افزایش ۴.۷ درصدی تصادفات در فارس/ جان باختن ۵۱۱ هموطن

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه آمار ۱۰ ماهه امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۴.۷ درصدی حوادث رانندگی و جان باختن ۵۱۱ نفر بر اثر این حوادث در فارس خبر داد.

افزایش ۴.۷ درصدی تصادفات در فارس/ جان باختن ۵۱۱ هموطن

دکتر محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۱۰ ماه گذشته، ۴۲ هزار و ۱۸۱ مورد حادثه ترافیکی در سامانه اورژانس فارس به ثبت رسیده که ۲۵ هزار و ۵۹۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و ۱۶ هزار و ۵۸۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، مرادیان گفت: در حوادث ترافیکی ۱۰ ماهه منتهی به پایان دیماه امسال، به ۴۸ هزار و ۵۲۰ مورد مصدومیت توسط اورژانس رسیدگی شده است که ۱۳ هزار و ۷۶ مورد آن به شکل سرپایی درمان شده و ۳۵ هزار و ۴۹۶ مورد نیز، برای ادامه درمان به مراکز درمانی استان فارس منتقل شده‌اند.

او با بیان اینکه در این مدت حدود ۲۰۰ هزار درخواست کمک از سوی مردم در استان فارس به اورژانس ارائه شده است، گفت: طبق آمار این مرکز، ۵۱۱ هموطن در ۱۰ ماه گذشته براثر حوادث ترافیکی در فارس جان باخته‌اند.

مرادیان همچنین از افزایش ۲۷ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این بازه زمانی خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۷۳۹ مورد در اثر مجاورت با گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که ۳۳۳ مورد به شکل سرپایی درمان شده و ۳۸۶ مورد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

او همچنین گفت: با وجود توصیه های مکرر در خصوص رعایت نکات ایمنی در رابطه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، طبق آمار ثبت شده در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲۰ نفر به خاطر مسمومیت با این گاز خطرناک، جان خود را از دست داده اند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و رفتارهای پُرخطر در رانندگی، از مواردی است که موجب شده تا ۵۳۱ هم استانی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، جان خود را از دست بدهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    بی احتیاطی رانندگان خماری وگوشی الکلی ومعتادند جان مردم رامیگیرن د کسی بازرسی نمکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها