روز تلخ ارتش آمریکا چگونه شکل گرفت؟

درحالی که طی روزهای اخیر اخباری در رسانه‌های گروهی مبنی بر دستیابی آمریکا و طالبان به توافق نهایی منتشر شده بود مشخص نیست که چرا مجدداً تنش میان طالبان و واشنگتن به بالاترین سطح افزایش یافته است.

روز تلخ ارتش آمریکا چگونه شکل گرفت؟

بعدازظهر امروز دوشنبه، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که ساعت ۱/۱۵ بعداز ظهر هواپیمای مسافربری خطوط هوایی آریانا افغان که از قندهار عازم کابل بوده در ولایت غزنی سقوط کرده است. این خبر بلافاصله از سوی اداره هوانوردی افعانستان و شرکت هوایی آریانا افعان تکذیب شد و گمانه هایی مربوط به خارجی بودن این هواپیما و ماهیت نظامی آن مطرح شد. ساعتی بعد گروه طالبان که هواپیمای نظامی آمریکایی در منطقه تحت کنترل آن‌ها سقوط کرده اعلام نمود؛ "هواپیمای نظامی حامل افسران بلندپایه استخباراتی سی‌آی‌ای آمریکایی در غزنی از سوی افراد این گروه به صورت تاکتیکی سقوط داده شده است.

"طالبان همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که یک فروند بالگرد نظامی آمریکا را نیز هدف قرارداده که موجب کشته شدن همه سرنشینان آن شده است. ارتش آمریکا اما پس ازسکوتی ۶ ساعته و تعجب آور در اظهار نظری دو پهلو حتی درمورد مالکیت هواپیما نیز اظهار بی اطلاعی کرد. پس از آن که رویترز به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که هواپیمای آمریکایی ساقط شده در افغانستان حامل شماری از افسران ارشد سازمان سیا بوده است یک مقام نظامی آمریکایی نیز در گفت‌وگو با «سی‌بی‌اس» تأیید کرد که یک فروند هواپیمای «E-11» ارتش این کشور در افغانستان سقوط کرده است.

سخنگوی ارتش آمریکا ضمن آن که از اظهار نظر در مورد دلیل سقوط این هواپیما و ماهیت و سرنوشت ۵ سرنشین آن خودداری کرد، صرفاً اعلام نمود که در حال تحقیق در این زمینه هستند. درحالی که طی روزهای اخیر اخباری در رسانه های گروهی مبنی بر دستیابی امریکا و طالبان به توافق نهایی منتشر شده بود مشخص نیست که چرا مجدداً تنش میان طالبان و واشنگتن به بالاترین سطح افزایش یافته است. به طور قطع طی روزهای آتی اخبار دقیق تری از سقوط هواپیمای نظامی و بالگرد امریکا درافغانستان، آن هم در یک روز و‌ تعداد‌ تلفات آن منتشر می‌شود‌ و به سؤالات متعددی که موجب شد طالبان روز ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ را به یکی از تلخ ترین روزهای ارتش آمریکا در منطقه تبدیل کند، پاسخ خواهد داد.

منبع: نورنیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    خداجای حق نشسته طالباندستت دردنکنه خسته نباشید دلمان کمی شادشد به درک کو تاخون شهدای عزیمان که دامنگیرت شودملعون کثیف شرمنده وننگت بادقمارباز

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      این طالبان دست در خون هموطنان ما مخصوصٱ در قضیه اشغال سفارت در کابل دارد ،تو به چه حقی از شون تشکر میکنی؟ مگه دلت از حمله موشکی عین الاسد شاد نشده بود که دست بدامان طالبان جنایتکار شدهای مرتیکه!

  • محمدنادریان
    0

    امریکایها بایدگورش از خاورمیانه گم کنه شک نکنید امریکا در سراشیبی تجزیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها