اجرای پیاده‌روی رهروان یاس نبوی در لرستان

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان گفت:‌ هشت امامزاده شاخص در لرستان وجود دارد.

اجرای پیاده‌روی رهروان یاس نبوی در لرستان

حجت‌الاسلام عباس‌زاده از اجرای برنامه پیاده‌روی با عنوان «رهروان یاس نبوی» در لرستان خبرداد و اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، این همایش ویژه بانوان در این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این ویژه برنامه، علاوه بر تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری مراسم پرشور عزاداری و ایجاد یک حماسه جریان ساز و لبیک به ندای حمایت از ولایت حضرت فاطمه(س) ‌است.

عباس‌زاده اضافه کرد: برپایی این همایش و پیاده روی در امامزادگان شاخص استان است.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برپایی خیمه‌ معرفت در طول ایام فاطمیه در امامزادگان شاخص افزود:‌ این خیمه‌ها متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، «همه واقف باشیم» با حضور کارشناسان آشنا به مسائل وقف برای مشاوره و ترویج وقف(خصوصا تبلیغ وقف فاطمی)، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط حساس ایران و منطقه و لزوم بصیرت انقلابی و دینی هرچه بیشتر مردم به ویژه لزوم تبلیغ و ترویج اندیشه‌های اسلام ناب محمدی و جلوگیری از هجمه تبلیغاتی دشمن، ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، بر تروریست بودن سران آمریکای جهان‌خوار و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و در سخنرانی‌ها، مداحی‌ها، تریبون‌ها و ... به موضوع امنیت، بصیرت و مقاومت، پرداخته می‌شود و بدین وسیله بینش سیاسی مردم افزایش می‌یابد.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه، مراسم فجر فاطمی در قالب سوگواره «یاس نبوی» در لرستان برگزار می‌شود.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هشت امامزاده شاخص در لرستان وجود دارد، یادآور شد: امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد، محمدابوالوفا(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) دلفان، امامزاده جعفر و قاسم(ع) بروجرد، امامزاده زید قاسم(ع) ازنا، امامزاده زیدبن علی(ع) دورود و امامزاده محمدبن حسن الیگودرز از امامزادگان شاخص لرستانند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها