استفاده از بلندگوی منصوب روی وسایل نقلیه جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در ایلام ممنوع است

استفاده از بلندگوی منصوب روی وسایل نقلیه جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و تولید صدای ناهنجار و نامتعارف و بوق‌زدن‌های مکرر و غیر ضروری به منزله ایجاد آلودگی صوتی است و اینگونه وسایل نقلیه توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

استفاده از بلندگوی منصوب روی وسایل نقلیه جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در ایلام ممنوع است

سرهنگ ابوالفضل کهزادی با اشاره به ممنوعیت‌های تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: نباید هیچ گونه تبلیغی روی علائم راهنمایی و رانندگی، بدنه و شیشه‌های خودروها نصب شود.

وی افزود: از نامزدهای انتخاباتی درخواست شده تا نسبت به توجیه ستادهای انتخاباتی خود مبنی بر عدم نصب پوستر، اعلامیه و عکس روی علائم راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با بیان موضوعی که در ایام انتخابات در شهر دیده می‌شود، گفت: تابلوها و علائم راهنمایی، رانندگی و ترافیکی چشم راننده هستند و نصب هرگونه تبلیغات بر روی آنها باعث خدشه‌دار‌ شدن چشم و دید راننده می‌شود.

وی تصریح کرد: تابلوهای هدایت مسیر، جان‌پناه و تابلوهای مهم در پیچ‌ها و تونل‌ها به راننده برای یافتن مسیر کمک می‌کند ولی در طی روزهای گذشته شاهد پوشانده شدن تعدادی از این تابلوها با تصاویر و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بودیم که به سرعت پاکسازی شدند.

کهزادی ادامه داد: روی بدنه و شیشه‌های خودروها نیز این تبلیغات چسبانده شده و این موضوع هم از نظر قانونی ممنوعیت دارد و در این راستا به همکاران توصیه شده تا در صورت رویت تخلف با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به وظایف شهرداری و راهداری در این زمینه، اظهار داشت: در قانون آمده که شهرداری در شهر و راهداری در جاده موظف هستند که نسبت به پاکسازی تبلیغات بر روی جاهای غیر قانونی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان ایلام خاطرنشان کرد: به نامزدهای انتخاباتی گوش زد شده تا اخلاق را در تبلیغات زیر سوال نبرند و قانون‌شکنی نکنند.

وی افزود: افرادی که اقدام به نصب هر نوع علائم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه بکنند طبق مقررات، مرتکبان مبلغ 300 هزار ریال اعمال قانون خواهند شد.

کهزادی تصریح کرد: استفاده از بلندگوی منصوب بر روی وسایل نقلیه جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و تولید صدای ناهنجار و نامتعارف و بوق‌زدن‌های مکرر و غیر ضروری به منزله ایجاد آلودگی صوتی است و لذا ضمن صدور قبض جریمه 400 هزار ریالی برای متخلفان در صورتی که رفتار چنین افرادی دارای عنوان مجرمانه دیگری نیز باشد وسایل نقلیه آنان توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها