نجات جان مصدوم دچار قطع‌شدگی دست، توسط اورژانس زنجان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: طی تلاش چندین ساعته اورژانس و راهداری شهرستان ماه‌نشان، مصدوم دچار قطع‌شدگی دست، از خطر مرگ نجات یافت.

نجات جان مصدوم دچار قطع‌شدگی دست، توسط اورژانس زنجان

اصغر جعفری‌روحی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در رابطه با اعزام بالگرد اورژانس زنجان برای نجات مصدوم قطع‌شدگی دست، اظهار کرد: آقایی ۴۷ ساله از اهالی روستای خضرچوپان از توابع شهرستان ماه‌نشان در حین کار با دستگاه علف خردکن، دچار آمپوتاسیون دست چپ (حدودا مچ دست) و بریدگی عمیق دست راست شده بود، پس از ساعت‌ها تلاش راهداری و اورژانس نجات یافت.

وی با اشاره به اینکه بارش سنگین برف، کولاک شدید و مسدود بودن راه‌های ارتباطی و نیز شرایط جوی نامساعد دسترسی زمینی و هوایی به این مصدوم را دچار اخلال کرده بود، افزود: بالگرد اورژانس زنجان به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان پرواز نداشته و از اورژانس شهرستان میانه تقاضای اعزام بالگرد انجام شد و پس از اعزام و طی مسیر، ادامه پرواز میسر نشد، پس از گذشت دقایقی بالگرد زنجان قصد اعزام داشت که بلافاصله پس از پرواز به دلیل شرایط نامناسب جوی باز هم کنسل شد.

این مسئول تصریح کرد: به دنبال تماسی که از محل حادثه به اورژانس در خصوص اعلام فردی دچار آمپوتاسیون در هر دو دست شده است، یک کد آمبولانس پایگاه پری در ساعت ۱۵و۲۵دقیقه به محل حادثه اعزام شد که به علت بارش بسیار سنگین مسیر دسترسی به محل حادثه کاملا مسدود بود که طی تلاش‌های چندین ساعته راهداری ماه‌نشان در نهایت مصدوم توسط بالگرد از همکاران کد پری تحویل و به بیمارستان آیت‌الله موسوی در ساعت ۱۶و۵۴ دقیقه انتقال یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در ادامه در رابطه با اعزام بالگرد برای امدادرسانی به بیمار دچار تنگی نفس، ادامه داد: خانم ۴۴ ساله از اهالی روستای قلعه از توابع شهرستان طارم دچار تنگی نفس و ضعف و بی‌حالی شده بود، بالگرد هوایی اورژانس استان در ساعت ۱۳و۵۰دقیقه برای امدادرسانی به این مصدوم پرواز کرد.

جعفری‌روحی خاطرنشان کرد: این بیمار توسط بالگرد اورژانس در ساعت ۱۴و۴۴دقیقه به بیمارستان آیت‌الله موسوی و سپس توسط یک کد آمبولانس پردیس به بیمارستان ولیعصر(عج) منتقل شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها