پرطرفدارترین دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی را بشناسید

افرادی که به دنبال رشد و پیشرفت هستند و مهارت و تخصص در شاخه یا شاخه های گوناگونی دارند، به احتمال بسیار کمتری بی کار شده و به دنبال شغل می گردند.

پرطرفدارترین دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی را بشناسید

داشتن مهارت های مختلف، پشتوانه ای برای آینده افراد است و به رشد و پیشرفت شخصی و شغلی فرد کمک می کند. با توجه به اهمیت این موضوع مراکز مختلفی اعم از جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت کرده اند و افراد علاقمند به رشته های مختلف می توانند در این دوره شرکت کرده و بعد از اتمام دوره با توجه به شرایط کار با اخذ مدرک وارد بازار کار شوند.

دوره هایی نظیر تکنسین داروخانه، بهیاری، مربیگیری مهدکودک، تزریقات و پانسمان، دستیار دندانپزشکی و فوریت های پزشکی از جمله دوره هایی است که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود و در هر دوره افراد بسیاری متقاضی شرکت در آن هستند.

برای ثبت نام در دوره بهیاری و ثبت نام در دوره مربیگری مهد و دیگر دوره های ذکر شده افراد می توانند به سایت های مربوطه مراجعه کرده و بعد از مطالعه شرایط، هزینه و زمان در زمان های تعیین شده برای ثبت نام اقدام نمایند.

جهاد دانشگاهی با هدف پرروش نیروهای متخصص تاسیس شده و در حوزه ها مختلف در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت اقدام به برگزاری کلاس های مرتبط کرده است.

ثبت نام دوره بهیاری

در بسیاری از کشورهای های دنیا از جمله ایران برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در درمانگاه ها و بیمارستان ها، اقدام به پرورش نیروی کمک پرستار (بهیار) کرده اند. یکی از مراکزی که دوره بهیاری را برگزار می کند و علاقمندان می توانند در این دوره که شامل سه بخش نظری، عملی و بالینی است ثبت نام نمایند. دوره کمک بهیاری به مدت 4 ماه طول می کشد و فراگیر باید مدت 100 ساعت اصول تئوری را بیاموزد و سپس 100 ساعت در بیمارستان دوره کارورزی را تکمیل نمایند.

برخی از مهارت های عملی این دوره به شرح زیر است:

حمام بیمار در تخت، مراقبت از سر آلوده، نقل و انتقال بیمار به صندلی و تخت، اندازه گیری فشار خون، نبض و درجه حرارت و گزارش دادن به پرستار، تغذیه دهانی و گاواژ، انواع بانداژها و ...

اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دوره بهیاری جهاد دانشگاهی را در سایت های مربوطه مطالعه کنید.

ثبت نام دوره تکنسین داروخانه

دوره تکنسین داروخانه یکی از پرطرفدار ترین دوره های علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی است. افرادی که علاقمند به کار در داروخانه ها به عنوان دستیار داروخانه یا تکنسین داروخانه هستند می توانند در این دوره ها ثبت نام کرده و بعد از گذراندن 90 ساعت دوره مقدماتی-پیشرفته و 75 ساعت دوره تکمیلی مدرک این دوره را دریافت کرده و مشغول به کار شوند.

بعد از ثبت نام دوره تکنسین داروخانه فراگیران در دوره مقدماتی با نرم افزار داروخانه، نسخه خوانی، اشکال دارویی آشنا شده و کارگاه عملی دروه تکنسین داروخانه در داروخانه مجازی را می گذرانند.

در دوره تکمیلی، فراگیران با دستگاه های بدن انسان، اصول درمان با گیاهان دارویی، تجهیزات و بیماری های ارتوپدی و ساخت فراورده های ترکیبی و ماده شناسی آشنا می شوند.

ثبت نام دوره مربیگری مهدکودک

کودکان امروز، آینده کشور را رقم می زنند و به همین دلیل آموزش درست و صحیح کودکان در هر مقطعی مهم و ضروری تلقی می شود؛ از این رو جهاد دانشگاهی برای پرورش مربی مهدکودک اقدام به برگزاری دوره های تخصصی مربیگری مهد کودک کرده است. متقاضیانی که قصد دارن به عنوان مربی مهد کودک وارد بازار کار شده و در حرفه مربی مهد مشغول به کار شوند می توانند در این دوره 90+ 30 ساعته که شامل دو بخش تئوری و عملی است (90 ساعت تئوری و 30 ساعت عملی)، ثبت نام کرده و بعد از اتمام دوره و کسب مدرک مربوطه وارد بازار کار شوند.

همان طور که گفته شد بعد از اتمام دوره 90 ساعته تئوری، فراگیر باید به مدت 30 ساعت دوره عملی (کارورزی) را بگذراند. از این رو بعد از اتمام بخش تئوری لیستی از مهدهای کودک که مورد قبول بهزیستی هستند به شما داده می شود و شما برای اتمام 30 ساعت دوره عملی باید یکی از این مهدهای کودک را انتخاب کرده و باقی دوره را آنجا بگذرانید.

در پایان این دوره از کلیه فراگیران این دوره یک آزمون نهایی گرفته می شود و فراگیران برای کسب مدرک این دوره باید حد نصاب نمره را در این آزمون کسب کنند.

این دوره شامل شیوه های قصه گویی به کودکان، روانشناسی رشد و ... می شود؛ همچنین در این دوره با اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان، کمک های اولیه، مفاهیم اجتماعی و دینی و ... آشنا می شوید.

معرفی دوره تزریقات و پانسمان

یکی از پرطرفدارترین و البته پرکاربردترین دوره های موسسات مختلف، دوره تزریفات و پانسمان است. همان طور که می دانید، این دوره معمولا زیر مجموعه دوره کمک های اولیه به شمار می رود و افراد در هلال احمر و یا جهاد دانشگاهی این دوره را می گذرانند. یاد گرفتن اصول کمک های اولیه برای هر فرد ضروری است تا در موقعیت های حساس بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و حتی جان بیمار یا حادثه دیده ای را نجات دهد.

یادگیری تزریقات و پانسمان، کاربردهای بسیاری در زندگی افراد دارد. با یادگرفتن این حرفه و با توجه به شرایط و مدارک لازم افراد می توانند وارد بازار کار شده و در درمانگاه ها مشغول به کار شوند و یا حتی در مواقع ضروری نیاز خود یا خانواده را برطرف نمایند.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تهران اقدام به برگزاری این دوره ها کرده است و متقاضیان با ثبت نام در این دوره ها و گذراندن دوره های عملی و نظری و کسب حدنصاب نمره در آزمون پایانی، گواهی این دوره که از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش صادر می شود را کسب می کنند.

دوره تزریقات و پانسمان شامل تعریف پانسمان، شستشوی زخم، آموزش پانسمان و نحوه بخیه زدن در شرایط اورژانس، تزریقات زیر جلدی و داخل جلدی، تزریقات درون رگی، تزریقات عضلانی، آموزش یرم درمانی و ..... می شود.

معرفی دوره دستیار دندانپزشکی

حتما دیده اید که در کنار دندانپزشکان، فرد دیگری به عنوان دستیار مشغول به کار است. این فرد آموزش دیده که دوره های مرتبط را گذرانده و حال در کنار دندان پزشک مشغول به کار است را "دستیار دندانپزشک" می نامند.

متقاضیان دستیار دندانپزشکی می توانند در دوره های مربوطه در جهاد دانشگاهی شرکت کرده و بعد از گذراندن دوره های تئوری و عملی وارد بازار کار شوند.

دوره دستیار دندانپزشکی به صورت دوره عمومی و تخصصی برگزار می شود.

در دوره دستیاری عمومی افراد یاد می گیرند با توجه به نوع درمان وسایل و تجهیزات لازم را آماده کنند، اصول استریل و نحوه استریل کردن وسایل و تجهیزات دندانپزشکی را فرا می گیرند، اطلاعات لازم در مورد مواد دندانپزشکی به آن ها یاد داده خواهد شد، افراد می آموزند چگونه با بیماران و مراجعان مطب ارتباط برقرار کرده و بیمار را برای درمان آماده کنند و ....

دوره دستیاری عمومی 150 ساعت است که شامل 100 ساعت دوره تئوری و 50 ساعت دوره عملی است.

برای شرکت در دوره دستیاری تخصصی می بایست در دوره دستیاری عمومی شرکت کرده و مدرک دستیار کنار دندانپزشک( عمومی) را کسب کرده باشید. این دوره برای ارتقای دانش دستیاران دندانپزشک طراحی شده و طول مدت دوره که شامل دو مرحله نظری و کارگاهی است، 20 ساعت و مدت ارائه و برگزاری آن تقریبا دو روز است.

معرفی دوره فوریت های پزشکی

جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی شهید بهشتی اقدام به برگزاری دوره فوریت های پزشکی کرده اند. متقاضیان این دوره های می توانند بعد از مطالعه شرایط و زمان ثبت نام برای شرکت در این دوره اقدام کنند.

دوره امدادگری و اورژانس در این مرکز در سه بخش دوره مقدماتی، اورژانس و تکمیلی برگزار می شود و طول مدت دوره 100 ساعت است.

دوره مقدماتی شامل کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی، خفگی،تزریقات، آتل بندی و ... می شود.

دوره اورژانس شامل خدمات طبی اورژانس، اورژانس های زایمان، اورژانس های کودکان و ... می شود.

و دوره تکمیلی نیز شامل آزمایش ها و تست های تشخیصی، بیماری های شایع دستگاه گردش خون، روانپزشکی و ... می شود

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سلام
    سن برای دوره مربی گیری مهد کودک باید چ باشه بعد مدرک فنی حرفه ای میدید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها