مازنی در گفت‌وگو با خبرفوری:

امثال قالیباف باید به پادگان برگردند/ اگر یک جوالدوز به ترامپ می‌زنیم یک سوزن هم به خودمان بزنیم

نماینده فعلی مردم تهران در مجلس دهم می گوید: علی لاریجانی رئیس مجلس با تشکیل فر اکسیون مستقلین عملا توانست دو فراکسیون دیگر را از خاصیت لازم بیاندازد.

امثال قالیباف باید به پادگان برگردند/ اگر یک جوالدوز به ترامپ می‌زنیم یک سوزن هم به خودمان بزنیم

احمد مازنی روحانی و سیاستمدار اصلاح‌طلب متولد ۱۳۴۰ در بندرگز است. وی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، و یک سال رئیس کمیسیون فرهنگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است.

او همچنین معاون سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو سابق حزب جمهوری اسلامی و مؤسس انجمن اسلامی شهید هاشمی‌نژاد در مشهد است. مازنی جزء لیست سی نفری اصلاح طلبان و حامیان دولت یازدهم در انتخابات دهمین دوره مجلس از حوزهٔ انتخابیه تهران بود که تمامی افراد لیست امید به مجلس راه یافتند. او توانست با کسب ۱٬۱۲۵٬۶۰۸ رأی، در رتبهٔ بیست و پنجم تهران، وارد مجلس شود.

مازنی مبدع ایده گفت و گوی ملی است و در نطق اضطراری در آذر ماه ۹۵ در مجلس دهم گفت: طرح گفت‌وگوی ملی برای حل تعارضات داخلی را در پارلمان کلید بزنیم. این روحانی اصلاح طلب دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و خارج فقه حوزه و مدرس دانشگاه است.

مازنی که این دوره از تهران برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده بود ، پیش از شروع رسمی زمان تبلیغات و قبل از انتشار لیست احزاب اصلاح طلب در پایتخت، حوزه انتخابیه خود را به گرگان و آق قلا تغییر داد و مورد حمایت شورای عالی اصلاح طلبان در استان گلستان قرار گرفت.

مشروح گفت‌وگوی احمد مازنی با خبر فوری را در ادامه بخوانید:

خبر فوری : اصلی ترین سئوالی که شاید در ذهن مردم وجود داشته باشد، عملکرد لیست امید تهران و فراکسیون امید در مجلس دهم باشد که نقدهای جدی به آن وارد است. این موضوع را می پذیرید؟

مازنی: فراکسیون امید از درون لیست امید متولد شد. لیست امید لیستی بود که تقریبا حدود 180 نفر در سراسر کشور را مورد حمایت جریان اصلاحات و اعتدال قرار داد و به نوعی ائتلافی بین اصلاح طلبان و عقلای اصولگرا بود. فلسفه این ائتلاف هم عبور از جهنم سال88 به برزخی بود که از سال 92 تعریف شد. در سال 88 یک بازی باخت- باخت شکل گرفت که به نظر من نیروهای درون نظام یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان هر دو باختند و آن کسی که برنده بود جریان ضد انقلاب و دشمن بود و نیروهای افراطی و تندروی داخل کشور تلاش کردند که بخشی از نیروهای اصیل جریان انقلاب و اصلاحات و همچنین شخصیت های تاثیرگذار اصولگرا که مشی عقلانی و اعتدالی داشتند را کلا از صحنه خارج کنند.

بازی سال 92 بازی عبور از این فضای تند و افراطی بود که هم در عرصه خارجی و هم در عرصه داخلی این بازی را به بازی برد-برد تبدیل کنیم که آقای روحانی انتخاب شد. در حالیکه خود آقای روحانی یک شخصیت اصولگراست و اصلاح طلب نبود و بین گزینه های موجود آقای عارف اصلاح‌طلب بود که به نفع روحانی کنار رفت. سال 94 گام دوم امید مورد استقبال مردم قرار گرفت که بازهم ائتلافی بود که بدین صورت بین اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل گرفت.

مسئله دیگری که در انتخابات مجلس دهم داشتیم این بود که ما آرای سلبی داشتیم یعنی در بعضی از حوزه‌های انتخابیه افراد افراطی بودند که مخالف تعامل با دنیا و صلح بودند و تصویری که از آنها به جامعه ارائه شده بود، یک تصویر جنگ طلب بود و اینها رفتار افراطی داشتند. ولی ما بین نامزدهای تائید صلاحیت شده گشتیم و به نحوی سیاست ورزی کردیم که مردم دست شان خالی نباشد و رای سلبی بدهند.

در نتیجه ما ۱۸۰ نفری که در لیست امید داشتیم پس از تشکیل مجلس دهم و در انتخابات هیئت رئیسه موقت به ۱۰۲ نفر کاهش یافت و مشخص شد که همین ۱۰۲ نفر با ما همراه هستند و می شود گفت که نسبتا مواضع قرص و محکمی دارند.

اما عملکرد این مجلس از چند جهت باید بررسی شود. یکی از جهت کلی مجلس و برنامه ها و قوانینی که در این مجلس تصویب شد که عملکرد مجلس دهم در قیاس با مجالس اول تا نهم از جهت قانونگذاری و نظارت عملکرد موفقی بوده است.

بعد از آن به تشکیل فراکسیون ها می رسیم که آقای لاریجانی فراکسیون مستقلین را به ریاست کاظم جلالی تشکیل داد و با تشکیل این فراکسیون کل فراکسیون های مجلس را از خاصیت انداخت. یعنی جریان اصلاحات و اعتدال که با هم به مجلس آمدند اینجا تقسیم به دو فراکسیون امید و مستقلین شدند و یک فراکسیون هم فراکسیون ولایی بود که طبعا هیچ یک از فراکسیون ها اکثریت را در اختیار نداشت.

ما در شرایطی بودیم که هدف‌مان ائتلاف با عقلا و معتدلین بود تا مجلس در قیاس با مجلس نهم از آرامش بیشتری برخوردار باشد به هر حال شکل گیری این سه فراکسیون در کارایی مجلس تاثیر می‌گذارد و اگر ما میخواستیم طرح یا لایحه ای را به تصویب برسانیم و نظارتی را انجام دهیم باید با یکی از این فراکسیون ها ائتلاف می کردیم.

همین مسیر در طول این سال‌ها وجود داشت و در کمیسیون ها هم همین طور بود و ترکیب اعضای کمیسیون ها به گونه ای شکل گرفته بود که اعضای فراکسیون امید هیچکدام رئیس کمیسیون نشوند به جز آقای حضرتی که در سال آخر رئیس کمیسیون اقتصادی شد و بنده هم یک سال رئیس کمیسیون فرهنگی بودم.

چند روز قبل از انتخابات هیات رییسه یکی از نمایندگان اصولگرا گفته بود که مردم بدانید که اکثریت مجلس را اصلاح طلبان دارند و ما کاره ای نیستیم و هر چه بلا سر شما آمده است از اینهاست. فردای آن روز که انتخابات هیات رئیسه شد ، حاجی بابایی به نفع لاریجانی کنار رفت و لاریجانی رئیس شد بعد از آن آقای کواکبیان تذکر داد و گفت مردم بدانید که این مجلس اکثریتش دست اصولگراهاست و ما کاره‌ای نیستیم.

به هر حال این ها سیاست ورزی هایی بود که در این دوره توانستیم انجام دهیم و یک جاهایی از سنگ آب بگیریم ،چراکه واقعاً سخت بود بتوانیم کار سیاسی کنیم در حالیکه اکثریت را نداشتیم و از آن طرف هم از نظر افکار عمومی اقلیت نبودیم و چون با دولت همسو بودیم از ما نقد به دولت را نمی‌پذیرفتند.

سال سوم یا چهارم بود که آقای لاریجانی آخرین بار برای ریاست کاندیدا شد ، آقای عارف هم کاندیدا شد و سال قبل از آن آقای حاجی بابایی هم کاندیدا شد چند روز قبل از انتخابات هیات رییسه یکی از نمایندگان اصولگرا گفته بود که مردم بدانید که اکثریت مجلس را اصلاح طلبان دارند و ما کاره ای نیستیم و هر چه بلا سر شما آمده است از اینهاست. فردای آن روز که انتخابات هیات رئیسه شد ، حاجی بابایی به نفع لاریجانی کنار رفت و لاریجانی رئیس شد بعد از آن آقای کواکبیان تذکر داد و گفت مردم بدانید که این مجلس اکثریتش دست اصولگراهاست و ما کاره‌ای نیستیم. این برمی‌گردد به نظام انتخابات، شیوه مدیریت و فرایندی که بر انتخابات حاکم است به طوری که افراد تعهد و تشکیلاتی و حزبی ندارند.

من اگر بخواهم درباره عملکرد خودم در این مجلس بگویم ۲۷ طرح را به امضا رساندم که تعدادی از آنها به نتیجه رسیدند که یکی از آنها طرح گفت‌وگوی ملی بود. معتقدم تفاوت مجلس دهم با مجلس نهم این بود که در مجلس نهم صدای مرگ بر این و آن و فحش و ناسزا به گوش می رسید و تک صداهایی مثل علی مطهری در آن مجلس مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند اما در مجلس دهم آقای مطهری نائب رئیس مجلس می شود و صدای گفت‌وگوی ملی از این مجلس به گوش می‌رسد.

در حال حاضر در سه سطح نشست های گفتگوی ملی جریان دارد. ۲۸ مهر ۹۵ گفتم که مهم ترین مشکل جامعه ایران مسئله تنازعات جناحی است که به منافع ملی آسیب می زند و تنها راه بهبود این وضعیت گفت‌و‌گوی ملی است.

با بیش از ۵۰ چهره سیاسی دو جناح در این مدت حرف زده ام از سید محمد خاتمی گرفته تا حداد عادل از حیدر مصلحی تا محمود علوی از محسنی‌ اژه‌ای تا عباس عبدی و با شخصیت های مختلف صحبت کرده ایم.

شورای گفتگوی ملی هر یک ماه یک بار تشکیل می شود و تاکنون ۱۵ جلسه آن تشکیل شده است که یکی از خروجی های این جلسه که اصولگراها و اصلاح طلبان با هم حضور دارند میثاق نامه انتخاباتی با تاکید بر منافع ملی است.

در این میثاق نامه ۱۷ بندی تاکید به رعایت اصول قانون اساسی و منویات امام و رهبری شده است و اینکه همگی تلاش کنیم در انتخابات جایگاه مجلس را ارتقا ببخشیم و یا این که در بندی آمده است دولتی‌ها، حکومتی‌ها و نظامیان در انتخابات مداخله نکنند که به خانه احزاب داده و به ۱۱۶ حزب دارای مجوز ابلاغ کرده ایم. نسخه ای از آن را به نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و روسای سه قوه تقدیم کرده‌ایم تا در فضایی که همه در انتخابات به دنبال دعوا هستند بتوانیم با جلوگیری از این اتفاق، منافع ملی را دنبال کنیم. اینکه مجموعه نظام به این جمع بندی رسیده است که اگر صدای گفت و گو بلند شود آن را بشنود و از آن استقبال کند بسیار ارزشمند است.

همچنین طرح اداره، نظارت و خط‌ مشی حاکم بر صدا و سیما را به اتفاق آقای مطهری در کمیسیون فرهنگی به تصویب رساندیم چرا که بعد از سی سال از بازنگری قانون اساسی صداوسیما قانون نداشته است.

بنده همچنین طرح آزادی اجتماعات و راهپیمایی ها را نیز بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی بدون مجوز از وزارت کشور دنبال کردم که هر وقت قرار شد مردم از چیزی دفاع یا به چیزی اعتراض کنند اطلاع دهند و وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی موظف هستند امنیت شان را تامین کنند.فقط باید دو شرط را رعایت کنند اول اینکه برنامه آنها مخل مبانی اسلام نباشد و دیگر اینکه مسلح نباشند.این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی تصویب شده و در نوبت دراولویت قرار گرفتن برای رسیدن به صحن علنی است تا بتوانیم تا پایان این دوره آن را به تصویب و نتیجه برسانیم.

مشکلی که در این دوره وجود داشت این بود که چندبار تحقیق و تفحص از املاک نجومی را در دستور کار قرار دادیم و هر آنچه که مربوط می شود به شهرداری تهران و آقای قالیباف اما از هر فرصت و امکانی استفاده شد تا این طرح از دستور کار خارج شود. می خواستیم به ابهامات شکل گرفته در ذهن مردم پاسخ دهیم و ببینیم که این املاک برای چه منظوری و به چه افراد و با چه قیمتی واگذار شده است اما تا مطرح کردیم و در دستور کار قرار دادیم آقای قالیباف و دوستان شان از هر ظرفیتی استفاده کردند و نگذاشتند در دستور کار مجلس قرار گیرد و اگر در دستور قرار گرفت ‌به نتیجه نرسد.

از این موارد فراوان داریم. گاهی میخواستیم وزرا را استیضاح می‌کنیم همین کار را می‌کردند ، بنابراین وظایف نظارتی ما با این محدودیت ها نیز مواجه بوده و من فکر می‌کنم در این فضای انتخابات می توانیم راحت تر این موارد را با مردم در میان بگذاریم.

خبرفوری: پاسخ تان به منتقدانی که دولت آقای روحانی و مجلس دهم به ویژه نمایندگان حامی دولت فراکسیون امید را در مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور مقصر می‌دانند، چیست؟

مازنی : تا سال ۹۶ که ما برجام را پذیرفته بودیم شرایط کشور در مسیر بهبود قرار داشت تا اینکه در سال ۹۷ ترامپ از برجام خارج شد و این پدیده کوچکی نبود و فشار حداکثری که آمریکا از طریق تحریم ها به ما وارد کرد بی سابقه بود. بنابراین اگر می خواهند ما را نقد کنند منصفانه سهم دشمن و تحریم خارجی را هم حساب کنند. اینکه چند درصد آقای ترامپ نقش داشته چند درصد دولت و چند درصد مجلس کوتاهی کرده است. همچنین مشکلاتی که از گذشته در کشور وجود داشته و به دولت آقای احمدی نژاد بر می ‌گردد که ۴ قطعنامه علیه کشور تصویب شد و حالا ترامپ یکی از این قطعنامه ها را با فشار حداکثری برگردانده است اگر همه این شرایط را در نظر گرفته و منصفانه قضاوت کنیم عملکرد قابل دفاعی داشته‌ایم.

خبرفوری: ولی مردم در اتفاقی مثل تصمیم بنزینی که اثر مستقیم روی زندگی و معیشت آن ها داشته خیلی ترامپ را مقصر نمی‌دانند. آیا نمی‌پذیرید که در این موارد سهم بی تدبیری‌های داخلی بیشتر بوده است؟

مازنی: البته من نگفتم همه کاسه ها و کوزه ها را بر سر ترامپ بشکنیم و معتقدم اگر یک جوالدوز به ترامپ می‌زنیم یک سوزن هم به خودمان بزنیم، ولی در طرح افزایش بنزین هم باید منصفانه بررسی و قضاوت کنیم.

سران سه قوه چه کاره مملکت هستند که برای بنزین تصمیم بگیرند؟ اگر قرار بود برای تصمیم گیری اراده ای باشد باید این را از مجلس می خواستند و مجلس هیچ گاه کوتاهی نمی کرد در عمل به مصالح نظام. شورای عالی امنیت ملی مصوبه گذراند که راجع به فلان مسئله مصلحت کشور این است. سوال اینجاست که مگر ما در مجلس نشسته ایم که خلاف مصلحت کشور عمل کنیم؟

همان طور که می دانید از ابتدای مجلس هفتم و در برنامه های سوم و چهارم قرار بود قیمت بنزین در کشور به قیمت فوب خلیج فارس برسد، اما این اتفاق سال به سال به صورت پلکانی و تدریجی رخ نداد و امروز ما در شرایطی قرار داریم که به نظر من مثل کسی که سگ دنبال او کرده است باید با سرعت بدود و ترامپ فشار حداکثری بر ما وارد کرده است بنابراین باید کشور را با عقلانیت به سمت اقتصاد متکی به منابع داخلی و البته با تعامل سازنده با دنیا ببریم.

ما به عنوان مجلس هم با مبانی علمی این تصمیم مخالف بوده و هستیم و بنده به سهم خودم هنوز هم مخالفم وهم با مبانی حقوقی آن مخالفیم. سران سه قوه چه کاره مملکت هستند که برای بنزین تصمیم بگیرند؟ اگر قرار بود برای تصمیم گیری اراده ای باشد باید این را از مجلس می خواستند و مجلس هیچ گاه کوتاهی نمی کرد در عمل به مصالح نظام. شورای عالی امنیت ملی مصوبه گذراند که راجع به فلان مسئله مصلحت کشور این است. سوال اینجاست که مگر ما در مجلس نشسته ایم که خلاف مصلحت کشور عمل کنیم؟ ما نماینده مردم هستیم و به مصلحت مردم و نظام تصمیم می‌گرفتیم. این تصمیم از نظر حقوقی نیز تصمیم درستی نبود و بدتر از همه روش اجرای طرح بود. من بار گفته ام که اگر میخواستید قیمت بنزین را ۱۰۰ تومان اضافه کنید باید سه ماه با مردم حرف می زدید ، نمایندگان و مردم را قانع میکردید.

فکر کردیم همچون دهه ۶۰ که منافقین در شهرها با اسلحه آدم می کشتند در طول تاریخ آینده ایران هر کسی که به خیابان بیاید منافق است و آدم می کشد ، در حالیکه مردم از منافقین و سلطنت‌طلبان بیزار هستند و در چارچوب نظام و قانون اساسی می خواستند درباره تنگ شدن معیشت شان بعد از این تصمیم اعتراض کنند.

به همین جهت روزی که این اتفاق افتاد. ما بدون اینکه اطلاع داشته باشیم که این تصمیم مورد تائید و حمایت رهبری است در جناح های مختلف درون و بیرون از مجلس نارضایتی خود را اعلام کردیم. در مجلس هم طرح دو فوریتی و سه فوریتی داشتیم که قیمت به قیمت قبل برگردد و در این مسئله منطقی عمل کنیم، اما تصمیم گرفته شده بود. آنچه که مردم به عنوان اعتراض به این تصمیم وارد میدان شدند و این اعتراض منطقی و طبیعی به دلیل اینکه قانون اعتراضات نداشتیم و ظرفیت اعتراض را در این چهل سال گسترده نکردیم، فکر کردیم همچون دهه ۶۰ که منافقین در شهرها با اسلحه آدم می کشتند در طول تاریخ آینده ایران هر کسی که به خیابان بیاید منافق است و آدم می کشد ، در حالیکه مردم از منافقین و سلطنت‌طلبان بیزار هستند و در چارچوب نظام و قانون اساسی می خواستند درباره تنگ شدن معیشت شان بعد از این تصمیم اعتراض کنند.

حال بدتر این است که می خواهیم درآمد حاصل از این طرح را بین جمعی از مردم توزیع کنیم یعنی همان پول پاشی آقای احمدی نژاد و من در ایام انتخابات شهر به شهر برای آقای روحانی سخنرانی کرده بودم که تفاوت دو گفتمان اقتصادی دولت سابق و اعتدالیون و اصلاحات این است که گفتمان رقیب کشور را با پول پاشی اداره می‌کند و گفتمان ما بر اساس اصول علم اقتصاد کشور را سامان می دهد.از این جهت باید سهم عوامل مختلف را در این موضوع در نظر بگیریم.

بدون اینکه بخواهیم فرافکنی کنیم از اصل تصمیم نظام نمی توانیم حمایت نکنیم ولی وقتی می خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم نتوانستیم و این اتفاق باعث شد که اعتماد بین مردم و حاکمیت آسیب ببیند ولی ما باز هم چون مقطعی به مسائل نگاه نمی‌کنیم معتقدیم که در این رابطه همین مجلس یا مجلس یازدهم حتماً باید تدبیر کند و متناسب با مصالح مردم تصمیم لازم را بگیرد.


خبرفوری: تحلیل‌تان از اعلام لیست اموال و دارایی ها و میزان شفافیت نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی چیست؟

مازنی: از هر اقدامی در جهت شفافیت باید استقبال کنیم چه در جناح اصلاح طلب چه اصولگرا. ما زمانی می گفتیم چرا دولت الکترونیک و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اجرا نمی شود این ها شفافیت ایجاد می کند‌. اما زمانی دیدیم که یک جریانی دارد حسابی راجع به شفافیت کار می کند و پیامک هایی برای ما می آمد که به شفافیت رای دهید و ما اینجا فهمیدیم که شفافیت ابزاری شده است تا بوسیله آن مثلا نمایندگانی که به اف ای تی اف رای داده اند شناسایی و بعدا رد صلاحیت شوند. از این رو معتقدیم اگر ما نگاه ابزاری به این موضوع نداشته باشیم باید از آن استقبال کنیم اما آقای قالیباف که راجع به اموالشان توضیح داده اند آقای زنگنه هم به ایشان پیشنهاد داد حاضر است اموال خود را با وی طاق بزند.

ولی ما یک بحث اساسی داریم که مربوط به انتخابات است و آن اینکه امثال آقای قالیباف باید به پادگان برگردند، این افراد تجربه شان در فعالیت های نظامی می تواند به کشور کمک کند اگر ایشان به پادگان برگردد ما می توانیم به عنوان یک نیروی بسیجی با ایشان همکاری کنیم ولی این‌ها وارد عرصه سیاست به شوند معلوم نیست چه بر سر کشور می آید.

خبرفوری: اما ظاهرا آقای قالیباف با سابقه ۱۲ سال حضور در شهرداری تهران شهری و پشتوانه مدیریت شهری وارد انتخابات شده‌اند؟

نمی خواهم بحث مان شخصی باشد ولی عملکرد آقای قالیباف در حدود ۱۲ سال را گاهی با چند ماه یا یک سال عملکرد شورای شهر یا شهرداری جدید تهران مقایسه می کنند که این مقایسه منصفانه نیست.

اما آنجا هم همان روحیه نظامی آقای قابیباف بود که ایشان را وادار می کرد ۷۰ هزار میلیارد تومان برای شهرداری بدهی به جا بگذارد و برای هر میز شهرداری سه کارمند استخدام کند که الان نه کار دارند و نمی شود برای حقوقشان کاری کرد و معضلات و مشکلاتی ایجاد شده است که ایشان اجازه تحقیق و تفحص از شهرداری را نمی‌داد. اگر ایشان واقعا در ارتباط با مشکلات میخواهند شفاف سازی کنند چرا اجازه ندادند که تحقیق و تفحص در مجلس انجام شود؟ به همین سوال پاسخ دهند.

خبرفوری: آیا شما حاضرید لیست اموال تان را منتشر کنید ؟

مازنی: بله من آمادگی دارم. بنده قبل از نمایندگی یک واحد مسکونی ۱۳۲ متری داشتم که بعد از بازسازی فروخته و در همان محل یک واحد مسکونی ۱۸۵ متری با سابقه ۹ سال خریدم و در حال حاضر اتومبیل شخصی هم ندارم و هنوز بدهکارم . همچنین از ارث پدری یک باغ ۵۰۰ متری مرکبات در شمال کشور در اختیار والده و اخوی است و خودم را بدهکار مردم می‌دانم. بنابراین هر کس بیشتر از این اعم از حساب بانکی یا موارد دیگر مستغلات، طلا و سکه جات به نام احمد مازنی یا خانواده او کشف کرد برود به نام خودش ثبت کند.

خبرفوری: منابع مالی تبلیغاتی خود را از چه محلی تامین کرده و می‌کنید؟

مازنی: دوره قبل وقتی که در لیست قرار گرفتم فکر نمیکردم مردم اینقدر استقبال کنند که نیاز باشد پوستر شخصی تهیه کنم. اما در آن دوره فکر می کنم هزینه ها بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان نشد که البته هزینه تبلیغات فضای مجازی را می شد بهتر مدیریت کرد ،اما تا به امروز هزینه ای نکردم و البته پیشنهادهایی وجود دارد که علاقمندان مطرح می‌کنند اما هر قدر که در این انتخابات هزینه کنم طبق قانونی که خودمان در مجلس تصویب کرده ایم به مردم اعلام می‌کنم.

1

حجم ویدیو: 53.18M | مدت زمان ویدیو: 00:28:51 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • علی جوادی
    0

    طلبه وقتی ازخدایی صحبت کردن خارج میشه وشخصی نظرمیده مردم نمی پسندند

  • سردار
    0

    مازنی جون تو هم برو حوزه درساتو بخون یا برو شمال درخت میوه بکار.

  • جعفر
    0

    آقای مازنی اگر قرارباشد امثال قالیباف ها به پادگان ها برگردند شماها وامثال شما هم باید به مساجد برگردید وپیشنمازشوید وروضه بخوانید !!!این چه استدلالی است که شما اصولگرایان در پیش گرفتید بروید اسلامتان را قوی کنید مالک اشتر یک روز فرمانده سپاه اسلام است روز دیگر فرماندار مصر شما تاریخ اسلام را هم نخوانده اید بروید وخودسازی کنید وبعد ردای ساختن جامعه را برتن کنید

  • حسام
    0

    قاليباف برگرده ؟؟؟؟؟ اونوقت شما ها كه مملكت رو به اين روز انداختين چي ؟؟؟؟ خيلي پررويين

  • كاوه
    0

    كي جلوي تحقيق و تفحص را گرفت ... دادگاه كه تشكيل شده خواب نبودين احياناً ؟ شما چرا جلوي تحقيق و تفحص طرح سلامت رو گرفتيد؟ شما چرا جلوي شفافيت راي نماينده رو گرفتيد ؟

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    خب داداش.شما هم برو حوزه دیگه.اصلا هر کی بره به کار خودش مشغول باشه

  • رضایی
    0

    شما هم به طریق اولی باید به حوزه علمیه مثو مسجد برگردید

  • سعید
    0

    این آقا ازطرف شورای نگهبان برای این دوره تایید صلاحیت شده یا خیر؟چون فکرکنم من صلاحیتم بمراتب ازاین حضرات بیشترباشه!راستی ازخانم موگرینی چه خبر؟!!!مردم باید این دوره حواسشون را جمع کنند وکسانی را به مجلس نفرستند‌که اوضاع اقتصادی کشوروبه تبع آن مردم بدترشودکسانی باید به مجلس بروندکه برای بهبود وضع موجودنگاهشان داخلی باشدوگرنه دیدیم که با قبول برجام وضع مردم اقتصادی بهترکه نشد بدترهم شدکسانی باید به مجلس بروندکه ازتوده مردم باشند‌نه آقا وآقا زاده وتافته جدا بافته شده باشندنه برای عکس گرفتن با موگرینی ها شوق وذوق کنندوباعث تحقیرسیاسی ملت ایران‌شوند.

  • احمد
    0

    اگر بناست قالیباف به پادگان برگرده پس بهتره ایشون هم به حوزه علمیه برگرده !

  • سمیه
    0

    قالیباف با همه ایراداتش ، صاحب کارنامه است . دارای عملکرد جهادی است . شما چه کارنامه ای دارین ؟؟

  • حسام
    0

    چرا پيام ها رو نمي گذاريد ؟؟؟ مگه دروغ گفتيم ؟؟؟

  • هموطنتم
    0

    آقای مازنی ظاهرا قضیه سلفی گرفتنش با موگرینی رو یادش رفته. کسی که همچین حرکتی تو‌پرونده نمایندگیش داره نباید در مورد خیلی مسائل حرفهای بزرگ بزرگ بزنه

  • محمد
    0

    علت اینهمه تهمت و تخریب علیه قالیباف چیست و چه کسانی این تبلیغات منفی را میکنند ؟ این فساد طلب های حسود از ابتدای شهردار شدن قالیباف شروع به تخریب کردند چون میدانند قالیباف مرد کار است ، مرد عمل است نه حرف. البته این خاصیت بیشتر نظامیان ماست . قالیباف هم مانند همه ، حتما ایراداتی دارد ولی کارهای مفید و بسیار بزرگ و شجاعانه اش زبان زد بسیاری از ایرانیها و خارجی هاست و ایشان جزو برترین شهردارهای جهان بودند البته این را هم نه ایرانیها بلکه خارجی‌هایی که این آقا برایشان سر و دست میشکند گفتند .این آقا به درد عکاسی از موگرینی و ... میخورد

  • رضا
    0

    اونهایی که میگن روحانیت به حوزه و مسجد برگردد یکم بیشتر فکر کنند اون وقت می‌فهمند چی گفتند!

  • بنان
    0

    طلبه و روحانی هم باید وصعیتشان تعدل بشه درسته که امثال قالیباف هم اصلا نباید از پادگانها بیرون می آمدند. درس و تجربه و آموزش هر شخص و گروهی مشخصه و این چه منطقی است که روحانیون میتوانند در راس همه کارهای مدیریتی و هر کار و مسولیت خوبیه باشند!

    نظرات شما -
    • نسترن
      0

      عجب حرف حقی زدید کو گوش شنوا زدید تو خال

  • بهنام
    0

    سلام مشکل، پادگان و حوزه علمیه و بازگشتن اشخاص به گذشته شان نیست. بلکه مشکل عدم اعتماد به این چهره هاست... عدم اعتماد به شفافیت شان... عدم اعتماد به حقانیت شان ... عدم اعتماد به صداقت شان ... عدم اعتقاد به اخلاص شان ... مشکل اینجاست که مردم مدیران اهل عمل و با اخلاص و از خودگذشته مانند سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را پیدا نمی کنند و الا عاشقانه حمایت می کنند...

  • رحمانی
    0

    چهل سال همه عقلا ودلسوزان می گویند که ژنرال های نظامی باید به پادگان برگردند ولی هیچکس حریف این جماعت اسلحه بدست نشد .چه خوب بود که هرچیزی سر جایش می بود که در نتیجه شاهد این همه ناهنجاری اقتصادی واجتماعی نمی بودیم وبه عدالت هم نزدیکتر بود چنانچه مولوی علیه الرحمه فرمود عدل چه بود شی اندر موضعش ظلم چه بود شی در ناموضعش .

  • احمدی
    0

    اگر امثال قالیباف قرارباشد به پادگان برگردندحتماباید امثال مازنی هم به حوزه برگردند .

  • علی پور
    0

    گفتگوی ملی که شما مازنی می گویید یعنی اینکه کسی به کسی کاری نداشته باشد .هرکه هرجورتیغش می بره نفعش راببرد.وبیرون چیزی درزنکند

  • فریب خورده
    0

    بس کنین شما اصلاحطلبا ما رو چی فرض کردین؟بسه این همه دروغ و تزویر و نفاق....سال ۸۸ مارو …کردین کشیدین خیابون آخرش دیدیم دروغه...سال۹۲گفتین روحانی گفتیم چشم…سال ۹۶گفتین تکرار کنین …شدیم بازم تکرار کردیم…دیگه به قدر کافی بهتون اعتماد کردیم. #به_عقب_برنمیگردیم

  • م
    0

    اینکه خیلی زشته حاجی اول خودت برگرد حوزه بعد بگو قالیباف برگرده مرد باش مردانه سخنگوی

    نظرات شما -
    • حسين
      0

      واقعا شرم آوره به اون ميگه برو پادگان ولي خودش را محق ميداند!!!!!!!!

  • حسین
    0

    باسلام آقای مازنی ابتدا بگن چرا با خانم موگرینی عکس سلفی گرفتند به عنوان یک طلبه توضیح بدهند (خجالت آور است)و سپس توضیح دهند چه عملکردی درباره مجلس داشتند اصلا عملکرد مناسبی داشتند؟؟؟؟

  • رضا
    0

    چرا کسی که تخلف‌ش در املاک شهرداری محرز است و قوه قضائیه هم تایید کرده باید به جای زندان باید نماینده مجلس شود. آیا اگر فردی عادی مرتکب چنین تخلفی میشد حالا راست راست راه می‌رفت؟

    نظرات شما -
    • فرزاد
      0

      مازنی دروغ میگه اصلاح طلبان همیشه سربزنگاه نیروهای انقلابی را تخریب کردند لطفاگول این منافقین اصلاح طلب را نخوریدبازهم میخواهندباگول زدن مردم چهارسال دیگر تیشه به ریشه مردم وانقلاب بزنندملت مراقب باشید بصیرت داشته باشید

  • فرزاد
    0

    آقای مازنی پست طلب تو بهتره بری با موگرینی درمجلس عکس سلفی بگیری. تولیاقت نمایندگی مجلس رونداری .متاسفانه ازنام برادرت سواستفاده کردی وازمردم تهران که اصلا تورا نمی شناختندچون توی لیست اصلاح طلبان قرارگرفتی شانسی رای آوردی .مجلس نماینده انقلابی جهادی متعهد ومتخصص وولائی میخواهد نه مثل توی واداده وتسلیم دربرابر دشمن.

  • حسين
    0

    فقط حرف اصلاح طلبان شده (حزب و جناح و سياست و گفتگوي ملي و برجام )و...... هـيچ جايي براي مشكل اقتصادي و جوانان و اشتغال و ازدواج و سفره مردم و دغدغه مردم ديده نميشود

  • فرزاد
    0

    عملکرد آقای مازنی درمجلس بسیار بسیار ضعیف بودآقای مازنی درحد رئیس بنیاد شهیدشهرنوکنده است وبس.آقای مازنی لطفا برگردبه بنیادشهیدیک شهرخیلی خیلی کوچولو.

  • منصور
    0

    آقای مازنی خو ب چاخان ها را ارائه میدهی و فسادها را تطهیر می کنید و از اصلاح طلب ها امامزاده درست میکنید تو که لباس روحانی به تن دارید نباید دروغ خورد مر دم بدهید و مردم را فریب بدهید خجالت هم خوب چیزی است

  • فرج
    0

    و همچنین امامه به سرها باید در حوزه ها و مساجد تکالیف خود را انجام دهند ، آنان را چه به سیاست و طرح و برنامه ریزی در سیاست کلان کشور ، درست است هر کس باید وظیفه خود انجام دهد نه تنها قالیباف بلکه کل مسئولین ............

  • حسین
    0

    لطفا آقای مازنی بفرمایند اگر آدمهای اجرائی و کاری مثل آقای قالیباف باید به پادگانها برگردند پس آدمهای بی ثمری مثل جنابعالی باید به کجا برگردند؟

  • کاربر ناشناس
    0

    امثال توروبایدشورای نگهبان ردصلاحیت کنه۱۰۰ملیون دوره بقیه خرج کردی بجای که ازخودت بگی ب رقیبت قالیباف حمله میکنی هنوزجرمش دردادگاه تایید نشده حکم میدی خودت تومسولیت بودی چه گلی بسرایم ملت دادی مردم دیگه گول شما اصلاح طلب نماهارونمیخورن اگه قالیباف سابقه مدیریتی داره شناسید که دیگران متهم میکنیدشماچکاری قاضی حکم میدهی این روی شما داری آرامم نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها