شرایط طرح خانه‌دار شدن کم درآمدها به زودی اعلام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز اعلام جزئیات طرح مسکن‌دار کردن دهک‌های اول تا سوم جامعه خبر داد و گفت: خانه‌دار شدن افراد ضعیف جامعه مثل طرح ملی مسکن ثبت‌نامی نخواهد بود و دستگاه‌ها اسامی را تعیین و به ما اعلام می‌کنند.

شرایط طرح خانه‌دار شدن کم درآمدها به زودی اعلام می‌شود

محمود محمودزاده در پاسخ به این سؤال که طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه همانند طرح ملی مسکن ثبت‌نامی خواهد بود؟ گفت: طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه مثل طرح ملی مسکن به شیوه ثبت‌نام نخواهد بود و این افراد توسط دستگاه‌های مسؤول مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشخص و به وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال تنظیم شرایط طرح مسکن‌دار کردن افراد کم درآمد جامعه هستیم که به زودی شرایط آن اعلام خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: این طرح با کمک دستگاه‌های حمایتی انجام خواهد شد و این دستگاه‌ها پس از مشخص کردن افراد واجد شرایط و سپس معرفی آنها به وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد تا ساخت مسکن برای آنها انجام شود.

به گفته وی، قطعاً این افراد، افرادی هستند که توانایی بازپرداخت اقساط و آورده را ندارند در این طرح سعی خواهد شد 200 هزار مسکن برای دهک اول تا سوم ساخته شود.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا اخیرا اظهارنظری از سوی او در خصوص اینکه امکان ثبت نام دهک های بالای جامعه در طرح ملی مسکن فراهم شده است گفت:به هیچ وجه اینطور نیست چرا که مگر ما می توانیم در خصوص اینکه پردرآمدها ثبت نام کنند یا خیر برای آنها تعیین تکلیف کنیم.به هر حال متقاضیانی که شرایط را داشته باشند می توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از تشکیل کارگروه ساخت مسکن محرومان با محوریت بنیاد مسکن، نهادهای دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز تلاش خواهند کرد تا سالانه 200 هزار مسکن با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض احداث شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در مراسم افتتاح متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که پرسیده بود آیا احتمال دارد مدت بازپرداخت اقساط مسکن ملی از 12 سال به 15 سال یا 20 سال افزایش یابد گفته بود که کارگروهی با حضور بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز با محوریت بنیاد مسکن تشکیل شده است که براساس آن برای سه دهک اول جامعه با اعطای وام ارزان قیمت و بلاعوض، مسکن احداث شود.

وی افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم. ما زمین و وام بلاعوض پیش‌بینی کرده‌ایم که به آنها بدهیم و خانه‌های آنها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها