آخرین وضعیت بارش‌ها در استان مرکزی؛ از اختلال تردد در اثر کولاک تا کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا

بارش برف و کولاک و همچنین وزش تندباد سبب کندی تردد در برخی از جاده‌های استان شده است.

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان مرکزی؛ از اختلال تردد در اثر کولاک تا کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا

استان مرکزی از روز گذشته شاهد تندباد و کاهش دما بوده، همچنین صبح امروز علاوه بر وزش باد شدید و کاهش دما شاهد بارش برف در برخی از نقاط استان هستیم.

به طوری که تردد در برخی از محورهای استان با اختلال رو به رو شده و به کندی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این باره گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در جاده وفس-کمیجان عبورو و مرور در این جاده به کندی درحال انجام بوده و برفروبی و پاکسازی این مسیر توسط گروه‌های راهداری درحال انجام است.

علی زندی‌فر افزود: با وجود بارش برف و کولاک در برخی نقاط اما هم‌اکنون تمامی جاده‌های استان باز و تردد در آنها به صورت عادی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: برف در جاده اراک-بروجرد، گردنه دخان جاده ساوه-همدان، جاده‌های شهرستان فراهان، تفرش و کمیجان درحال بارش است و رانندگان باید در هنگام رانندگی در این جاده‌ها خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: گروه‌های راهداری این اداره کل اکنون در جاده‌های برفی استان مستقر و عملیات برفروبی و نمک‌پاشی برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی درحال انجام است.

دمای هوای استان مرکزی بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی هم با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان گفت: براساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی امروزبه سبب عبور سامانه ناپایدار جوی، ضمن افزایش ابرناکی در برخی از نقاط استان رگبار باران و برف پیش‌بینی شده گرچه به دلیل سرعت بالای عبور سیستم و عدم تغذیه رطوبتی مناسب، انتظار بارش آنچنانی از این سیستم نداریم.

آرش بهاروند افزود: همچنین در این مدت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از نقاط سرعت باد به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی تصریح کرد: با عبور سامانه از اواخر وقت امروز به تدریج از ابرناکی هوا و سرعت وزش باد کاسته می‌شود و دمای حداقل هوا تا صبح دوشنبه به تدریج بین 5 تا 8 درجه نسبت به حداقل صبح امروز کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: از روز یکشنبه تا پایان هفته در صورت عدم تغییر الگوی نقشه‌ها، ناپایداری بارشی در استان نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها