کمرانی: مهاجرت کیمیا با اصرار همسرش بود

سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید بر اینکه کیمیا علیزاده از قبل قصدی برای مهاجرت نداشته است، گفت: او اگر چنین قصدی داشت تا پیش از رفتن برای ایران مبارزه نمی‌کرد تا کارش برای مبارزه در کشور دیگر سخت‌تر شود.

کمرانی: مهاجرت کیمیا با اصرار همسرش بود

مهرو کمرانی درباره اعلام ترکیب تیم ملی تکواندوی بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: ما بعد از برگزاری چندین مرحله انتخابی اقدام به انتخاب نفرات کردیم و برای این منظور نیز نحوه عملکرد بچه‌ها در تورنمنت ترکیه برای ما اهمیت زیادی داشت. حضور در این تورنمنت کمک زیادی به کادر فنی کرد تا اشکالات و نقاط ضعف‌مان را بشناسیم و به ترکیب مدنظرمان برسیم. در نهایت تیمی متشکل از نفرات با تجربه و جوان را انتخاب کردیم و فکر می‌کنم ترکیب خوبی برای حضور در این مسابقات داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان افزود: ما در این رقابت‌ها در ۳ بخش انفرادی، تیمی و میکس شرکت می‌کنیم و از ۱۰ تکواندوکار خود در این ۳ بخش استفاده خواهیم کرد.

وی درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم بانوان ایران، گفت:هر کادر و هر تیمی به دنبال قهرمانی در مسابقات مختلف و کسب بهترین نتیجه است. این قول را می‌دهیم که تمام تلاش و توانمان را بکار بگیریم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. حضور در تورنمنت ترکیه کمک زیادی به ما کرد تا قبل از این مسابقات، نقاط ضعف و اشکالات فنی‌مان را برطرف کنیم. واقعا هدفی جز رفتن به روی سکو نداریم و امیدوارم بتوانیم با کسب نتایج خوب دل مردم‌مان را شاد کنیم.

کمرانی در پاسخ به این سوال که آیا ۲ نماینده اعزامی بانوان ایران به رقابت کسب سهمیه المپیک که قرار است ۲۴ فروردین ماه سال آینده به عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه، مشخص شده‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: در یک وزن به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم اما در وزن دیگر نیاز به بررسی بیشتری داریم و حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این زمینه به ما کمک خواهد کرد تا نفر نهایی مان را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ادامه داد: اکثر المپین‌های قدیمی و نفرات مدال‌آور در گرندپری‌ها در آسیا هستند و حضور در این مسابقات قطعا بازخورد خوبی برای ما خواهد داشت. تمام سعی ما این است که در نهایت به دو سهمیه المپیک برسیم و فکر می‌کنم با توجه به پتانسیلی که در نفراتمان می‌بینم قطعا شایستگی کسب ۲ سهمیه را خواهیم داشت. فقط فینالیست‌های این رقابت‌ها سهمیه المپیک را می‌گیرند و امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید و به هدفی که داریم برسیم.

وی با اشاره به احتمال تغییر میزبانی چین از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بدلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: اردن خواستار میزبانی این مسابقات شده است. با توجه به بازیکنان خوبی که این کشور در اختیار دارد قطعا سعی می‌کنند با دریافت میزبانی به بترین شکل از این فرصت استفاده کنند. امیدوارم کشوری بی‌طرف همچون چین، میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرد.

کمرانی درباره چرایی از دست رفتن فرصت کسب سهمیه توسط بانوان از طریق رنکینگ، گفت: ۵ نفر از بچه‌های ما مجوز حضور در گرندپری‌ها را بدست آوردند اما بدلیل مسائل و مشکلات اقتصادی به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام نشدند و همین امر باعث شد امتیازی نگیرند و از رقابت‌های گرندپری خارج شوند. در این میان تنها یلدا ولی‌نژاد بخاطر کسب طلای المپیک نوجوانان صاحب جایگاه خوبی در رنکینگ جوانان شد اما او نیز در نهایت فرصت را از دست داد. ما تورنمنت‌ها و گرندپری‌ها را بخاطر مشکلات مالی از دست دادیم و همین موضوع باعث شد شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا ۴۰ امتیاز دارد، گفت: پس از مسابقات قهرمانی آسیا قصد داریم در مسابقات G۲ لبنان شرکت کنیم که آن‌جا نیز ۲۰ امتیاز خواهد داشت. پس از آن نیز بدنبال حضور در یک تورنمنت دیگر هستیم که فکر می‌کنم حضور در این مسابقات کمک زیادی به ما قبل از رقابت‌های کسب سهمیه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت و گو با ایسنا،‌ درباره مهاجرت کیمیا علیزاده تنها مدال‌آور بانوی ایران در المپیک و اینکه آیا این موضوع بر تیم ملی تکواندوی بانوان اثرگذار بوده یا خیر، خاطرنشان کرد: بعد از این همه تاریخ سازی که که کیمیا علیزاده داشته، کسی نمی‌تواند بگوید رفتن او بی‌اثر بوده است. او یک اسطوره برای ورزش بانوان است که همیشه اثرگذار بوده و مردم ایران هم بخوبی می‌دانند که او همیشه در هر میدانی با تمام وجود مبارزه کرد تا دل آن‌ها را با کسب موفقیت شاد کند.

کمرانی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم کیمیا علیزاده تاریخ‌ساز نبوده و با این کار تاریخ را پاک کنیم. من خودم به شخصه در جریان هدف او برای مهاجرت نبودم چرا که او قرار بود به همراه همسرش برای یک سفر تفریحی به اسپانیا برود. هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که این سفر تفریحی به رفتن همیشگی کیمیا تبدیل شود. حتی قبل از سفر نیز با او صحبت داشتم و او گفت فقط چند روزی به مسافرت خواهد رفت و قرار نیست بماند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم با پخش شدن عکس کیمیا علیزاده، اجباری صورت گرفت تا ماندن او تداوم داشته باشد. قطعا کیمیا همیشه برای ما کیمیا می‌ماند و موضوع رفتن او نیز تصمیمی است که مربوط به زندگی شخصی اوست اما ای‌کاش اینطور نمی‌رفت. او جایگاه بالایی در ایران داشت و همه او را دوست داشتند. مردم ایران که شادی خاصی در این چند وقته نداشتند، برخلاف خارجی‌ها با گرفتن مدال خیلی خوشحال می‌شوند. مردم ایران بخاطر وطن دوستی و احترام به قهرمانانشان قدر مدال آوران خود را بیشتر می‌دانند و احترام زیادی برای آن‌ها قائل هستند.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ماجرای مهاجرت کیمیا علیزاده بیشتر توسط همسر او پیگیری و اجرایی شده است، گفت: بعد از این موضوع چند بار با علیزاده مکالمه داشتم اما وارد جزییات نشدیم و فقط احوالپرسی کردیم. قطعا این تصمیمی بود که همسرش گرفته بود و زمانیکه هر فردی مخصوصا با فرهنگ ایران متاهل می‌شود دیگر نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. کیمیا علیزاده صد در صد تحت تاثیر و اصرار همسرش بود وگرنه اگر او واقعا قصد مهاجرت داشت قبل از رفتنش برای ایران بازی نمی‌کرد تا کار به مراتب راحت‌تری برای مبارزه در کشور دیگری داشته باشد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها