تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بارش برف در گردنه‌های استان اردبیل آغاز شده است تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

علی رحمتی ظهر امروز در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون شاهد بارش برف در گردنه الماس، سه‌راهی شاهرود و محور فیروزآباد سرچم هستیم با تلاش شبانه روزی راهداران تمام محور‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی افزود: امسال 56 هزار و 979 کیلومتر باند برف‌روبی در محور‌های اصلی و فرعی و 21 هزار کیلومتر برف‌روبی نیز در محور‌های روستایی با تلاش جهادی راهداران سخت کوش انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: اکیپ راهداری با 286 دستگاه ماشین‌آلات و 435 نفر نیروی انسانی در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

رحمتی تصریح کرد: مردم و مسافران خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده و قبل از سفر حتما با سامانه 141 ویا شماره تلفن 33745902 مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مسافران از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

سرهنگ علیرضا صحبتی ظهر امروز با حضور در جاده خلخال به اسالم اظهار داشت: تردد در جاده خلخال به اسالم فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است و از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در این مسیر برف و کولاک‌گیر جلوگیری می‌شود و مسافران تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به بارش برف و تغییر شرایط جوی در اکثر نقاط استان افزود: در حال حاضر به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان سطح جاده و محدودیت دید تردد از راه خلخال- اسالم فقط با زنجیرچرخ توام با احتیاط کامل از سوی رانندگان عبوری از این محور امکان‌پذیر است.

فرمانده پلیس راه اردبیل با تأکید بر ضرورت قانونمندی رانندگان بیان کرد: رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و به توصیه‌های ترافیکی توجه ویژه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی تلقی کنند.

صحبتی تصریح کرد: با تلاش راهداران عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در اکثر راه‌های برف‌گیر انجام شده اما در حال حاضر سطح جاده اردبیل به سرچم خیس است و عدم استفاده نکردن و یا استفاده دیرهنگام از زنجیرچرخ توسط رانندگان عبوری از گردنه‌های برف‌گیر و کوهستانی استان بیشترین عامل گرفتاری این جاده‌ها به‌حساب می‌آید.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها