چالش سریال‌سازی برای اقوام در سیما/ «پایتخت» هم بدون مشکل نبود

معاون امور استان‌های صداوسیما از چالش سریال‌سازی در حوزه اقوام سخن گفت و بر لزوم بالا بردن تحمل و صبر در این حوزه تأکید کرد.

چالش سریال‌سازی برای اقوام در سیما/ «پایتخت» هم بدون مشکل نبود

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما درباره روند سریال سازی در این معاونت که با سرعت معمول انجام نمی‌شود، به سریال سه گانه «سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی» اشاره و بیان کرد: تحقیق و نگارش سه گانه «سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی» در حال انجام است و در حال حاضر استادان دانشگاه در حال کار و پژوهش روی آن هستند.

وی درباره سریال ۳۰۰ قسمتی که یکی دو سال پیش توضیحاتی از ساخت آن داده شد، اظهار شد، گفت: ۶۷ قسمت از سریال «مادر ایران» نوشته شده و آماده است که به تولید برسد. پیش از این نیز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دستوراتی را برای تأمین مالی این سریال داد چراکه قرار بود بخشی از منابع مالی از طرف ما و بخشی از طرف سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

دارابی ادامه داد: اکنون مشکل تأمین بودجه را داریم وگرنه تهیه کننده، کارگردان آماده تولید کار هستند و هر زمان سازمان برنامه بودجه پای کار بیاید ما هم فصل اول این سریال را شروع می‌کنیم.

معاون امور استان‌های صداوسیما درباره زمان شروع «سردارسنجرخان» نیز اظهار کرد: محمدحسین لطیفی چندی پیش به کردستان رفت تا کارهای مربوط به این سریال را انجام دهد. البته پروژه «سردار سنجرخان» کار سنگینی است و پیش تولید آن طول می‌کشد پیش از این هم چند بار وقفه افتاد و خود لطیفی هم درگیر یک سینمایی شد، با این حال اکنون مسائل مالی سریال حل شده است.

وی درباره چرایی وقفه در تولید فصل دوم «بانوی سردار» که فصل اول آن بازخوردهای خوبی از مخاطبان دریافت کرد، نیز گفت: سریال سازی و کار در حوزه اقوام سختی‌های خود را دارد و توجهات و چالش‌هایی را نیاز دارد. زمانیکه ما می‌خواستیم «بانوی سردار» را بسازیم برخی از نخبگان این حوزه ملاحظاتی داشتند اما وقتی پخش شد و نتیجه کار را دیدند و راضی بودند گلایه کردند که چرا اسمشان در تیتراژ نیامده است.

معاون امور استان‌های صداوسیما در پایان بیان کرد: باید کمک کنیم که تا حدی سطح تحمل و مدارا بالا برود و برداشت‌های توهمی نسبت به یکدیگر نداشته باشیم. صداوسیما رسالت خود را در این می‌داند که در حوزه اقوام کار کند و می‌خواهیم اقوام را مطرح کنیم اما بعد عده‌ای انتقاد می‌کنند. زمانی که من معاون سیما بودم سریال «پایتخت» مشکل زیاد داشت و حتی از منطقه شمال کشور فراخوان داده بودند که جاده ساری به مشهد را ببندند! اما فصل‌های بعدی به تولید رسید و حتی قسمت ششم از همان منطقه کلید خورد و مردم منطقه هم هر بار تشکر می‌کنند.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها