروغ واقعا منا فق هستند اگر جوان‌های این کشور شهید نشده بودن ا لان نا موس شما تو بغل داعش بودن مرگ بر ضد ولا یت فقیه

    نظرات شما -
    • ج
      0

      جمش کن بابا کم شعار بده ...سن فحشا به چند سال رسیده ؟؟ ۱۲ سال ....البته اگه ناموس مردم رو ناموس خودت بدونی ...تو برو سوریه بجنگ و از عرب دفاع کن معلومه باید منتظر هزاران داعشی دیگه باشی...داعش رو سیاست مزخرف بعضیا به وجود آوردن...کشوری که برای هر ذره از خاکش هزاران شهید داده شده در جنگ با اعراب که ایرانی رو نوکر خودشون میدونن الآن شده مدافع همون عربا ...خیلی مسخرس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها