معاون وزیر امور خارجه روسیه:

ارجاع موضوع برجام به شورای امنیت عواقبی فاجعه‌بار به همراه خواهد داشت

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ارجاع موضوع توافق هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ممکن است عواقبی فاجعه‌بار داشته باشد.

ارجاع موضوع برجام به شورای امنیت عواقبی فاجعه‌بار به همراه خواهد داشت

به نقل از روزنامه فاماگوستا گازت، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در پی فعال شدن مکانیسم حل اختلاف از جانب تروئیکای اروپا [فرانسه، آلمان و انگلیس] علیه ایران و مطرح شدن احتمال در دستور کار قرار گرفتن خروج ایران از معاهده ان.پی.تی، گفت: ما در این باره با صراحت صحبت کرده و به ویژه با احتساب روندهای ترس‌آوری که به طور کلی در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای اتفاق می‌افتند، این توافق را راهکار امنیت جهانی در نظر می‌گیریم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه هشدار داد که «افراطیون در اروپا» ممکن است این خیال باطل را در سر داشته باشند که ارجاع تمام این مسئله به شورای امنیت سازمان ملل، می‌تواند این مشکل را حل کند.

او افزود: چنین اقدامی ممکن است عواقبی فاجعه‌بار داشته باشد و اکنون در برهه حساسی قرار داریم و همه باید مراقب بوده و عملکردشان را تعدیل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پی فعال شدن مکانیسم حل اختلاف از جانب تروئیکای اروپا و ادعاهای آن‌ها مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت: اظهارات اروپایی‌ها هیچ وجه قانونی ندارد لذا ما از بلاوجه بودن اقدام اروپایی‌ها استفاده می‌کنیم. اگر اروپایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند،طبق نامه رئیس‌جمهور در اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT، مطرح می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها