اصالت نقاشی منتسب به ون‌گوگ پس از نیم قرن تردید تایید شد

کارشناسان روز دوشنبه ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) اصالت تابلویی از ونسان ون‌گوگ را که از خودش در حال و هوایی غمگین کشیده است، تایید کردند.

اصالت نقاشی منتسب به ون‌گوگ پس از نیم قرن تردید تایید شد

به گزارش خبر فوری، این موضوع به نیم قرن تردید درباره این اثر پایان داد چراکه این نقاشی تنها اثر نقاش هلندی در دورانی است که از روان‌پریشی رنج می‌برد.

در این تابلو با عنوان «نقاشی از چهره خود» (۱۸۸۹)، هنرمند را در حالت سه ربع نشان می‌دهد که سرش حالتی کج دارد، نگاه تهی است و اندوه و غم در چهره نمایان است.

کارشناسان موزه ون‌گوگ در آمستردام، اصالت این نقاشی که متعلق به گالری ملی اسلو است تایید کرده‌اند. از سال ۱۹۷۰ برخی انتساب این اثر به ون‌گوگ را مردود عنوان کرده بودند و تاکنون همیشه شک و تردیدهایی درباره اصل بودن نقاشی وجود داشت تا جاییکه موزه اسلو مجبور شد در توضیح این اثر همیشه آن را با عنوان «منسوب به ون‌گوگ» نام ببرد.

موزه نروژ در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که این نقاشی را برای کار کارشناسی بیشتر به دست متخصصان هلندی بسپارد.

لوئیس ون تیلبورگ محقق اصلی در موزه ون‌گوگ می‌گوید:

این یک اثر هنری است که به دلایل بسیاری توسط وی کشیده شده است اما با این وجود جنبه‌های متفاوتی را نسبت به سایر تابلوهای ون‌گوگ را نشان می‌دهد.

تابلو نسبت به سایر نقاشی‌های ون‌گوگ در آن زمان با رنگ‌های تیره‌تر کشیده شده است و بخشی از اثر به‌نظر ناتمام می‌رسد.

لوئیس ون تیلبورگ، محقق اصلی در موزه ون‌گوگ در اینباره به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک اثر هنری است که به دلایل بسیاری توسط وی کشیده شده است اما با این وجود جنبه‌های متفاوتی را نسبت به سایر تابلوهای ون‌گوگ را نشان می‌دهد.»

اصالت نقاشی منتسب به ون‌گوگ پس از نیم قرن تردید تایید شد

وی افزود: «بنابراین مجبور شدیم توضیحی برای این تفاوت پیدا کنیم که کار دشواری بود اما فکر می‌کنم مشکل را برطرف کردیم و مفتخریم که اصل بودن کار وی را تایید کردیم.»

منبع: یورونیوز

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها