مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبر فوری:

قرار نیست گاز مایع به عنوان سوخت در خودرو استفاده شود/ مصرف‌کنندگان مجاز چه کسانی هستند؟

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: استفاده از ال پی جی برای سوخت خودرو خطرناک است، نا ایمن است؛ هر لحظه می تواند برای صاحب خودرو و دیگران حادثه ای پیش آید.

قرار نیست گاز مایع به عنوان سوخت در خودرو استفاده شود/ مصرف‌کنندگان مجاز چه کسانی هستند؟

کرامت ویس کرمی در گفت‌وگو با خبر فوری درباره چگونگی توزیع و پخش کپسول گاز مایع در بین مصرف کنندگان گفت: گاز مایع برای رفع نیاز مصرف کنندگان مجاز است. اما مصرف‌کنندگان مجاز گاز مایع چه کسانی هستند؟ خانوارهایی چه شهری، چه روستایی، چه عشایری که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند و به نوعی مشترک نفت سفید ما هستند و تعدادشان به تفکیک شهرستان ها و استان ها مشخص و شناسایی شده است و اینها مشترکین مجاز استفاده از ال پی جی برای مصارف پخت و پز هستند. علاوه بر اینها صنوفی که به نوعی به شبکه گاز طبیعی دسترسی ندارند، مغازه و رستورانی که به شبکه گاز طبیعی دسترسی ندارد اینها از مصرف کنندگان مجاز استفاده از گازمایع کپسولی خواهند بود. غیر از این هر مصرف کننده ای که از ال پی جی به عنوان سوخت خودرو استفاده می کند غیرمجاز، غیر استاندارد، غیر ایمن و بسیار خطرناک و پرمخاطره است بنابراین ما بر مبنای نیازی که مصرف کنندگان مجاز دارند وبیش از نیازشان، واقعا گاز مایع روزانه تأمین و تحویل تأمین کنندگان یعنی شرکت های توزیع گاز مایع می دهیم.

کرمی اضافه کرد: مصرف کنندگان مجاز گاز مایع مشخص اند؛ خانواده هایی که از نفت سفید به عنوان گرمایش استفاده می کنند که ممکن است شهری، روستایی و عشایری باشند که هنوز گاز طبیعی ندارند و مشترک نفت سفید هستند برای گرمایش. ما به این خانواده ها گاز مایع می دهیم، تعداد و سهمیه مشخص است و این یک گروه از مصرف کنندگان هستند و یک گروه صنوف و خدمات و ایزوگام وکارگاهی که دسترسی به شبکه گاز طبیعی ندارد، اینها هم مجاز تلقی می شوند.حالا ما گاز مایع چقدر توزیع می کنیم؟ واقعا فراتر از نیاز اینها داریم توزیع می کنیم. اگر قرار باشد این گازها عرضه خارج از شبکه بشود و برای خودرو استفاده شود باید جلوی آن گرفته شود. گاز مایع قرار نیست به عنوان سوخت در خودرو استفاده شود. جاهایی که صف وجود دارد تعداد زیادی از مالکان خودرومتأسفانه مراجعه می کنند برای دریافت کپسول و بعد هم به عنوان شارژ خودروکه اینکار خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد استفاده از ال پی جی برای سوخت خودرو خطرناک است، نا ایمن است. هر لحظه می تواند برای صاحب حودرو و دیگران حادثه ای پیش آید.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در مورد صف های طولانی ال پی جی توضیح داد؛ برخی روستاها هنوز گازرسانی نشده اند و در مرحله گازرسانی هستند. در سیستان و بلوچستان دارد انجام می شود ولی انجا کسانی که نمی توانند از گاز استفاده کنند ما برایشان ال پی جی در نظر گرفته ایم که تعدادشان مشخص است و سهمیه ای که ما داریم توزیع می کنیم مشخص است و بیش از نیاز ال پی جی را وارد بازار کردیم و به توزیع کنندگان داریم تحویل میدیم. ااگر صفی وجود دارد مطمئن باشید برای عرضه خارج از شبکه که به عنوان سوخت خودرو مصرف بکنند. اگر ال پی جی برود به دست مصرف کننده مجاز نباید این اتفاقات بیافتد نباید صفی وجود داشته باشد چرا که ما بیش از نیاز توزیع می کنیم تحویل شرکت ها می دهیم که توزیع کنند در واقع باید جلوی مصرف خودرویی اش را بگیرند که صف ها شکسته شود.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مفرد
    0

    یکی نیست به این بی شعور بگه هفتاد درصد جوانان بامدرک لیسانس وفوق لیسانس پراید قراضه ای خریدن به امید اینکه چندرغازیرای حداقل پول توجیبیشان دربیارن که بنزین وبروشون قطع کردید صادرش کنیدالان هم نوبت گازشده ای شاشیدم به این عدالت تون ولی بدانید دیرنیست که چنگ این ملت گلویتان رابگیرد چون عقدهای این چهل سال مثل کوه آتشفشان جمع شده ودرحال فوران است وقتی فواران کند خودخداهم جلودارش نیست منتظرباشید

  • شهرام
    0

    طبق معمول مسئولین جمهوری اسلامی دروغ میگه . ال پی چیه بابااا . سیستان بلوچستان گاز نداره با این سرما و سیل . شاید باورتون نشه زاهدان که مرکز استانه خیلی جاهاش گازکشی نیست . واقعا خجالت اوره . این حجم از ریا و پستی رو چطور در خود نگه میدارید؟ با چی خودشونو گرم کنن‌ تو این سرمای استخوان سوز؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها