پل راما که به دست میمون ها ساخته شد، مانع عبور کشتی های هندی است!

جایی در وسط دریا درست بین هند و سریلانکا ساختار سنگی پل مانندی وجود دارد که هند و سریلانکا را به هم مرتبط میسازد. البته اکنون این گذرگاه سنگی قابل استفاده نیست. اما شواهد حاکی از ان است که تا قرن 15 از این پل سنگی استفاده میشده و با پای پیاده امکان سفر روی دریا فراهم بوده است.

پل راما که به دست میمون ها ساخته شد، مانع عبور کشتی های هندی است!

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرانگردی، در حال حاظر پل سنگی راما به زیر آب رفته اما باز هم کشتی های بزرگ نمیتوانند از این ساختار سنگی عبور کنند. طرحی مبنی بر ایجاد کانال و لایه روبی برای عبور کشتی ها ارائه شده که گمان نمیرود امکان تصویب و اجرای آن وجود داشته باشد.

اگر این موضوع به مرحله اجرا برسد مسیر عبور کشتیها 400 کیلومتر کوتاه تر میشود. در حال حاظر کشتی ها باید جزیره سریلانکا را دور بزنند و این مسیر هزینه بر است.

اما تصویب نشدن این طرح دلایل خاصی دارد که در ادامه برایتان توضیح میدهیم.

یکی از مخالفان ایجاد کانال روی پل سنگی طرفداران محیط زیست اند که نگرانی آنها به جا است و قابل درک. اما هندوهای متعصب مذهب را نیز وارد این پروژه کرده اند که دلیل اصلی شکست آن است!

حماسه بزرگ رامایانا پس از هزاران سال هنوز هم بر روی پروژه ها و تصمیمات مهم کشوری هند تاثیر مستقیم دارد.

پل راما در حماسه رامایانا

از آنجایی که در این حماسه درباره این پل سنگی نوشته شده و افسانه هایی وجود دارد مردم هند این پل را مقدس میداند و نمیگذارند خراب شود.

در کتاب مذهبی حماسی هندو ها آمده است. راما که یک شاه زاده بود به ناچار از ولیعهدی و جانشینی شاه چشم پوشی میکند و به جنگل پناه میبرد. در این مدت همسر راما که سیتا نام دارد توسط پادشاه بد کردار سریلانکا که راوانا نام دارد دزدیده میشود. راما به مدت 14 سال در جنگل به سر میبرد و لشکر بزرگی از میمون را برای خود فراهم می آورد.

زمانی که وقت لشکرکشی میمون ها به سرکردگی راما به سریلانکا فرا میرسد، راما برای عبور از دریا و رسیدن به خاک دشمن به میمون ها میگوید نامش را بر روی تخته سنگ ها بنویسند و به دریا بیاندازند. با این کار سنگ ها معلق خواهند ماند!

میمونها پس از ساخت پل به سرزمین سریلانکا میرسند و در نهایت در جنگی طولانی پیروز میشوند.

این داستان که در کتاب رامایانا آمده حالا باعث شده تا مذهبیون نگذارند پل سنگی راما را برای عبور کشتی ها تخریب کنند!

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها