رمز و رازهای کارت شناسایی پوتین در ۳۳ سالگی

رئیس‌جمهور فعلی روسیه در زمان جوانی نماینده آژانس اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی کا‌گ‌ب بود و در وزارت امنیت ایالتی آلمان شرقی، معروف به اشتازی، از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ کار کرد.

رمز و رازهای کارت شناسایی پوتین در ۳۳ سالگی
چند روز پیش، یک کارت شناسایی دستگاه اطلاعاتی که به رئیس جمهور فعلی روسیه ولادیمیر پوتین و زمان دهه هشتاد قرن گذشته تعلّق دارد در بایگانی سرویس اطلاعاتی آلمان شرقی پیدا شد؛ کارتی که چهره یک جوان را با ویژگی‌های جدیّت و غرور نشان می‌دهد، در حالی که چشمان او به یک نقطه دور خیره شده اند.

رئیس جمهور فعلی روسیه ولادیمیر پوتین در زمان جوانی نماینده آژانس اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی کا‌گ‌ب بود و در وزارت امنیت ایالتی آلمان شرقی، معروف به اشتازی، از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ کار کرد. آلمان شرقی در آن زمان تحت کنترل اتحاد جماهیر شوروی بود.

بنا به گزارش اداره آرشیو اشتازی، این کارت جالب در سال ۱۹۸۶ زمانی صادر شد که پوتین ۳۳ ساله بود. در بیانیه مدیریت بایگانی فوق الذکر بیان شده است که وی یک افسر میان رده در آژانس اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی (KGB) بوده است.

رمز و رازهای کارت شناسایی پوتین در ۳۳ سالگی

در جلوی کارت عکس پرسنلی از پوتین و نام دفتر مرکزی خدمات وی «درسدن» و شماره صدور کارت B. ۲۱۷۵۹۰ را نشان می‌دهد. در پشت کارت چندین مهر و تمبر وجود دارد که معلوم است هر سه ماه یک بار تمبر می‌شده‌، ولی این کار در در سال ۱۹۸۹ متوقف شده است و هنوز مشخص نیست، این مهر و موم‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند!

به گزارش رویترز، سخنگوی اسناد بایگانی وزارت امنیت امور خارجه در آلمان شرقی پیش از این گفته بود که برای صدور مجوز برای مأمورین KGB که برای خدمت به آلمان شرقی فرستاده شده اند اجازه ورود به دفاتر اشتازی آلمان آزاد بوده است. این کارت به پوتین اجازه می‌داد در هر لحظه، وارد مقر امنیتی در درسدن شود و به راحتی اقدام به جذب نیرو در آلمان شرقی کند و نیازی به کشف هویتش به عنوان کارمند دستگاه اطلاعاتی کا‌گ‌ب نباشد.

رمز و رازهای کارت شناسایی پوتین در ۳۳ سالگی

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرگزاری فوق گفت: همانطور که همه به خوبی می‌دانند در زمان اتحاد جماهیر شوروی هم سازمان اطلاعات شوروی و هم کشور آلمان شرقی در تبادل اطلاعات شریک بودند؛ بنابراین تبادل چنین کارت‌های شناسایی نیز بین آن‌ها محتمل است.

به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ کاگ‌ب جای خود را به اف‌اس‌بی سرویس ضد جاسوسی روسیه داد، پوتین پس از ترک اشتازی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری به اف‌اس‌بی رفت و از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ به عنوان مدیر این‌ آژانس فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۰ میلادی رئیس‌جمهور روسیه شد.

منبع: تابناک‌ باتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها