دیدگاه متفاوت جلودارزاده درباره حضور زنان در دولت دوازدهم: حضور وزیر زن در کابینه در درجه دوم اهمیت است/ انتخاب زنان در معاونت وزارتخانه خواست جدی ماست

با وجود تاکید بسیاری از اصلاح طلبان و فعالین حقوق زنان بر انتخاب وزیر زن، عضو فراکسیون امید مجلس می گوید که حضور وزیر زن در کابینه حسن روحانی در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

دیدگاه متفاوت جلودارزاده درباره حضور زنان در دولت دوازدهم: حضور وزیر زن در کابینه در درجه دوم اهمیت است/ انتخاب زنان در معاونت وزارتخانه خواست جدی ماست

سهیلا جلودارزاده در گفت ‎و‎گو با سایت خبر فوری در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت استفاده از وزیر زن در کابینه دوازدهم برای پاسخ گویی ریس جمهور به مطالبات و خواسته های زنان گفت: در شرایط فعلی اینکه صد درصد اصرار داشته باشیم که یکی از وزرا حتما زن باشد در درجه دوم اهمیت قرار دارد و در درجه اول مهم داشتن وزرای متعهد و کارآمد است که بتوانند پاسخ گوی مطالبات مردم به ویژه در بخش های اقتصادی باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مجلس ادامه افزود: در عین حال، با توجه به اینکه زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند و رشد مدیریتی خوبی دارند و تجربه کافی را بدست آورده اند، حضور زنان در کابینه علاوه بر اینکه پاسخ گوی مطالبات زنان برای مشارکت در حکومت است، این حضور و مشارکت، فضای دولت ها را نیز تلطیف می کند و احساس مسئولیت بیشتری به بدنه دولت تزریق می کند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حضور فعال زنان در حکومت موضوعی است که دنیا به آن رسیده است خاطرنشان کرد: در صدر اسلام نیز این موضوع را تجربه کرده ایم و با اینکه دولت ها کوچک بوده و ساختار پیچیده ای نداشتند ولی شاهد هستیم که پیامبر اسلام نیز در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها زنان را دخالت داده و از آنها نظرخواهی می کنند.

وی ادامه داد: حضور زنان در دولت به واسطه پشتیبانی که همه مردم از آن دارند، باعث استحکام حکومت می‌شود البته اگر اولویت های دیگری نیز وجود داشته باشد ما با دولت همراه هستیم ولی اینکه در معاونت های وزارتخانه حتما زنان حضور داشته باشند یک خواسته صددرصد قطعی و جدی جامعه زنان است.

در شرایط فعلی اینکه صد درصد اصرار داشته باشیم که یکی از وزرا حتما زن باشد در درجه دوم اهمیت قرار دارد و در درجه اول مهم داشتن وزرای متعهد و کارآمد است که بتوانند پاسخ گوی مطالبات مردم به ویژه در بخش های اقتصادی باشند

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در خصوص اینکه کدام وزارتخانه ها می توانند وزیر زن داشته باشند ؟ تاکید کرد: هر چند که قائل به تفکیک‌جنسیتی در وزارتخانه ها نیستم اما وزارتخانه‌های فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان وزارتخانه هایی هستند که در مرحله اول ما مشکلی برای اینکه سکان دار آن ها وزیر زن باشد، نداریم و یک تجربه عالی برای خانمها در این زمینه وجود دارد و افرادی هستند که توانایی بر عهده گرفتن این مسئولیت را دارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا تجربه حضور زنان در پست وزارت را در دولت های قبل موفق می دانید؟ خاطرنشان کرد: فقط وزارت بهداشت و درمان بوده که به نظر من بسیار تجربه موفق و درخشانی بود که در دولت دهم برای مدتی اتفاق افتاد.

گفتنی است؛ پیش از این پروانه مافی دیگر نماینده زن مجلس نیز گفته بود که در دولت بعد باید دست کم مدیر زن در وزارتخانه ها به کار گرفته شوند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها