ثبت سه رکورد جدید در بورس تهران/ شاخص همچنان در مدار صعود

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۳۱۸ واحدی عدد ۴۴۰ هزار ۱۹۹ واحد را نمایش داد.

ثبت سه رکورد جدید در بورس تهران/ شاخص همچنان در مدار صعود

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۳۱۸ واحدی عدد ۴۴۰ هزار ۱۹۹ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۴۵ هزار و ۴۹ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۳۱۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۹۰۴ هزار واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۵۵۴۵ واحد را نمایش داد.

امروز با دست به دست شدن ۱۰ میلیارد و ۲۲۴ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۹۳۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۴,۷۸۶ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای «اخابر»، «وبملت» و «رمپنا» به ترتیب با ۵۲۶، ۴۶۶ و ۴۴۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای «فولاد»، «شیران» و «همراه» به ترتیب با ۱۶۶، ۱۴۵ و ۱۳۳ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز «وتجارت»، «وبملت» و «فاراک» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و بانک و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ثبت رشد ۱۳۱۸ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) از مرز ۴۴۰ هزار عبور کرد. افزایش عرضه با موج قدرتمند تقاضا مواجه شد که نتیجه آن شکسته شدن رکورد تاریخی ارزش، حجم و تعدد داد و ستد معاملات روزانه بود. به گفته کارشناسان بازار سرمایه یکی از دلایل رشد امروز شاخص سیگنال‌های بین المللی و تداوم ثبات در عرصه سیاست و اقتصاد جهانی است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها