همه آنچه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گذشت؛

پیمان معادی، امیر آقایی، نازنین احمدی و طناز طباطبایی، بهترین بازیگران / مهدویان سیمرغ خود را تقدیم قربانیان ۹۸ کرد / آقایی جواب خانم مجری را داد و سانسور شد / "خورشید"؛ بهترین فیلم

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید، در حالی که فیلم های خورشید، درخت گردو، شنای پروانه و روز صفر بیشترین سیمرغ ها را گرفتند.

پیمان معادی، امیر آقایی، نازنین احمدی و طناز طباطبایی، بهترین بازیگران / مهدویان سیمرغ خود را تقدیم قربانیان ۹۸ کرد / آقایی جواب خانم مجری را داد و سانسور شد / "خورشید"؛ بهترین فیلم

آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱٨:۴۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌ودوم بهمن ماه با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.
در ابتدای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش و آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت شد.

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

محمدرضا شهیدی‌فر در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

میهمانان اختتامیه

از جمله حاضران مراسم در این جشنواره می‌توان به فریدون جیرانی، حناچی (شهردار تهران)، مهران غفوریان، عباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارتخانه، رسول صدرعاملی، مجید مجیدی و... اشاره کرد.

در بخش بعدی پس از پخش تیزر بخش مسابقه تبلیغات سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان این بخش معرفی شدند.
- سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم: مریم تخت‌کشیان برای فیلم غلامرضا تختی
- سیمرغ بلورین بهترین پوستر فیلم: محمد تقی‌پور برای فیلم ۲۳نفر
- سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس: امید میرزایی برای فیلم شاه‌کش

سخنرانی اسکاری واکین فینیکس در جشنواره فجر خوانده شد
فرشته طایرپور (داور بخش نگاه نو) بخشی از صحبت‌های خواکین فینیکس در مراسم اسکار را برای حاضران در جشنواره فجر خواند و گفت کاش هنرمندان سینمای ایران هم چنین نگاه خیرخواهانه‌ای داشته باشند.
او در ا‌دامه گفت : سلام به انهایی که نیامدند اما دلشان برای سینمای ایران می‌تپد و برای سینمای ایران دعای خیر دارند. ایستادن ما و فیلم ساختن ما از سر بی اعتنایی به وقایع اجتماعی نیست بلکه از سر اعتنا به سینمای ایران و فردایش و نسل جوانی است که امید بخش آینده روشن فرهنگ و سرزمین ماست.

همچنین سیمرغ های فیلم داستانی و مستند به شرح زیر اهدا شد:

- سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی اهدا شد به سعید نجاتی برای فیلم دابر

- سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند اهدا شد به سام کلانتری برای «جایی برای فرشته‌ها نیست»

دعوا در پشت درهای بسته سالن اختتامیه

عده زیادی از اصحاب رسانه و مردمی که بلیت خریده بودند، پشت درهای بسته باقی مانده بودند و تشنج زیادی در فضا، ایجاد شد. یک زن قصد شکستن در را داشت و می‌گفت می‌خواهم وزیر را ببینم.

برخی از تصویر برداران شروع به گرفتن تصویر کردند؛ حراست سالن برج میلاد سر رسید و همه را مجبور به پاک کردن فیلم‌ها و تصاویر لحظات تشنج شد.

روز صفر، برنده فیلم اولی ها

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از بین فیلم های اول در این دوره از جشنواره در بخش نگاه نو به فیلم روز صفر ساخته سعید ملکان اهدا شد. این دوره 10 فیلم اولی حضور داشتند از جمله شنای پروانه و لباس شخصی.

بزرگداشت فریدن جیرانی

برای برگزاری بزرگداشت فریدون جیرانی کلیپی متفاوتی از این فیلمساز و روزنامه‌نگار باسابقه مشهدی برای حضار نمایش داده شد. غلامرضا موسوی و مهدی صباغ‌زاده برای اهدای جایزه بزرگداشت او روی سن آمدند.

غلامرضا موسوی در این بخش گفت: صحبت درباره فریدون جی ان هم سهل و ممتنع و هم دشوار است. او در رشته‌های مختلف کار کرده و بدون تعارف برای خطاب او ترجیح می‌دهیم که استاد صدایش بزنیم. او تنها یک کارگردان، فیلمنامه‌نویس یا مجری خوب نیست، او یک انسان خوب است. جیرانی نوعی ویروس سینما را در مشهد پخش کرد و بسیاری از ما که در تئاتر فعال بودیم، سینما را جدی گرفتیم. او‌ انواع فیلم‌ها را می‌بیند و یک معلم است که می‌توان از او آموخت.

فریدون جیرانی نیز به روی سن آمد و فقط تشکر کرد.

یک سیمرغ جدید به نام شهید سلیمانی

سیمرغ بلورین جایزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به فیلم "آبادان یازده ۶۰" به تهیه‌کنندگی حسن کلامی تعلق گرفت. این جایزه امسال به جشنواره اضافه شده است.

سودای سیمرغ

سیمرغ بلورین بهترین CGI به محمد برادران برای فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، به محسن روزبهانی برای فیلم روز صفر تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی، به مهرداد میرکیانی برای فیلم خروج تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس، به امیر ملک‌پور برای فیلم روز صفر تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه، به کیوان مقدم برای فیلم خورشید تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای فیلم خورشید اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدا به مهدی صالح کرمانی صدابردار و آرش قاسمی صداگذار برای فیلم شنای پروانه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به بامداد افشار برای فیلم "پوست" اهدا شد.

سیمرغ بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای فیلم «شنای پروانه» تقدیم شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری به مرتضی نجفی برای فیلم «تومان» تعلق گرفت.
سیمرغ بلورین بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای فیلم «شنای پروانه» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن طناز طباطبایی برای شنای پروانه تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به امیر آقایی برای شنای پروانه تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به نازنین احمدی برای فیلم ابربارانش گرفته اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به پیمان معادی برای فیلم درخت گردو اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه به بهرام و بهمن ارک برای فیلم "پوست" تلعق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم "خورشید" اهدا شد.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران به سعید ملکان برای فیلم "روز صفر" رسید.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محمد حسین مهدویان برای فیلم "درخت گردو" تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به امیر بنان و مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی به فیلم «روز صفر» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم به فیلم «شنای پروانه» رسید.

گلایه آقایی از مجری شبکه افق

امیر آقایی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گفت: من از رسانه ملی گلایه دارم؛ خانمی آمد گفت هرکسی گلایه دارد از وضع موجود برود. رفتن، فعل کسی است که آمده باشد؛ ما اینجا نیامده‌ایم که برویم؛ ما ریشه در این خاک داریم

در بخشی از صحبت هایش از رسانه ملی بابت اظهارات مجری زن شبکه افق انتقاد کرد که شبکه نمایش بلافاصله آنتن را قطع کرد.

اهدای لوح تقدیر برای کودکان کار
شمیلا و ابوالفضل شیرزاد، سید مهدی موسوی و روح الله زمان، کودکانی کاری در فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی خوش درخشیدند، لوح تقدیر گرفتند. شمیلا شیرزاد روی سن دعا کرد که هیچ کودک کاری در دنیا وجود نداشته باشد.

مهدویان سیمرغ خود را به پدران کشته شدگان 98 تقدیم کرد

محمدحسین مهدویان جایزه خود را به پدران کشته شدگان سال ۹۸ (آبان ماه، سقوط هواپیما و شهدای تشییع کنندگان مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی) تقدیم کرد و در همین لحظه صحبت های او توسط شبکه نمایش قطع شد!

متلک محمد کارت برای جایزه نگرفتن جواد عزتی

محمد کارت کارگردان فیلم «شنای پروانه» به جایزه نگرفتن جواد عزتی واکنش نشان داد و گفت: او جایزه‌اش را از مردم می‌گیرد. در روستایی دورافتاده یک پیرمرد کشاورز از او عذر خواست که به مراسم ختم پدرش نیامده است. جایی وجود ندارد که مردم او را نشناسند و دوستش نداشته باشند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ایرانی
    0

    یک چهل پنجاه سال این برگزارکنندکان این شو ساختگی رابه آمریکا اعزام کنید تا حداقل کمی از برگزاری جشنواره سینمایی آموزش ببینند نه اینکه یک نفر اون بالا بنشیند و خجالت هم نکشد شب به حساب خودش نون حلال به خانه ببرد.

  • معصومه هدایتی
    0

    این مردم ایران بودند که بازیگران را بردند بالا نه خارج نشینان والا اگر برن اونور آب میتونن حداقل قسمت تدارکات شاید اونم شاید قبولشان کنند پس لطف کنید برای مردم تاقچه بالا نذارید

  • وجدان راحت
    0

    ضرب المثلی هست که می گویددر نبود شیر شغال سلطان جنگل می شود. درجشنواره ای که بزرگانی چون کیمیایی وبنی اعتمادحضورندارند امثال افرادی چون طباطبایی ها را باید ملاقات کردکه دیگر امیدی به حضور درعرصه هنری رانداشتند. درود برهنرمندانی چون کیمیایی وبنی اعتماد که نان راهرگز به نرخ روز نخوردند.

  • سجاد
    0

    حیف شد امسال آقایون خانما مثلا عزادار بودن شاهد تیپهای عجق وجق نبودیم تیپ شلوار کردی تیپ چکمه تیپ قوس وقزح تیپ نظامی تیپ بیژامه تیپ کمربند واقعا حیف شد تسلیت به همه کلبریتیها ببخشید سلبریتیها جشنواره را تحریم کرده بودن سینما را تحریم کرده بودن آخه جوجه فُکُلا ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید همش فیلماتون یا عزادارین یا غم یااندوه یا خود تحقیری یا تحقیر بعضی اقشار جامعه یا از بین بردن حیا وعفت به طور تدریجی کاری که بعضی از این فیلمها با فرهنگ مردم انجام میده کم از تهاجم فرهنگی وماهواره نیست البته مجبوریم بین بد وبدتر بد را انتخاب کنیم وقتی پا فیلماشون میشینی اول باید یه قرص زیر زبانی قلب بخوری مبادا از غم واندوه سنکوب کنی البته با عرض معذرت از هنرمندان عزیز وبافرهنگی چون آقای مشایخی وارجمند وحاتمی کیا ودیگر عزیزان بافرهنگی که دغدغه ایران وفرهنگ ایرانی ومردم را دارندومورد ارادت واحترام مردم ایران زمین هستن

  • ایرانی
    0

    مگه ازقدیم نمیگفتن جواب های هوی است اینا بااون فیلمای اب ودوغ خیاربشون بازی مسخرشون جسنواره. روتحریم کردن ماهم سینمارو تحریم کنیم ببنیم بازم بلبل زبونی میکنن باصطلاح هنرمند

  • کاربر ناشناس
    0

    بی هنرهای هنر معنی هنر را از قاسم سلیمانی یاد بگیرند . به غیر از داریوش ارجمند بقیه مردن که نامی از این سالار نبرند . سینما را تا فجر سال آینده تحریم می کنم تا شاید هنرمندی پیدا شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها