ورود سازمان ملل به پرونده هک تلفن جف بزوس: سعودی‌ها دست داشتند

دو مقام سازمان ملل متحد امروز گزارش می‌دهند، شواهد کافی وجود دارد که نشان دهد عربستان سعودی تلفن جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون را هک کرده است و هم پادشاهی سعودی و هم ایالات متحده باید در این رابطه تحقیق کنند.

ورود سازمان ملل به پرونده هک تلفن جف بزوس: سعودی‌ها دست داشتند

مقامات سازمان ملل متحد برای صدور بیانیه‌ای برنامه‌ریزی کردند که تاکید دارد آن‌ها گزارش تیم امنیتی جف بزوس، موسس شرکت آمازون که نتیجه‌گیری کرده است تلفن او احتمالا با یک فیلم بدافزار از یک حساب واتساپ متعلق به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هک شده است، معتبر می‌دانند.

به گفته یک منبع مطلع، گزارش تیم امنیتی بزوس نتیجه‌گیری کرده است که حجم گسترده‌ای از داده‌ها حدود یک ماه پس از به اشتراک‌گذاری این ویدئو در اواسط سال ۲۰۱۸ از تلفن بزوس استخراج شد. کارشناسان خارجی مد نظر سازمان ملل موافق هستند که شواهد به اندازه کافی قوی است که یک تحقیق کامل را تضمین کند.

روزنامه گاردین سه‌شنبه به نقل از منابع گزارش داد، تلفن همراه جف بزوس، میلیاردر و مالک شرکت آمازون، سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی در واتساپ از سوی شماره شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، هک شد، اتفاقی که چند ماه پیش از قتل جمال خاشقجی رخ داد. عربستان اما امروز با رد اینکه ولیعهد سعودی عامل هک تلفن همراه موسس شرکت تجارت الکترونیک آمازون بوده باشد، آن را "مضحک" توصیف کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها