بنیاد رودکی عذرخواهی کرد

در پی حواشی ایجاد شده در اجرای پنجشنبه شب ارکستر سمفونیک تهران، بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای از مخاطبان عذرخواهی کرد بدون آن که سرنوشت تکرار اجرای یکشنبه‌شب را مشخص کند.

بنیاد رودکی عذرخواهی کرد

منوچهر صهبایی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران قبل از آغاز اجرا در شامگاه پنجشنبه ۳ بهمن با اظهاراتی تند درباره شهرداد روحانی رهبر اصلی این ارکستر، شبی پر از اضطراب و تشویش و نگرانی را در تالار وحدت رقم زد؛ رخدادی که به جرات می‌توان ادعا کرد در تاریخ این ارکستر بی‌سابقه بود. شرح ماجرا را اینجا بخوانید.

در پی بروز این نابسامانی، بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را ارائه کرد و با عذرخواهی از «مخاطبان حاضر در سالن و کلیه علاقه‌مندان به ارکستر سمفونیک» وعده داد که اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار آن را اتخاذ کند. شهراد روحانی نیز در بیانیه‌ای واکنش نشان داد. اینجا بخوانید.

در این بیانیه آمده است: «نظر به حواشی و مشکلات رخ داده در اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران، به اطلاع می رساند آقای شهرداد روحانی در تاریخ ۲۶ دی ماه، رسماً به بنیاد رودکی اعلام می‌کنند که به دلیل بیماری و انجام امور درمانی امکان رهبری ارکستر سمفونیک تهران را در تاریخ سوم و ششم بهمن ماه نداشته و ایشان با اطلاع بنیاد رودکی در مرخصی بودند.

در این بیانیه با بیان این که «اظهارات آقای صهبایی به عنوان رهبر مهمان در ابتدای برنامه شب گذشته خارج از شرح فعالیت رهبر مهمان بود»، آمده است: افزون بر آن زحمات نوازندگان گرانقدر ارکستر، جناب آقای روحانی و حتی خود ایشان را تحت الشعاع قرار داد و آزردگی عمیق مخاطبان ارکستر سمفونیک تهران را نیز موجب شد.

صهبایی در اجرای پنجشنبه شب اظهارات تندی را نسبت به شهرداد روحانی بر زبان راند و گفت: هرآنچه درباره بیماری او خوانده‌اید دروغ محض است.

این اظهارات با اعتراضاتی از میان جمعیت روبه‌رو شد. نوازندگان ارکستر سمفونیک که از این اظهارات به شدت ناراحت و عصبی بودند در اقدامی اعتراضی تصمیم گرفتند که در قسمت دوم بر روی صحنه حاضر نشوند و بعد از دقایقی انتظار که بیش از حد معمول به درازا کشید محمدرضا کریمی به نمایندگی سایر نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در سخنانی خطاب به حاضران در سالن گفت: حرف‌هایی زده شد به هیچ عنوان مورد قبول ما نوازندگان ارکستر سمفونیک نیست و ما در حمایت از شهرداد روحانی و انتقاد به آقای صهبایی حاضر به حضور در صحنه نیستیم.

بعد از این سخنان صدای اعتراضات از گوشه و کنار سالن بلند شده و تالار وحدت شاهد صحنه‌هایی از اعتراضات کلامی تند بود که به جرات می‌توان گفت در تاریخ این نهاد فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها