۴۵۵ زندانی در اردبیل به آغوش گرم خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به همت خیران و تلاش دستگاه قضائی و مسئولان مربوطه زمینه آزادسازی ۴۵۵ زندانی در اردبیل فراهم شده است.

۴۵۵ زندانی در اردبیل به آغوش گرم خانواده بازگشتند

قاضی ناصر عتباتی اظهار داشت: با هدف ایجاد امنیت پایدار و نیز صلح و آرامش درصدد هستیم تا در راستای اجرای برنامه‌های صلح آمیز و حل اختلاف پیشگام عمل کرده و شاهد برقراری آرامش در بین خانواده‌ها باشیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که سه هزار مورد از پرونده‌های معوق آزادسازی تعیین تکلیف شده است بیان کرد: به دنبال مختومه‌سازی پرونده‌ها با مصالحه هستیم تا بتوانیم از افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری به عمل آورده و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

عتباتی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام یافته و پیگیری خیران و نیکوکاران زمینه آزادسازی 455 زندانی در استان اردبیل فراهم شده و در طول دی ماه امسال 48 درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف با مصالحه مختومه شده است که انتظار می‌رود بتوانیم روند را به همین شکل پیش ببریم.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نخستین شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به پرونده‌های پزشکی در استان راه‌اندازی و 10 شعبه روستایی مصالحه شورای حل اختلاف نیز همزمان مبنای کار قرار گرفته است که با هدف رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان به دنبال تشکیل ویژه صنعتگران و واحدهای تولیدی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: مهم‌ترین هدف برای تحقق برنامه‌های اجرایی استان اهمیت به کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه دستگاه قضائی به عنوان رویکرد اساسی به دنبال آن بوده و درصدد هستیم تا حد امکان مشکلات منشأ گرفته از آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها