صدور کیفرخواست برای دو فعال فمنیستی

 کیفرخواست دو نفر از فعالان فمنیستی به اتهام همکاری با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع زنان و خانواده صادر شد.

صدور کیفرخواست برای دو فعال فمنیستی

«هدی عمید» و «نجمه واحدی» دو نفر از فعالان فمنیست هستند که کیفرخواست آنها به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده در دادسرای ناحیه 33 صادر شده است.

بر اساس این کیفرخواست، نامبردگان با توجه به تحقیقات و محتویات پرونده، مجرم تشخیص داده شدند و پرونده آنها جهت صدور حکم نهایی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده، این افراد و شبکه مرتبطان آنها که در سال 97 توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شدند طی قراردادی با موسسه آمریکایی خانه آزادی و دریافت مبالغی اقدام به اجرای پروژه‌های این موسسه در موضوعات زنان و ترویج مفاهیم فمنیستی در راستای تضعیف و فروپاشی خانواده کرده‌اند.

براساس این گزارش، موسسه خانه آزادی در طول اجرای پروژه، چندین کارگاه آموزشی در کشورهای گرجستان و ترکیه جهت آموزش این افراد برگزار کرده است؛ مهرانگیز کار، نسرین افضلی، مسیح علینژاد، حسین قاضیان، امین ثابتی برخی از اساتید این کارگاه ها(WORKSHOP) هستند که وظیفه آموزش و هدایت «هدی عمید» و «نجمه واحدی» و سایر مرتبطان را جهت اجرای پروژه های فمنیستی موسسه آمریکایی خانه آزادی بر عهده داشته اند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها