ثروت ۸ نفر به اندازه دارایی نصف مردم جهان است

آمار منتشرشده از سوی موسسه «آکسفام» نشان می دهد که شکاف درآمدی و نیز نابرابری در سطح جهان، به طرز معناداری افزایش پیدا کرده و دارایی هشت نفر از متمکن ترین افراد دنیا، برابر با نصف جهان است.

ثروت ۸ نفر به اندازه دارایی نصف مردم جهان است

به گزارش خبر فوری به نقل از گاردین، گزارش موسسه «آکسفام» که در حوزه مبارزه با فقر و گرسنگی در سطح جهان فعالیت می کند، حاکی از اختلاف تکان دهنده میزان درآمد در جهان است که این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی، به بیشترین حد خود تا کنون رسیده است.
در همین حال، مطالعات موسسه «آکسفام» نشان می دهد، زمانی که فقط مجموع دارایی ۸ نفر از ثروتمندترین افراد جهان، برابر با دارایی نیمی از مردم کره زمین است؛ این نابرابری در سطح جهان بسیار معنادار است.

همچنین این گزارش «آکسفام» در نشست پیش روی مجمع اقتصاد جهانی در «داووس» سوئیس منتشر شده و در آن آمده، این موضوع بسیار ناپسند است که حجم عظیمی از ثروت جهان، فقط در دست تعداد محدودی است؛ در حالیکه از هر ۱۰ نفر در جهان، یک نفر دارای درآمدی کمتر از ۲ دلار در روز است.

بر همین اساس، فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی عبارت است از «بیل گیتس» رئیس شرکت مایکروسافت، «مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیس بوک و «جف بزوس» مدیر عامل آمازون که ثروت این سه نفر فقط به اندازه دارایی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در سطح جهان است.

البته «امانکیو اورتگا»، «وارن بافت»، «کارلوس اسلیم هلو»، «لری الیسون» و «مایکل بلومبگ» در میان هشت ثروتمند برتر جهان دیده می شوند که مجموع دارایی این هشت نفر، بیش از ۳۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین در قسمت دیگر این گزارش آمده که نابرابری در سطح جهان، بین سال های ۱۹۸۸ میلادی تا ۲۰۱۱ میلادی، به طرز قابل توجهی افزایش یافته؛ تا جایی که درآمد ۱۰ درصد مردم جهان، به ۶۵ دلار در سال رسیده است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • دکترای حرفه ای
    0

    اسلام میگوید یک پنجم ثروت اینها از آن فقراست....پس بدون اسلام جهان در توحش خواهد مرد....تصور کنید اگر یک پنجم ثروت این جنابان به جای تولید اسلحه و بمب و گرمایش کشنده صرف ریشه کنی فقر شود ، جهان چه گلستانی خواهد بود.

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      امیدوارم اینجا بیایی و جوابم را ببینی شما از کجا مطمئن هستی همه این ثروتمندان ثروتشان را از راه جنگ اسلحه بدست اوردن اخه بیل گیتس که توی فناوری کامپیوتری هست روز قیامت جای تو و جای اینها دیدنی هست

    • بیسواد واقعی
      0

      از گفتن عراجیف و حرفهای بی سروته خودداری کنید

    • زارا
      0

      مضخرف نگو ثروت هرکس فقط مختص به خودشه. فعالیت و برنامه ریزی و استعداد هرکس به اضافه کمی شانس باعث میشه تا تو زندگی موفق باشه. هیچکس نباید جور بی عرضه گیه بقیه دنیارو با از دست دادن دارائی هاش بپردازه. کسانی که این قانون هارو به زور دارن میکنن تو زندگیه مردم واقعا به این دستورالعمل ها اهمیت میدن یا یک هزارم سرمایه و ثروتشونو به کسی میدن؟ البته به جز اون هزار تومنی که صبح به صبح میندازن تو صندوق صدقه و فک میکنن وظایف دینی شونو انجام دادن.

    • زحمتکش
      0

      آقای عقل کل دکترای چی رو داری .

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایکی راداده صدنازونعمت یکی راسوزانده تا ال قیامت

  • زارا
    0

    خبر جدید ندارین ،اخبار چند سال قبل رو پخش میکنید،اسم خودتونم گذاشتین خبرگزاری! وای به حال رسانه این کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها