گزارش تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در همدان

دادستان عمومی انقلاب همدان برگزاری صحیح انتخابات را آبروی نظام دانست و گفت: نباید با عملکرد خود مجلس را به خطر انداخته و در این انتخابات باید به دنبال ایجاد فضای پاک باشیم.

گزارش تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در همدان

حسن خانجانی دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در همایش ارشادی و توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همدان، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان تبلیغات انتخابانی، هر گونه تخلف و سوءاستفاده برخی از داوطلبان و طرفداران آنها جرم بوده و برابر مجازات قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی اقدام به پخش اقلامی همانند غذا که جنبه انتفاعی دارد، در حاشیه شهر به بهانه اقدامات خیرخواهانه می‌کنند که این امر نه تنها امری خداپسندانه نبوده بلکه یک ابزار فریب و دروغ‌گویی برای مردم است.

خانجانی با اشاره به اینکه براساس قانون کمک‌های مالی و غیرمالی نامزدها در دوران تبلیغات خود به هیئات، مؤسسات خیریه و افراد نیازمند جرم بوده و مجازات جدی را به همراه خواهد داشت، افزود: تمام فعالیت خیرخواهانه و عام‌المنفعه توسط نامزدها در دوران تبلیغات، ابزاری برای فریب و دروغ‌گویی است.

وی با بیان اینکه یکی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی امروز صبح در حسینیه بختیاری‌ها سخنرانی غیرقانونی داشته است، اظهار کرد: این داوطلب به بهانه اینکه شهرستان همدان حوزه انتخابیه او نبوده، اقدام به این عمل مجرمانه کرده که هیچ گونه توجیه قانونی نداشته و تخلف محسوب شده است.

دادستان همدان از تبلیغات زودهنگام در استان همدان خبر داد و گفت: سنخرانی در هیئات مذهبی و اماکن عمومی، برگزاری ناهار و شام در رستوران‌ها تا روز ۲۴ بهمن ماه جرم بوده و مجازات درجه ۶ را در پی دارد به ویژه در رستوران ها برای صاحبان رستوران نیز مجازات در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به وجود مجازات درجه ۶ برای نامزدهای متخلف، تصریح کرد: شلاق تا ۷۴ ضربه، حبس تا دو سال، محرومیت از حقوق اجتماعی از شش ماه تا پنج سال و مجازات مالی از جمله مجازات‌های درجه ۶ در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دو رکن جمهوریت و اسلامی بودن در زمان انتخابات باید مورد توجه نامزدها قرار بگیرد، افزود: انتظار مردم از نامزدها به عنوان قانونگذار آینده، پایبندی آنها به قوانین موجود و قوای سه‌گانه بوده و بعد از قانون اساسی باید مطیع سیاست‌های کلی نظام باشند.

خانجانی از بی طرف بودن شورای نگهبان و دادستانی در انتخابات خبر داد و اعلام کرد: عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات حق هیچ‌گونه حمایت تبلیغی حتی به صورت لفظی از نامزدها را نداشته و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها