افزایش باورنکردنی مصرف گاز در کشور

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف گاز در روزهای اخیر، مجموع مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری دیروز (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ماه) به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

افزایش باورنکردنی مصرف گاز در کشور

عسگری با اشاره به بارش سنگین برف و برودت هوا در بخش‌های زیادی از استان‌های کشور گفت: با تلاش شبانه‌روزی مهندسان، کارشناسان و کارکنان شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابع هیچ گونه قطعی گاز رخ نداده است.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران همچنین بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی هموطنان تاکید کرد.مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به مصرف بسیار بالای گاز در بخش خانگی، گفت: دستکم کاهش ۳۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در این بخش قابل تحقق است.

دلاویز با بیان این که مصرف انرژی کشور سه برابر میزان متوسط مصرف در جهان و پنج برابر مصرف در کشورهای پیشرفته است، افزود: مصرف ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مصارف خانگی پدیده‌ای نادر در دنیاست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تاکید برضرورت فرهنگ‌سازی درخصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: ما در بحث مصرف خانگی و تجاری که بیشترین میزان را به خود اختصاص می‌دهد، در مجموع معادل ۴۷۰ میلیون بشکه نفت مصرف می‌کنیم و به راحتی می‌توان ۳۰ درصد در مصرف خانگی صرفه‌جویی کرد که عدد بزرگی است.

دلاویز افزود: با همفکری شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن، طرح کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های جدید به شورای اقتصاد ارائه شده است.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها