۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت:۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر نیز خانم هستند.

۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

علی مصطفوی اظهار داشت: از مجموع 534 ثبت نامی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، 73 نفر انصراف داده‌اند. 298 نفر هم صلاحیتشان مورد تأیید قرار نگرفت. فعلاً 163 نامزد در روز دوم اسفند با هم برای 12 کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

وی با بیان این که در استان به طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی مجلس 13 نامزد رقابت خواهند کرد افزود: 2 میلیون و 379 هزار و 656 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 183 هزار و 914 نفر مرد و یک میلیون و 195 هزار و 742 نفر نیز خانم هستند. 135 هزار و 26 هم رأی اولی بشمار می‌روند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: از مجموع 163 نامزدی که فعلاً تأیید صلاحیت شده‌اند به تفکیک؛ ارومیه 57 نفر، خوی و چایپاره 13 نفر، بوکان 8 نفر، پیرانشهر و سردشت 8 نفر، نقده و اشنویه 13 نفر، ماکو، شوط، پلدشت و چالدران 15 نفر، مهاباد 10 نفر، میاندوآب 8 نفر، شاهین دژ و تکاب 19 نفر و سلماس 12 نفر در دوم اسفند به رقابت خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: ستاد انتخابات آذربایجان غربی همزمان با ستاد انتخابات کشور کار خودش را از اردیبهشت ماه آغاز کرده است. ستاد انتخابات کشور با شعار "انتخابات 98، گام دوم انقلاب، قانون‌مداری و بی‌طرفی، انسجام ملی" کارش را آغاز کرده است. همچنین ستاد انتخابات استان 4 اصل مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی را در اولویت دارد.

مصطفوی افزود: معتقدیم همه افراد وظیفه دارند برای مشارکت حداکثری تلاش کنند. قانون انتخابات باید مورد توجه همه دست‌اندرکاران باشد. اصل بی طرفی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. برخی افراد که این اصل را رعایت نکرده بودند حذف و افراد دیگری جایگزین شدند. رأی مردم بزرگ‌ترین امانت دست ماست و ما باید به نحو درست از این امانت صیانت کنیم.

وی با بیان این که برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، هیئت اجرایی، بازرسی و نظارت و نیز کمیسیون رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است عنوان کرد: مردم اگر تخلفی مشاهده کردند می‌توانند به فرمانداران، بخشداران و هیئت های مربوطه گزارش کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: انتظار داریم نامزدهایی که داعیه حضور در جایگاه قانون‌گذاری را دارند خودشان در وهله نخست نسبت به رعایت قانون انتخابات و شیوه درست تبلیغات اقدام کنند.

وی بیان کرد: به برخی نامزدها که از مصادیق و شیوه‌های غیرمجاز در تبلیغات استفاده کرده بودند تذکر داده شد. نامزدهایی که از مصادیق غیرمجاز تبلیغاتی استفاده کنند با آنها برخورد می‌شود و این تخلفات انتخاباتی در صورت پیروزی یک نامزد در اعتبارنامه او به ثبت می‌رسد.

مصطفوی ابراز داشت: 2 هزار و 117 صندوق پیش بینی شده است. از این تعداد یک هزار و 252 صندوق ثابت و 865 صندوق هم سیار هستند. نسبت به دوره قبل رشد 3 درصدی در تعداد صندوق‌ها را داریم. از مجموع صندوق‌ها، 7 صندوق متعلق به اقلیت‌های دینی است که شش صندوق در ارومیه و یک صندوق هم در سلماس مستقر می‌شود.

وی اظهار کرد: 42 هزار نفر عوامل اجرایی در این انتخابات مشارکت دارند. از مجموع 29 فرایند انتخابات نیز 27 فرایند به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها