فاز سه خط یک قطار شهری تبریز از امروز مسافرگیری می‌کند

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از آغاز مسافرگیری فاز سه خط یک قطار شهری تبریز خبر داد.

فاز سه خط یک قطار شهری تبریز از امروز مسافرگیری می‌کند

مصطفی مولوی فرد ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح فاز سه خط یک متروی تبریز که با حضور محمود واعظی همراه بود، گفت: امروز خط یک به صورت کامل محقق شده و از ایستگاه ۱۲ تا ایستگاه ۱۸ این خط به صورت آزمایشی روزانه سه ساعت در مسیر مسافرگیری خواهد کرد.

وی افزود: فاز پایانی خط یک با ۷.۲ کیلومتر و در هفت ایستگاه که فعلاً سه ایستگاه آن به صورت عبوری خواهد بود، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مولوی فرد از اشتغال بیش از هزار و ۴۰۰ نفر در پروژه بزرگ قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: اگر تأمین بودجه و املاکی که شهرداری در اختیار ما قرار داده نبود امروز مترو همچون سال‌های قبل در آستانه تعطیلی قرار داشت.

وی افزود: در این مرحله شاهد بهره برداری از ایستگاه میدان کهن هستیم که محل این ایستگاه یکی از قدیمی ترین میادین شهر تبریز بوده و همجواری آن با بازار بزرگ شهر تبریز از سال‌های گذشته نقش تأثیر گذاری در ارتباطات و تجارت داشته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز ادامه داد: صنعت مترو می‌تواند در توسعه شهر و جذب گردشگر و عبور از مناطق قدیمی شهر با حفظ هویت و آثار آنها به این توسعه کمک کند.

وی در خصوص مشخصات خط یک مترو گفت: این خط به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها