چهارمین اکسپوی هنری تبریز حرفه‌ای‌تر شده است/ بلاتکلیفی خانه هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: چهارمین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز حرفه ای تر از سال‌های گذشته به پیش می رود.

چهارمین اکسپوی هنری تبریز حرفه‌ای‌تر شده است/ بلاتکلیفی خانه هنر

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین دوره اکسپوی تبریز در جمع هنرمندان تبریزی گفت: در اکسپوی چهارم کارها حرفه‌ای تر پیش می‌رود و در ساماندهی هنرمندان، آماده سازی محل و همچنین سازماندهی خریداران قدم‌های حرفه‌ای تری در این دوره برداشته شده است.

وی برگزاری این نمایشگاه را در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری مثبت تلقی کرده و گفت: توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر به توسعه اقتصاد استان کمک خواهد کرد که اقتصاد فرهنگ و هنر در این مقطع بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدپور در ادامه در خصوص خانه هنر تبریز نیز گفت: از شورای شهر تبریز می‌خواهیم که اجازه دهند تا خانه هنر تبریز با قوت به فعالیت خود ادامه دهد که در رابطه با این مجموعه هرگز ادعای مالکیت نکرده‌ایم اما کتابخانه ملی تبریز با آثار کم نظیرش سال‌ها قبل به این مجموعه منتقل شده و هویت خود را در این مجموعه حفظ کرده است.

بازپس گیری خانه هنر مساوی با حذف آن از فهرست آثار ملی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همه وظیفه داریم که هویت کتابخانه ملی تبریز را حفظ کنیم چرا که پس از زحمات فراوان این کتابخانه در فهرست آثار ملی ثبت شده و حذف این مجموعه از این محل مساوی با حذف آن از فهرست آثار ملی کشور است.

وی افزود: در این مجموعه هویت کتابخانه ملی حفظ شده و همچنین با پیگیری‌های انجام شده پنجمین موزه کاریکاتور بزرگ دنیا و همچنین موزه بهتونی نیز در این مجموعه افتتاح شد.

محمدپور دستگاه قضا را حامی همیشگی حوزه فرهنگ و هنر دانسته و از تصمیمات این دستگاه حمایت کرد و ادامه داد: به حکم قضائی تمکین می‌کنیم اما امیدواریم شورای اسلامی شهر تبریز اجازه دهد تا این مجموعه با همان هویت، فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها