منصوری در گفت‌و‌گو با خبرفوری:

خاتمی در انتخابات شرکت می‌کند، ولی لیست نمی‌دهد/ بنای شورای عالی سیاستگذاری بر رعایت حقوق احزاب دارای کاندیدا بود

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد که رقابت اصلاح طلبان رقابتی حداقلی است.

خاتمی در انتخابات شرکت می‌کند، ولی لیست نمی‌دهد/ بنای شورای عالی سیاستگذاری بر رعایت حقوق احزاب دارای کاندیدا بود

مجید محمدی: آذر منصوری در گفت‌وگو با خبر فوری ، در مورد لیست‌های ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان علیرغم تصمیم شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست از سوی این شورا گفت: تلاش ما در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان این بود که اجماع احزاب اصلاح طلب حفظ شود و حقوق احزابی که کاندیدا داشتند و می خواستند در انتخابات لیست بدهند رعایت شود.

وی ادامه داد: دو سوم اعضای شورای عالی مخالف لیست دادن در تهران بودند، اما طوری تصمیم گیری شد که آنهایی که بنای لیست دادن دارند ، به محلی از اختلاف تبدیل نشود.

منصوری تصریح کرد: در این انتخابات بنا نداشتیم با فراخوان لیست داشته باشیم. و این تصمیم نه تنها در تهران بلکه در حدود بیش از۲۰ استان کشور که کاندیدهایشان رد صلایحت شدند گرفته شد . البته رویه شورای سیاستگذاری از ابتدا بنای بر ارائه لیست بود ولی عملا شورای نگهبان با رد صلاحیت های گسترده ما را در موقعیت عدم ارائه لیست قرار داد.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در خصوص ارائه لیست از سوی کارگزاران و انتقادات مطرح شده در این مورد گفت: فعلا فرصت انتخابات است و ما بنای ورود به مباحث انتقاد از عملکرد کارگزاران را نداریم. اما در فردای پس از انتخابات باید نشست و روی اصول اولیه سیاست ورزی اصلاح طلبانه به توافق مشترک رسید.

منصوری با تاکید بر اینکه رقابت اصلاح طلبان حداقلی است نه حداکثری تصریح کرد: کاندیداهای حداقلی ما هم در این انتخابات عمدتا رد صلاحیت شدند. یعنی حتی در این انتخابات اگر اصلاح طلبان می خواستند لیست اجماعی حداقلی هم ببندند کاندیدایی برایشان باقی نمانده بود و در حد انگشتان دست در کل کشور برای ما کاندیدای شاخص باقی نمانده است. به جز ۲۱ استانی که اعلام کرده اند که اصلا کاندیدا ندارند، در حوزه های باقیمانده دیگر هم رقابت اصلاح طلبان رقابت حداکثری نیست، بلکه یک رقابت حداقلی است.

منصوری با تاکید بر اینکه شورای عالی سیاستگذاری دخالتی در لیست دادن احزاب اصلاح‌طلب نداشت، تصریح کرد: دخالتی در تصمیم احزاب مدافع لیست دادن نداشته و نداریم.

وی در پایان گفت: در دیداری که با آقای خاتمی داشتیم ایشان هم اعلام کردند که در انتخابات شرکت می کند ، اما لیست معرفی نمی کند .

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    نیت‌شماخدایی‌نبودشماخوب‌واقف‌بودیدکه‌لیست‌دادن‌منفعت‌برایتان‌منفعت‌نداردپس‌بهترین‌راه‌چراق‌خاموش‌بودآن‌روزکه‌گشورازآفت‌اصلاحات‌اصلاح‌طلبان‌خلاص‌شودروزگاربکام‌ملت‌خواهد

  • نگین
    0

    روز از نو روزی از نو دیگه این حناها رنک نداره در این چهل سال اصل اساسی باید بر اساس شجاعت درایت و توانمندی و قابلیت باشه نیامدند سر کار اخر سر هم از روی مردم رد شدند شروع به زد و بند و سفره ای پهن شده و قانون گذار بر اساس خرد تعطیل از هفت خوان باید رد می شد تا به تصویب برسد بهتر است جمع شود و در هزینه صرفه جویی کنند

  • ا
    0

    رای دادن خاتمی ازسر دلسوزی یا احساس مسئولیت کردن نیست فقط میخواداز این طریق خودشو تو بخشی ازجمعیت نشون بده که من هنوز هستم ومیتوانید رو نقشه های من حساب کنید

  • ایرانی
    0

    اصلاً این انتخابات باری بر دوش مردم است و نظام نماینده نمی خواد . امر بر می خواهد. بقیه توصیه های انتخاباتی که از سوی سران می شود . دروغ است . دروغ است .... اینان چوپان دروغگو هستند . احمق ها به این حرف باور دارند.اگر قانونی هم به نفع مردم تصویب شود شورای نگهبان و مجمع تشخیص غیر مردمی انرا وتو می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها