افتتاح زائر شهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا(ع)

زائر شهر رضوی در استانه زادروز ولادت امام رضا(ع) افتتاح شده و زیارت اولی‌ها اولین گروهی خواهند بود که در زائرشهر رضوی مستقر می‌شوند.

افتتاح زائر شهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا(ع)

خبر فوری / افتتاح رسمی زائر شهر رضوی توسط حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی تولیت محترم آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

طبق گفته معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی، زائرشهر رضوی ظرفیت اسکان نهایی و روزانه 20 هزار زائر را دارد که فاز اول ظرفیت اسکان 5 هزار نفر را دارد.

این زائر شهر در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار است که در حدود 220 هزار متر مربع زیربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می شود.
حدود 25 درصد از مساحت زمین این زائرشهر را بنا و 75 درصد دیگر به فضاهای باز شامل بر زمین های ورزش، فضاهای سبز، پارکینگ و ... اختصاص یافته است.
ساختمان های زائرسرای رضوی از 2 بخش اقامتی و خدماتی تشکیل شده است. همچنین حدود 21 درصد از کل فضای زمین را ساختمان های اقامتی و در حدود 4 درصد را نیز فضاهای خدماتی اشغال خواهد کرد.
این زائرسرا در 3 فاز ساخته می شود که در فاز یک که مساحتی 10 هکتار دارد، 31 بلوک احداث شده که 28 بلوک آن بصورت سوئیت و 3 بلوک دیگر بصورت سالنی ویژه هیات ها خواهد بود. همچنین در هر بلوک اقامتی 25 سوئیت در 2 طبقه بر اساس استاندارهای و امکانات هتل احداث می شود. همچنین در فاز یک، 6 سالن احداث شده که هرکدام در حدود 90 نفر ظرفیت خواهد داشت.
هر سوئیت مساحتی حدود 40 و دارای یک تراس، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کوچک است. بلوک های ویژه هیات ها نیز 2 طبقه بوده و در ورودی های سالن دارای سرویس های بهداشتی و حمام عمومی هستند.
در محوطه جلوی بلوک های هیاتی فضاهایی به عنوان آشپزخانه در نظر گرفته شده است؛ هر سالن بلوک های هیئتی، بدون احتساب تخت های 2 طبقه و بر اساس تخت های یک طبقه، حدود 90 نفر ظرفیت دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها