راه‌اندازی بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی بخش‌های ایزوله منفی در اورژانس و بیمارستان‌های استان برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا خبر داد.

راه‌اندازی بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا در لرستان

دکتر عباس پزشکی اظهار کرد: به منظور مقابله احتمالی با ویروس کرونا تمهیدات لازم در استان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت امروز جلساتی را با شبکه‌های بهداشت، متخصصین عفونی و بیمارستان‌های استان برگزار کردیم و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

پزشکی بیان کرد: برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا تخت‌های ویژه‌ای را در بخش‌های اورژانس و ویژه بیمارستان‌های استان تحت عنوان بخش ایزوله منفی در نظر گرفتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: چنانچه افرادی مشکوک به علائم ویروس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند موارد را به تهران می‌فرستیم و چنانچه کیت‌های اختصاصی در اختیارمان قرار دهند دیگر نیاز به فرستادن نمونه‌ها نیست و در استان انجام می‌دهیم.

کرونا بیماری جدید و قابل انتقال از حیوان به انسان محسوب می‌شود اما هنوز راه‌های انتقال، مخازن حیوانی، راه های پیشگیری، تظاهرات دقیق بالینی آن مشخص نشده است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

همچنین نیاز است مردم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس موارد بهداشتی را رعایت کنند و دست‌های خود را پس از هر فعالیتی با مواد بهداشتی شستشو دهند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها