فضای انتخاباتی در استان بوشهر هر روز گرم‌ترو پرشورتر می‌شود

این‌ روزها که ۸۱ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر در حال تبلیغات دیدگاه‌ها و شناساندن خود به مردم هستند که این مهم فضای انتخاباتی استان بوشهر را گرم‌تر و پرشورتر کرده است.

فضای انتخاباتی در استان بوشهر هر روز گرم‌ترو پرشورتر می‌شود

انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان عرصه مهم و سرنوشت ساز در پیش‌روی ملت ایران در 4 اسفند قرار دارد.

استان بوشهر در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای 4 کرسی است که انتخابات آن در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

783 هزار نفر جمعیت استان بوشهر حق رأی در انتخابات 2 اسفندماه دارند

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر 783 هزار نفر در این استان حق رأی در انتخابات 2 اسفندماه دارند که 420 هزار نفر آقا و 363 هزار نفر خانم هستند.

مجید خورشیدی، رأی اولی‌های استان بوشهر را 37 هزار و 659 نفر دانست و بیان کرد: تعرفه‌های رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حال انتقال به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و در این راستا امنیت مطلوبی در استان حاکم است.

گرم‌تر شدن تنور انتخاباتی در استان بوشهر

تکاپوی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس در استان بوشهر این روزها که تبلیغات کاندیداها در حال انجام است شور و نشاط خاصی برای گرم‌تر شدن تنور انتخاباتی فراهم کرده است و هر کاندیدایی برای جلب نظر مردم در نشست‌ها و محافل در داخل ستادها، مساجد و مکان‌های عمومی سعی در معرفی دیدگاه‌ها و اهداف خود می‌کند.

تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان بوشهر که از 101 داوطلب به 80 نفر رسیده است در شهرها و روستاهای شهرستان‌های 10 گانه استان شور انتخاباتی پرنشاط ایجاد کرده‌اند.

نامزدها و طرفداران نامزدهای انتخاباتی سعی می‌کنند با روش‌های مختلف، از پیامک و فضای مجازی گرفته تا نصب پوستر و بنر برای معرفی خود و برنامه هایشان از رقیبان عقب نمانند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده بنظر می‌رسد فعالیت کاندیداهای انتخابات مجلس در فضای تبلیغاتی نسبت به دوره‌های گذشته واقع بینانه‌تر شده و ادعاهای معقول‌تری ارائه می‌شود.

بخش عمده شعارهای داوطلبان نمایندگی مجلس به تلاش برای حل مشکلات و کمبودهای اقتصادی، کمک به رونق و توسعه حوزه‌های انتخابیه، استفاده از حداکثری از ظرفیت بومی و تلاش برای اشتغال جوانان است.

20 کاندیدای 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر انصراف دادند

تاکنون که 20 کاندیدای 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر انصراف داده‌اند اکنون 81 نفر در این عرصه فعالیت می‌کنند و در این بین داوطلبان انصرافی تلاش می‌کنند در بازار گرم ورود کاندیداهای به مجلس یازدهم با گسیل نیروها و هواداران به سود یک کاندیدای خاص، از این فرصت برای ادامه حیات سیاسی خود استفاده کنند.

پخش موسیقی در برخی نقاط شهری استان بوشهر شور انتخاباتی را به اوج خود رسانده و مردم با شرکت در این محافل آمادگی پرشور خود را برای حضور حداکثری در انتخابات 2 اسفند اعلام می‌کنند.

رایزنی‌های نامزدها به سبک سنتی با بزرگان قوم و افزاد ذی‌نفوذ و سخنرانی در اجتماع‌های مردمی برای جلب نظر آنها به خود یکی دیگر از برنامه‌های نامزدهای انتخابات مجلس است.

راه‌اندازی کانال‌های تبلیغاتی در فضاهای مجازی

راه‌اندازی کانال‌های تبلیغاتی در فضاهای مجازی از جمله واتساپ و تلگرام و ارائه برنامه‌های نامزدها از این طریق از دیگر شگردهای تبلیغاتی کاندیداها است که به صورت گسترده در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر فردا را آخرین روز از تبلیغات کاندیداها دانست و افزود: برای انتخابات 2 اسفند در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر تمامی ابزار و امکانات لازم را برای رأی گیری فراهم شده است.

خسرو دهقانی، از شور انتخاباتی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در استان بوشهر شور و حال انتخاباتی افزایش یافته و این موضوع، نوید بخش مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

تمام فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در تمام شبانه روز رصد می‌شود

وی با اشاره به رصد فعالیت‌ نامزد‌های انتخاباتی برای جلوگیری از تخلف تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلفات در عرصه تبلیغات انتخابات، تمام فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در تمام شبانه روز رصد می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به تعیین شبعه‌های اخذ رأی افزود:720 شعبه در استان بوشهر برای اخذ رای و حضور مردم در انتخابات 2 اسفند در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر تعیین شده است.

تحلیل‌ها نشان دهند افزایش اقبال عمومی جامعه برای مشارکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

صاحبنظران معتقد هستند که اجماع عمومی تفکرات مختلف در جامعه برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات به عنوان مهمترین رکن مردم سالاری دینی، امیدواری به افزایش سطح مشارکت را تقویت کرده است.

استان بوشهر با یک میلیون 170 هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در 4 حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها