اعضای هیئت امنای مواکب سراسر کشور معرفی شدند

اعضای هیئت امنای مواکب سراسر کشور پس از نشست مجمع مواکب جمهوری اسلامی معرفی شدند.

اعضای هیئت امنای مواکب سراسر کشور معرفی شدند

مجمع مواکب جمهوری اسلامی ایران باهدف مدیریت و سازماندهی مواکب اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور با رهنمودهای رهبرفرزانه انقلاب اسلامی و حمایت دولت محترم و راهبری ستاد اربعین کشور تشکیل گردید.

در این نشست پس از بیان دیدگاه های مختلف از سوی اعضای مجمع در پایان اعضای امنا با رای اعضای مجمع انتخاب شدند.
دکتر علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حچ و زیارت(با ۶رای رئیس هییت امنا)


دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (با ۶رای نائب رئیس)


دکتر نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران (خزانه داری)


مهدی هادی پور با ۶رای عضو هیئت امنا و دبیرکل مجمع مواکب


دکتر ابوذر صالحی مدیر جهادی انقلابی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو هیئت امنا


دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی دانشگاه دفاع ملی عضو هیئت امنا


دکتر مجید مرزانی مدیرکل بودجه بعثه مقام‌معظم رهبری (عضو هییت امنا و بازرس مجمع)


لازم به ذکر است مجمع مواکب براساس مصوبه هیئت امنا و مفاد اساسنامه در نظر دارد مجامع عمومی استانها را با مشارکت همه موکب داران تشکیل و نمایندگانی از هر استان باانتخاب مواکب به ستادمرکز معرفی نماید.
براساس اساسنامه مجمع ،دبیرکل عالی ترین مقام اجرایی مجمع محسوب می شود.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بزرگان نیا
    0

    پرداختن به جزئیات ضد و نقیض سرگذشت زندگی شخصی بزرگان دین ، خدا پسندانه نیست --- قرآن کریم که سخن خداوند یکتا و دانای مطلق آگاه به همه ی نهانها و آشکارهای جهان است در بیان سرگذشت پیامبران و بستگان پارسای آنان و سایر بندگان مقرب از داستان سرایی مفصل و تبلیغ مطول برای زندگی این بزرگان خود داری کرده و فقط کوتاه به مواردی اکتفا کرده که بشر دین جو می تواند از این سرگذشت درس عبرت برای دین داری و مذهب داری خود بیاموزد:« لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِي الْأَلْبَابِ مَا كَانَ حَدِيثًا يُفْتَرَى وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۱۱۱ سوره یوسف﴾. قرآن کریم بشر را که دست رسی بی خدشه به نهانها و آشکارهای سرگذشت مذکور هرگز نمی تواند داشته باشد از پرداختن به این سرگذشت ، که بعلت آمیخته شدن به آگاهیهای ناقص و غلط در جزئیات موجبات اختلاف میان مذاهب مختلف پیروان کیشهای الهی را فراهم ساخته و به وحدت خدا پسندانه ی ضروری آنان آسیب رسانده و آنان را در مقابل دشمنان دین خدا تضعیف کرده است ، برای حفظ این وحدت منع کرده است: « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۱۳۴ سوره بقره ﴾ ، و همچنان: « وَقَالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَى تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ » ﴿ آیه ۱۱۱ سوره بقره ﴾ ، و همچنان: « إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام ﴾ ، همچنان: «... وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ . مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ ﴿ آیات ۳۱ و ۳۲ سوره روم ﴾ ، و همچنان: « قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره أنعام ﴾. تاریخ از بدو ظهور بشر از فرزندان آدم روی این زمین تاکنون گواه صادقی است از وحدت شکنی میان پیروان مذاهب مختلف کیشهای الهی و بروز اختلافهای خانمان بر افکن میان این مذاهب بعلت پرداختن به جزئیات جریانهای ضد و نقیض در زمینه ی سرگذشت پیامبران و بزرگان دین . این اختلافهای خرد گریز هیچ بازده مثبت وسازنده ای برای جوامع بشری نداشته بلکه هموراه سوژه ی بد ترین سوء استفاده های کلان دشمنان این کیشها نیز قرار گرفته اند. این اختلافهای شیطان پسند همیشه به راه اندازی درگیری و کشتار و ویرانگری و نابودی میان این مذاهب بنفع دشمنان دین خدا و طاغوتان و بنفع دین فروشان از خدا بی خبر برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی و فریب انبوه دین داران و تحمیل زیانهای کلان مادی و معنوی جبران ناپذیر تمام شده اند. وفا داران دین خدا و مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر در سایه نظام اسلامی که ندای وحدت مسلمانان در جهان را طنین انداز ساخته است باید برای از بین بردن عوامل تفرقه از میان امت اسلامی و در راستای تقویت و استوار سازی پایه های وحدت این امت مرحومه همه ی تلاشهای خدا پسندانه ی خود را بسیج کنند و در راه سربلندی اسلام انسان ساز سعادت آفرین در جهان هزینه نمایند.

  • ناشناس
    0

    ناتوانی در تشخیص سره از ناسره ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب تکلیف زدا نیست --- با اذعان به معقول و منطقی بودن این اصل حقوقی متعارف جهان که جهل به قانون نسبت به ضرورت پایبندی به قوانین تکلیف زدا نیست اجرای این اصل در زمینه ی ضرورت پایبندی به احکام یقینی شرع مبین دین الهی ، باتوجه به برتری آشکار شرع خدا بر قانون بشر ، اولویت اول را نزد متدینان باید داشته باشد. اگر انسان متدین در اوج انفجار اطلاعات زمان حاضر فرق میان اعتقادات من در آوردی منسوب به دین و مذهب را از اعتقادات اصیل دین و مذهب نتواند تشخیص بدهد و بی تحقیق و تفحص بر پیروی از هر اعتقادی بنام دین و مذهب اصرار ورزد مطابق حکم قرآن و قانون و عرف دین داری و مذهب داری او هیچ ارزشی ندارند و با چنین وضعی دین داری و مذهب داری او بعنوان تخلف شرعی و قانونی از تکالیف شرع قلمداد می شود و او به تحمل مجازات مناسب نوع تخلف خود و آثار منفی آن در طول مدت تخلف ناگزیر خواهد شد. شرع و قانون برای تامین و تضمین منافع مشروع یا پسندیده ی عرفی معقول افراد و جوامع بشری تعیین شده اند و بدیهی است که هر تخلف از احکام شرع و قانون بتناسب آثار سوء آن بر فرد و جامعه مجازات خود را داشته باشد. « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳-۱۰۶ سوره کهف ﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها