گشت پهپادی به شهروندان بدون ماسک در چین تذکر می‌دهد

این روزها دولت چین به شدت درگیر مباره با ویروس کرونا است و به همین علت نیز از هر روشی برای مبارزه با این ویروس استفاده می‌کند. در جدیدترین روش این کشور به استفاده از پهپادهای هشدار دهنده پناه آورده است.

گشت پهپادی به شهروندان بدون ماسک در چین تذکر می‌دهد

این روزها آسمان چین پر شده از پهپادهایی که به مردم تذکر می دهند. این پهپادها ابتدا با یک صدای بلند مردم را ترسانده و سپس به آنها می گویند هر چه سریعتر از ماسک استفاده کنند.

براساس ویدئویی که توسط روزنامه بین المللی چینی به نام "گلوبال تایمز" منتشر شده است، پهپاد در مناطق روستایی و شهری بالای سر مردم معلق می شوند و با صدایی به آنها دستور می دهد و می گوید: «ماسک های خود را استفاده کنید! عجله کنید!» از زان شیوع ویروس کرونا حبت های زیادی درباره موثر بودن یا موثر نبودن استفاده از ماسک برای مبارزه با ویروس کرونا مطرح شده است. اما در نهایت به نظر می رسد استفاده از ماسک بهتر از استفاده نکردن از آن است.

این گشت زنی پهبادی پس از آن صورت می گیرد كه سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت اورژانس را در حوزه بهداشت عمومی اعلام كرد. در حال حاضر ویروس کرونا جان بیش از 200 نفر را گرفته و بیش از 9 هزار و 700 نفر را آلوده كرده است.

کارشناسان هشدار می دهند که ماسک صورت به تنهایی در جلوگیری از شیوع ویروس مؤثر نیست. آنها توصیه می کنند که شستشوی مؤثر دست ها مؤثرترین روش پیشگیری است.

جالب است بدانید این پهبادهای گشت زنی حتی به کودکان نیز تذکر می‌دهند. آن هم با لحنی نسبتا خشن. برای مثال در یک ویدئو که اخیرا منتشر شده است میبینیم که به یک کودک گفته می شود: "هی بچه! ما در زمانی غیرمعمول هستیم. بیرون قدم نزن! "

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پرهام
    0

    برای گشت ارشاد می تونیم از این فناوری ایده بگیریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها