4 ویژگی مهم‌ موشک جدید رعد 500؛ کابوس جدید دشمنان را بشناسید + فیلم

موشک رعد 500 از موشک‌های نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح 110 با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما 200 کیلومتر از افزایش برد برخوردار است.

4 ویژگی مهم‌ موشک جدید رعد 500؛ کابوس جدید دشمنان را بشناسید + فیلم

به گزارش خبر فوری ، موشک جدید رعد 500 - یکشنبه 20 بهمن- با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

رعد خانواده‌ای از موشک‌های ضد تانک هدایت شونده تولید شده در ایران است که براساس طراحی موشک ۹کی۱۱ مالیوتکا ساخته شده و بردی در حدود چند کیلومتر دارد. برخی گزارشهای حاکی از این است که از سال 1996 تا 2004، در مجموع حدود 3 هزار فروند از این موشک در ایران تولید شده‌ است.

همچنین نیروی هوافضای سپاه امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ «بدنه کامپوزیت» و «نازل متحرک» در موشک، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد.

با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک‌ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک‌ها فراهم شد.

همچنین از پیشران کامپوزیتی "زهیر" (احتمالا برای استفاده در موشک های نظامی) و از پیشران کامپوزیتی "ُسلمان" برای استفاده در ماهواره‌برهای سپاه رونمایی شده است. پیشران کامپوزیتی سلمان از فناوری کنترل بردار رانش برخوردار است. هر دو این پیشران‌ها سوخت جامد هستند.

ویژگی‌های رعد 500

موشک رعد یکی از موشکهای نوین نیروی هوا فضای سپاه است که بدون شک تحولی عمیق در ساختار نظامی ایران به وجود می‌آورد. در این گزارش به برخی از ویژگی‌های مهم و اصلی این موشک می‌پردازیم:

الف. موشک رعد از نسل جدید پیشران‌ها با بدنه غیر فلزی و کامپوزیت است. استفاده از فناوری بدنه‌های الیاف کربن قابلیت تحمل 100 بار فشار و دمای 3 هزاردرجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می‌کند.

ب. موشک رعد 500 از موشک‌های نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح 110 با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما 200 کیلومتر از افزایش برد برخوردار است.

ج. موشک رعد 500 با استفاده از فناوری الیاف کربن نصف موشک فاتح 110 (با بدنه فولادی) وزن داشته و 200 کیلومتر برد بیشتری نسبت به آن دارد. احتمالا عدد 500 نیز نشان از برد 500 کیلومتری این موشک است.

د. در موشک رعد 500، بالچه‌های مثلثی انتهای موشک حذف شده و دماغه موشک کشیده‌تر شده که احتمالا نشان از افزایش سرعت آن دارد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • رضا
    0

    بسیار عالی موشکی با هزینه نصف و وزن نصف نمونه نسل قبلی. ان شالله منتظر پراید با کیفیت دو برابر و هزینه نصف هستیم.

    نظرات شما -
    • منافق وطنی
      0

      دقت داشته باشید که توی همه نظرات تمام نکا ت منفی مربوط به دولته ولی جواب خواهی و پاسخ دهی به کم و کاست باسپاهه امام خمینی ره می گفت هرجا کاری کردید که صدای منافق و دشمن بلند شد بدانید که درست میزنید

  • رضا
    0

    کاش کی کابوس بیکاری و گرانی فوق العاده مسکن و سن بالای ازدواج و ... رو مي ساختيد 30 سال است اين وعده هايتان برای ما که تو پر در نيامد، اميدوارم فرزندان شما و فرزندان ما بهتر از شما و ما زندگی کنند.

  • به داد جوانان تحصیل کرده بیکار برسید
    0

    فقر و بیکاری را سروسامان دهید موشکهای که جان انسانها را میگیرد هنر نیست فاجعه است ملت ایران در حال نابودی ست، مسئولین زن و شوهر با حقوقهای بالا در فکر نابودی انسانها، این نشان ضعف است،

  • شایان
    0

    موشک داریم پوشک نداریم خاک بر سر مسیولانی که در این وضعیت ننگین اقتصادی و فشارها بجای راه حل برای بهبود زندگی مردم برای شکم های گرسنه موشک می‌سازند . دو تا بشکه روهم جوش میدن توش باروت میریزن دو ملیون یورو هم در این بحران اقتصادی در عرض ۲۴ ساعت به جیب زد.

  • جان
    0

    جانم سپاه جانم اقتدار جانم سلیمانی

  • FARDIN
    0

    ادمین محترم خبر فوری ضمن تشکر از شما، لطفا اگر ممکنه یک گزارش تهیه کنید دررابطه با کارت شناسایی هوشمند ملی،سه ساله ثبت نام کردم چند صدبار مراجعه کرده ام به ثبت احوال وپیشخوان دولت، موفق به دریافت کارت ملی نشدم اخر بعد ازسه سال ریاست ثبت احوال اعلام کردتراشه وبدنه کارت ازخارج میومده بخاطر تحریم فعلا امکان صدور کارت مقدور نمیباشد،اخه چطور میشود کشوری که مدعی است ماهواره به فضا میفرسته وقدرت موشکی منطقه است توان ساخت یک کارت شناسائی ملی هوشمند ساده رونداره؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد
    0

    والا موجب ترس ایرانیاشده.می ترسم یه هواپیمای مسافربری دیگه مورداصابت قراربگیره

  • کوروش
    0

    این موشکها فقط استفاده داخلی دارند. جون میدن واسه شلیک به هواپیماهای مسافربری

    نظرات شما -
    • جلیل
      0

      مثل اینکه اصلا نمیدونی در چه منطقه ای زندگی میکنیم؟

  • علی جعفرپناه
    0

    موشک های خوبی ساختن قبول. ولی چرا از اینهمه فناوری و سبک سازی و ارزان سازی و غیره در خودرو سازی بهره نمیبرید که سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات نداشته باشیم. پراید ۶۵ میلیون آخه؟

    نظرات شما -
    • ali
      0

      سلام.شما درست میگی ولی باید به اینم توجه کرد که واسه ساخت خودرو دولت هی میگه تحریم تحریم ما تحریم نظامیمون که خیلی بیشتر از اقتصادیه توی این موضوع پس چطوریه سپاه انقد ماشین نظامی عالی میسازه ولی خودروسازیمون داره آشغال تحویل مردم میده؟ اینا برمیگرده ب حمایت نکردن از نخبه ایرانی توسط دولت سپاه میاد از نخبه های ایرانی استفاده میکنه و پیشرفت هم میکنه دولت اهمیت نمیده ب مغزامون و اینطوری میشه ک ما باید یکی از خودروهای خوبمون پژو پارس 20 سال پیش فرانسه باشه حاجی اینا رو باید از دولت انتقاد کرد ن از سپاه!

  • ساناز
    0

    موشکا مجاورتی عمل می کنند یا کامل منهدم میکنند خجالتم خوب چیزیه ...من اگر جای شما بودم راجع به موشک و پوشک صحبت نمی کردم داغ دل هزاران ادم رو تازه میکنید اگه تایید بشه یا خدا

  • صفا
    0

    بعدا این موشکها دونه ای چند؟ کیلویه؟ متریه؟ به هر حال هر کدام از اینها با نرخ ارز نیمایی هم قیمتی داره! لطفا قبل از توسعه بیشتر موشک ها بفکر مردم خودتان بر روی کره زمین و همین ایران عزیز باشید. بغیر از کره شمالی اکثر کشورها صاحب تکنولوژی ابتدا اقتصاد کشور و حداقل وضعیت معیشت مردمشان را درست کرده اند! مطلب بعدی قدرت و پبشرفت حتی پیشرفت جنگی فقط موشک درست کردن نیست! داشتن موشکهای با بردهای و قدرت تخریب زیاد که نشد نان و آب مردم.اگر قدرت اقتصادی رده بالای جهان را داشتیم و پیشرفت در ساخت هواپیما و..را داشتیم می شویم قدرتمند واقعی! وگرنه این موشکها بلای جان خودمان بوده و میشوند کم ترین ضررش ساقط شدن هواپیمای مسافربری خودمان است. هر چی یادمان هست صحبت از ساخت موشک با نام و بردهای متفاوت و

  • ناشناس
    0

    میشه جای پوشک ببندنش به بچه ؟

  • علیرضا
    0

    سلام واقعادستشان دردنکنه.کشورباهمین موشکهاامنیت پیداکرده.اگه نبودکه الان کشوری نبود مثل لیبی وبرقیه...کاشکی دولتی هاهم کمی یادبگیرن ازدزدی واختلاس رانت وبرقیه کاراشان بکاهند کمی خیلی کوچیک بفکرمردم باشن اگه منظورتان صنعت خودروهست که پیشرفت نمیکنه بخاطراینکه اونجا معدن دزدی وباج خواهی ورشوه دولتی هاشده هرکسی کاری کندبرادولت بایدخودروسازجورشوبکشدودولت هم این چندمین باراست که به صنعت خودروپول تزریق کرده بازوضعیت بدترشده که بهترنشده هروزهم گرانه تااین وضعیت باشدپیشرفت که هیچ پسرفت هم داریم...بداگه اگه هواپیمارازدن دستایی درکاربوده مقصراصلی جای دیگری هست شک نکنیم..مسایل بدی اینکه این شرایط بدراداریم یادمان باشددوسال پیش انتخال کردیم وخودمان خواستیم رای بالاهم دادیم.پس شهامت ووجدان داشته باشیم تااخرش پای انتخابمان وابستیم وبه انتخاب خودمان حترام بزاریم چون چهارسال اول اقای روحانی افتضاح بود بازخودمان ایشانوخواستیم پس حداقل به کارمان احترام بگذاریم بدشک نکن اکثراینها هم که دارن ازمشکلات میگن به همین اقا رای دادم پس حال هم یکم تحمل کنیم چون خودمان خواستیم بایدواسه رایمان ارزش قایل شویم

  • علیر
    0

    چراپس نظرمن رانگذاشتین شمادیگه چرا

  • یک شهروند
    0

    از فقر سن تن فروشی به 12 رسیده آنوقت شما به موشکتان با توان بالای آدم کشی افتخار میکنید ؟‌!!!

    نظرات شما -
    • عقاب تیزپرواز
      0

      این آقایون وخانمهایی که منفی رای می دن توجه داشته باشن که ازروی کینه وعداوت وتعصب خشک وبیجا باحالت عصبانی وواقف به حقیقت بودن متن این کاررو انجام میدن وجهنم به این جورافراد درقرآن وعده داده شده یعنی سپاه ازخداهم براتون عزیزتره؟

  • چراپس پخش نمیکنید
    0

    چراپخش‌ نکردی اقای ریس گروه

  • بنا
    0

    چرا از شاهکار جدید پرتاب موشک و ماهواره بر "طفر" بعد از گذشت چندین ساعت که تمام رسانه های دنیا ناموفق بودن و شکست آن را بیان کرده اند مطلبی نمی نویسید؟! هنوز خبر ندارید یا اجازه ؟! لطفا هزینه دو ماهواره " ناهید" و " ظفر " را هم مرقوم بفرمائید! خواهشا صورت مسله را دوستان عوض نکند و ایران و ایرانی را با دیگران مقایسه نکند تا صحبت از گرانی میشه و یا در مورد صرف ملیون ها دلار بابت موشک ها میگویند اگر موشک نداشتیم الان ایران مثل لیبی و.. شده بود!!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      این چه قیاسی که میکنید. وای بر ما که روزی قیاسمان با ژاپن و کره و.. بود حالا با غرور اعلام می‌کنند که اگه این موشک و اون تانک را نداشتیم مثل لیبی و افغانستان و ناکجا آباد بودیم. خجالت هم خوب چیزیه!

  • مرتضی
    0

    با سلام. اینا بریزد دور لطفا یه موشک باکلاهک هسته ای بسازید. نع برای حمله وکشتن. برای اینکه به ما احترام بزارن. دوم سیاسیت های منطقه ای رو عوض کنید دست از حمایت اعراب بردارید که دشمن اول آخر ما اعرابند

  • عقیل
    0

    خداروشکرکنیداگه غرش این موشکهانبودونداشتیم چه بلایی سرزن وبچه های مامیومدچه بلاهایی سرمون می آوردن نمونش همسایگان رامی بینیدازپشت گردن سرمان رامزدن «زنده بادسپاه ونیروهای مسلح»

  • علی
    0

    خداروشکر از این همه فکر و علم که در راه خدا علیه کفار استفاده میشه خدا توفیقاتتون رو بیشتر کنه قهرمانان و سربازان امام زمان خدا قوت

  • م
    0

    دستتون درد نکنه ودست خودروسازان نیز الهی بشکنه که اینطور در سایه حمایت بعضی ها زالو صفت شدن وهر روز بیشتر از قبل خون مردمو میمکند امیدوارم ...............................................

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها