نتانیاهو تیم مسئول الحاق اراضی کرانه باختری تشکیل داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تیمی را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تعیین کرد.

نتانیاهو تیم مسئول الحاق اراضی کرانه باختری تشکیل داد

به گزارش خبر فوری به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، این تیم متشکل از یاریف لوین، وزیر گردشگری اسرائیل، رون درامر، سفیر اسرائیل در واشنگتن، رونین بیرتس، مدیرکل دفتر نخست‌وزیر و مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی است.

در این تیم نماینده‌ای از ارتش رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

منابع می‌گویند دلیل این مسئله اختلافات میان نتانیاهو و رهبری ارتش درباره ماهیت این الحاق است چراکه ارتش هیچ ضرورت امنیتی برای الحاق این مناطق نمی‌بیند.

یک منبع نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: مسئله الحاق اراضی یک مسئله ایدئولوژیک است نه امنیتی. در مقابل آویو کوخافی، رئیس ستاد ارتش به امیر ابوالعافیه، رئیس شعبه برنامه‌ریزی در ارتش دستور داده در صورتی که نتانیاهو این اقدام را اتخاذ کرد کادری را موازی با کادر نتانیاهو برای تهیه نقشه‌های مربوط به الحاق اراضی کرانه باختری تشکیل دهد.

کادر ارتش شامل نداف بادان، فرمانده گردان مرکزی مسئول کرانه باختری و کمیل ابورکن، هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت اسرائیل در این مناطق و اداره حقوق بین الملل در دادستانی نظامی است.

معامله قرن شامل الحاق شهرک‌های کرانه باختری، غور اردن و شمال بحرالمیت به اسرائیل است اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چهار سال به فلسطینی‌ها برای بررسی این معامله فرصت داده و تأکید کرده در صورتی که موافقت نکنند به اسرائیل برای اجرای یکجانبه آن چراغ سبز می‌دهد.

زمانی که نتانیاهو در جلسه دولت تصمیم الحاق شهرک‌ها را گرفت دولت آمریکا او را منع و تأکید کرد که الحاق این مناطق نیاز به هماهنگی دو طرف دارد و قبل از انتخابات اجرای آن ممکن نیست. این انتخابات دوم مارس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها