نجات زندگی زناشویی با این ترفندها

 از مشکلات زناشویی‌تان عذاب می‌کشید؟ مطمئنا می‌خواهید زندگی مشترک‌تان را نجات دهید اما آیا به تنهایی می‌توانید یا نیاز به توصیه و یا حتی کمک دارید؟

نجات زندگی زناشویی با این ترفندها

توصیه‌هایی برای نجات زندگی زناشویی‌تان
گاهی به نظر می‌رسد هیچکاری برای زندگی‌تان نمی‌توانید انجام دهید و راهی جز جدایی نمی‌بینید، اما به ندرت پیش می‌آید اوضاع به این بدی که فکر می‌کنید باشد.
حتی زمانی که ارتباط شما و همسرتان مثل گذشته خوب نیست یا ویران شده، باز هم باید بدانید که ارتباط، کلید حل مشکل شماست. ارتباط، نقش بسیار مهمی در موفقیت و شادکامی زناشویی‌تان ندارد و باید تمام تلاش‌ خود را بکنید تا کانال‌های ارتباطی‌تان را باز نگه دارید. اما چگونه؟!

در مورد مشکلات‌تان حرف بزنید

اگر احساس می‌کنید مشکل‌تان برای شما قابل حل نیست، با همسرتان حرف بزنید. قرار نیست همدیگر یا هر کس دیگری را متهم کنید، بلکه باید در بیان مشکل‌تان هوشمندانه عمل کنید.

روی مهارت‌های ارتباطی‌تان کار کنید
ارتباط خوب و سالم در رابطه زناشویی یعنی اینکه احساسات و هیجانات خود را بروز دهید و با تمام حواس‌تان به همسرتان گوش دهید.

پیشقدم شوید
اگر واقعا زندگی و همسرتان را دوست دارید باید کاری بکنید! کلید حل مشکل، در دستان شماست. مشکلات زناشویی‌تان خود به خود حل نمی‌شوند.

به واکنش‌ها توجه کنید
حتما به واکنش‌ها دقت کنید چون حرفهای زیادی برای گفتن دارند. واکنش خودتان نیز خیلی مهم است، زیرا همسرتان به نظرات و واکنش‌های شما نیز توجه دارد پس درست انتخاب کنید.

با مشکلات با اعتماد بنفس برخورد کنید
سعی کنید به همسرتان نشان دهید که می‌توانید هر مشکلی در زندگی زناشویی‌تان را با اعتماد بنفس کنترل کنید و رویکرد مثبتی داشته باشید.

عشق و حمایت را فراموش نکنید
همواره عشق و حمایت خود را بروز دهید. همسر شما همانقدر که شما به این عشق نیاز دارید نیازمند عشق ورزش و پشتیبانی شماست.

چند نکته‌ی مفید دیگر که کمک‌تان می‌کند برای نجات زندگی مشترک‌تان و پیشگیری از طلاق، پیش از آنکه دیر شود، خودتان را در شرایط بهتری قرار دهید.
روی ارتباط‌تان تمرکز کنید
برای صحبت کردن، ذهن ِ باز و نگاه احترام آمیز داشته باشید
در بیان احساسات و عقایدتان روراست باشید
اگر درمورد کاری که انجام داده‌اید احساس بدی دارید بگویید که خیلی متاسفید
اگر همسرتان مرتکب اشتباهی شده او را ببخشید
در هر کاری که انجام می‌دهید نشانی از عشق و تحسین‌تان به جا بگذارید. در زندگی مشترک موقعیت‌های زیادی وجود دارد که بیانگر عشق و توجه همسر است
رومانتیک باشید و کارهای عاشقانه بکنید اما زیاده روی نکنید
خونسردی خود را حفظ کنید حتی زمانی که شرایط واقعا پیچیده و دور از انتظار می‌شود
اگر هر دوی شما استرس دارید و نیاز دارید کمی زمان بگذرد، سعی کنید به هم این موضوع را بقبولانید
قرارهای دونفره را فراموش نکنید، حتی اگر سالهای زیادی از ازدواج‌تان می‌گذر
مطمئنا خیلی سخت است که وقتی مشکلات شما را پریشان کرده‌اند و خطر جدایی بیخ گوش‌تان است به توصیه‌های گفته شده عمل کنید. اما سعی‌تان را بکنید و هم را با هم قاطی نکنید، یکی یکی پیش بروید. زیاد نگران آینده نباشید چون تمام تلاش‌تان را می‌کنید، پس باید خوشبین باشید و صبر کنید.
بیشتر اوقات، مشکلات زناشویی با اولین تلاش‌ حل نمی‌شوند. اجازه ندهید مشکلات افسرده‌تان کنند و به رفتارهای سازنده‌ی خود ادامه دهید تا اثرش را ببینید.
شما می‌توایند زندگی مشترک‌تان را نجات دهید، پس نگران طلاق نباشید
می‌توانید با همسرتان در مورد اهداف مشترک‌تان حرف بزنید. آیا هدف‌های‌تان واقعا مشترک‌اند؟ شاید وقت آن باشد که یک بار دیگر و جدی‌تر در مورد تمام این موضوعات حرف بزنید و همه چیز را مرور کنید.
عشق چطور؟ آیا به خاطر دارید چرا و چگونه عاشق شدید؟ آن احساسات و شور و هیجان را به همسرتان یادآوری کنید. اگر عشقی دوطرفه بین‌تان وجود دارد چرا جدایی؟!
خوشبین و آرام و صبور بودن را فراموش نکنید. اگر هر دوی شما بتوانید با تمام قلب و فکرتان با هم ارتباط برقرار کنید، هرگز نگران جدایی نخواهید بود.

منبع: زندگی ایده آل

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها