سفیر انگلیس: به ایران برگشتم

«رابرت مک‌ایر» سفیر انگلیس در ایران که بعد از جنجال‌ها پیرامون حضورش در یک تجمع غیرقانونی تهران را ترک کرده بود امروز (پنجشنبه) با انتشار ویدئویی به زبان فارسی بازگشتش را اعلام کرد.

سفیر انگلیس: به ایران برگشتم

«مک‌ایر» با انتشار ویدئویی در اینستاگرام گفت: «من اخیراً از لندن به تهران برگشتم. این سفر مهمی بود که از قبل برنامه‌ریزی شده بود.»

مک‌ایر، روز ۲۲ دی‌ماه پس از حضور در یک تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر برای مدت کوتاهی بازداشت و سپس آزاد شد. او روز ۲۵ دی‌ماه تهران را ترک کرد.

مک‌ایر درباره سفرش به لندن گفت: «من با وزیر خارجه کشورمان و دیگر مقامات ارشد کشورمان دیدار داشتم و با آن‌ها درباره اینکه چگونه می‌توان موضوعاتی که برای ایران و بریتانیا مهم هستند را پیش برد صحبت کردم.»

او سپس به مسئله «برجام» پرداخت و مدعی شد کشورش قصد دارد با طرف‌های این توافق هسته‌ای از جمله ایران همکاری کند.

مک‌ایر خاطرنشان کرد: «در مورد برجام ما می‌خواهیم با ایران، فرانسه و آلمان و همچنین روسیه و چین همکاری کنیم تا از مکانیزم حل اختلاف یعنی Dispute resoloution meachanism استفاده کنیم و راهی به جلو پیدا کنیم که بتوان نگرانی بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین نگرانی‌های ایران درباره مزایای اقتصادی که از آن برخوردار می‌شود را برطرف کنیم.»

سفیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه در هفته گذشته مقام‌های ساز و کار موسوم به «اینستکس» به تهران سفر کرده‌اند آن را مایه خوشحالی دانست.

وی گفت: «باعث خوشحالی بود که هفته گذشته شاهد آمدن مقامات اینستکس به تهران بودیم که درباره پیشرفت کار این‌ها با مقامات ایران گفتگو کردند.»

مک‌ایر همچنین تأکید کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تعهد این کشور نسبت به برجام و اینستکس را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

او گفت: «بعضی وقت‌ها از من می‌پرسند آیا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعهد کلی ما را نسبت به اینستکس و همچنین برجام تحت تأثیر قرار می‌دهد یا نه. جواب من این است: "خیر؛ ما کاملاً نسبت به این موضوعات متعهد باقی خواهیم ماند.»

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ر ن
    0

    نزدیک راهپیمایی و انتخابات شده ماموریت داره

  • ر ن
    0

    ملت و ..همه راهیچ حساب می‌کنه ... کارخودش را انجام میده ..مبارک باشه

  • تقی عباس
    0

    میش ترین دولت دنیا را داریم یعنی قدری از گوسفند چگالتر،،، فقط کافی بود تا یک فرد نجس ماسون انگلیسی بگوید دوست دارم از ایران دیدن کنم،،، یعنی بازی گرگ و میش را از نزدیک ببینم ،، تا وزارت خارجه یا وزارت فاجعه فرش قرمز پهن کند فاجعه پشت فاجعه

  • حسین
    0

    بعضی وقتا سوابق و پیشینه روابط آنقدر خرابه که هر رفتاری را مایه ی تردید می کنه ، اما در مورد تو و دولتت فقط گذشته نیست بلکه حالتون هم خرابه و آینده تون و برنامه هاتون هم خرابتره ، دولت انگلیس دولتی است مکار و فرهنگ سیاسی آن بخصوص در روابط با کشورهای مستقل شدیدا مبتنی بر خدعه و نیرنگ است تا چه رسد به ایران !!

  • حسین
    0

    می دانم که این سفیر و سفارتخانه اش تحلیل ها و نظرات مردمی درج شده در این سایت ها و نوشتار ها را می خوانند ، لذا مایلم بداند که گرچه مکر و کید آنها نسبت به دوره امیر کبیر و دوران سیاه قاجاریه و خودباختگی عصر پهلوی رشد یافته و متأسفانه همیشه هستند امثال آقا خان نوری و میرزاعلی خان مراغه ای ها و اذنابشان ، ام‏‏ا فلسفه ی انقلاب اسلامی بر نفاق و دورویی سیاست انگلیسی‌ها نور انداخته و رفتارهای شان رشدی نداشته و هنوز مربوط به همان دوران است

    نظرات شما -
    • مرتضی بهرامی
      0

      به نام خداوند جان و خرد اول اینکه نظرات هیکچکس پشیزی براشون ارزش نداره چون 99 درصد نظرات از روی بیسوادی ، بی اطلاعی ، احساسات زودگذر ، خشم و خوشحالی بی تفکر ، فحش و غیره است . دوم اینکه اونا کارشون رو میکنن حالا شما هر چی که باشی و هر کاری بخوایی بکنی براشون مهم یست . منظورم شمای نوعیه یعنی 99 ذرصد مردم. ما هم این نظرات رو میزارم برای خنده و سرگرمی و هیچ ارزش و اعتبار دیگری ندارد.

    • حسین
      0

      آقای بهرامی سلام ، بنده با بخشی از پیام شما موافقم اما نتیجه گیری ما با هم متفاوت است ، نباید راه را گم کنیم ، انگلیسی‌ها تجربیات فراوانی در خیانت و دورویی و بدخواهی ایران و ایرانیان بجا گذاشته اند ، سفیرشان هیچ ابایی ندارد از این که رفتار نادرستی نشان دهد و اینکار را با جسارت و پررویی انجام می دهد ، بنظر شما این کار چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟

  • خودم
    0

    شکر خوردی برگشتی سفیر روباه پیر

  • حامدی
    0

    رفتنت غلط بود وامدنت غلط تر ، مر م ایران چهل سال پیش به سلطه استعماری انگلیس وامریکا برای همیشه پایان دادند . برای همیشه بفهمید .

  • مرتضی بهرامی
    0

    به نام خداوند جان و خرد خوش اومدی دایی مک ایر. خونه و سرزمین خودته . امیدوارم سفر بهت خوش گذشته باشه . morteza.bahrami@live.com

  • ایران
    0

    غلط کردی.

  • عدالت
    0

    خوش اومدی تودولت روحانی ایرانی جماعت اشتباه بکنه باید بره جهنم ولی خارجی جماعت خیانت بکنه حمایت میشه

  • سعادت حسینی
    0

    چشم روحانی وظریف روشن،مبارکه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها