۹۰۰ هزار میلیارد یارانه پنهان‌ کجا می‌رود؟

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص یارانه‌های پنهان گفت: رئیس سازمان برنامه در یکی از جلسات مطرح کرد که در سال نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان تخصیص پیدا می‌کند.

۹۰۰ هزار میلیارد یارانه پنهان‌ کجا می‌رود؟
سعید جلیلی امشب در جلسه با عنوان «به چه رأی بدهیم؟» که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر در مقوله انتخابات بنا داریم وظیفه خود را درست انجام دهیم و انتخاب ما یک انتخاب صحیح باشد، حتما باید بدانیم به چه کسانی می‌خواهیم رأی بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برخی افراد در شهرهای مختلف برای تهیه لیست وقت می‌گذارند، بیان کرد: اساس این لیست‌ها این است که چه کسانی اصلح و شایسته ورود به مجلس هستند و حتما کار درستی را انجام می‌دهند، تهیه فهرست کار آسانی نیست و مشکلات خاص خودش را دارد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در این عرصه مطرح هستند افراد قابل توجهی‌اند، عنوان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا کاندیداهای خوبی را به‌جامعه معرفی کنند، اینکه بتوانند به چنین نقطه‌ای برسند مهم و ارزشمند است.

جلیلی تصریح کرد: اگر بر روی این مسئله که به چه چیزی می‌خواهیم رأی بدهیم تاکید شایسته داشته باشیم، خیلی از مباحث حذف می‌شود، به‌عنوان مثال اگر برای درمان بیماری علاجی را دنبال می‌کنید اگر بدانید آن بیماری چیست؟ وقتی وارد عرصه درمان شدید، مستقیم به سراغ متخصص مربوطه می‌روید.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات اگر می‌خواهیم انتخاب درستی داشته باشیم باید بدانیم که چه چیزی می‌خواهیم و چه مشکلی داریم، اگر مشکل را به‌خوبی تشخیص دهیم، آن موقع شاید بتوانیم درست انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی امروز با آحاد مختلف جامعه صحبت می‌کنیم مشکلاتی را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد از جمله مشکلات مردم هستند که می‌خواهند بدانند کاندیدها که برنامه‌ای برای کاهش این مسائل دارند و چطوری می‌‌شود امید داشت، امید به آینده بر همین مبنا است.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن امروز می‌خواهد فشار اقتصادی را حداکثری کند و با استفاده از اهرم تحریم امید مردم را کاهش دهد، تصریح کرد: سؤال مردم این است که کاندیداها چه برنامه‌ای برای این موضوع دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: اگر می‌گویم باید در این عرصه‌ها به شکل انقلابی عمل کنیم، معتقدیم می‌توانیم دشمن را ناکام بگذاریم و این موضوع باید در عرصه‌های مختلف جاری باشد و خودش را نشان دهد.

وی ادامه داد: وقتی فردی موضوع بازنشستگی را مطرح می‌کند باید بگویم طی روندی به‌عنوان مثال ۶ ماه یا یک‌ساله مشکلاتمان رفع می‌شود نه اینکه وعده بی‌جا بدهیم. باید بدانیم اولویت‌هایمان چیست؟ و چه کسی می‌تواند بهتر این مسیر را طی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از انتخابات تا انتخابات سطح جامعه ارتقاء پیدا می‌کند، تصریح کرد: در فاصله بین دو انتخابات باید مسائل را شناسایی و راه‌حل آن‌ها را پیدا کنیم، چه در مسند قدرت باشیم، چه نباشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که هر نماینده مجلس در دوران ۴ ساله خود با آن روبه‌رو می‌شود، لایحه بودجه است، متأسفانه برخی نمایندگان به‌علت بی‌حوصلگی حتی یکبار لایحه بودجه را نمی‌خوانند و به آن رأی مثبت یا منفی می‌دهند.

جلیلی با بیان اینکه قرار نیست کسانی که وارد مجلس می‌شوند علامه دهر باشند، عنوان کرد: برجام نیز ۱۵۰ صفحه بود و برخی‌ها بدون خواندن برجام به آن رأی دادند در صورتی که این مسؤولیتی بر دوش نمایندگان است و نمایندگانی که در این حوزه تخصص ندارد باید از افراد متخصص در این زمینه سؤال کنند.

وی متذکر شد: وقتی دشمن می‌خواهد با تحریم‌ها امید جامعه را کاهش دهد و در مقابل مردم با رأی دادن افرادی را به مجلس می‌فرستند که این تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنند و بستری فراهم شود تا دشمن ناکام بماند، اینجا حضور مردم در واقع در حکم موشک نقطه‌زن به قلب آمریکا است.

جلیلی با اشاره به دقت شورای نگهبان در خصوص صلاحیت کاندیداهای مجلس، گفت: نباید بدون شناخت رأی بدهیم، بعد از انتخابات نیز مانند کارگروهی باید با تمام توانمان به نمایندگان کمک کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری در کنار تمام دستاوردها با صراحت و صداقت بیان کردند که در گام اول عیبی بزرگ داریم و آن رتبه اول در عدم استفاده از فرصت‌ها است، که باید در گام دوم این مورد را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه فردی که وارد مجلس می‌شود سالانه باید در مورد بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور اظهار نظر کند، عنوان کرد: این رقم ۳۰ درصد بودجه کشور است و ۷۰ درصد بودجه مربوط به شرکت‌های دولتی است که وقتی وارد مجلس می‌شود اصلا راجع به آن صحبتی نمی‌شود.

جلیلی با بیان اینکه رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد که در سال گذشته زیان ۱۹۷ شرکت ۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: زمانی مشکلات حل می‌شود که به‌عنوان مثال نمایندگان برنامه‌ای برای نظارت بر شرکت‌های دولتی داشته باشند، اینجا نقطه عطف انتخابات است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص یارانه‌های پنهان گفت: رئیس سازمان برنامه در یکی از جلسات مطرح کرد که در سال نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان تخصیص پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: تشکر می‌کنم از افرادی که در عرصه انتخابات وارد شدند و خودشان را به‌عنوان کاندیدا معرفی کردند تا در حد توانشان خدمت کنند.

جلیلی با بیان اینکه گاهی مشکل تنها شناخت و پیدا کردن راه‌حل آن نیست، بیان کرد: گاهی برخی افراد مسئله و راه‌حل آن را می‌دادند اما چون خلاف جهت منافع نامشروع آن‌ها است با همه توان تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌ها دنبال نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد: امیدواریم با انتخاب درست مردم عزیزمان مجلسی تشکیل شود که به اولویت‌های مهم کشور توجه کند و با ارائه راه‌حل‌های درست آن‌ها را محقق کند.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها