کابینه دولت دوازدهم فراجناحی نخواهد بود

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: کابینه دولت دوازدهم فراجناحی نیست و افراد از جناح‌های دیگر باید همگام با دولت باشند.

کابینه دولت دوازدهم فراجناحی نخواهد بود

درباره تشکیل کابینه دولت دوازدهم به صورت فراجناحی اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب با صراحت اعلام کرده که نه تنها وزرا بلکه تمامی مدیران کشور باید از بین 24 میلیون رأی دهندگان وی باشند، مسئله‌ای که در کشور سابقه نداشته و در دنیا کم‌نظیر است.

وی افزود: انتصاب مقام‌های سیاسی تعریف خاصی دارد نه اینکه مدیران که غالباً باید افراد حرفه‌ای و متخصصی باشند از نیروهایی با گرایش سیاسی خاص انتخاب شوند.

حسینی بیان داشت: نتیجه این رویکرد این است که تقریباً همه مدیران باید در صف طرفداران دولت باشند و هزاران نیروی نخبه، متخصص و توانمند اجازه حضور در سطوح گوناگون مدیریت کشور را ندارند به عبارت دیگر شایسته سالاری قربانی سیاسی بازی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که کابینه دولت دوازدهم فراجناحی نیست و از یک گرایش سیاسی خاص انتخاب می‌شود و اگر افرادی از جناح سیاسی دیگری منصوب شوند باید دیدگاه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همگام با دولت را داشته باشند.

وزیراسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اصلاح طلبان پس از رایزنی‌هایی احساس می‌کنند علی رغم حمایت تمام قدی که در انتخابات از رئیس جمهور منتخب داشته‌اند انتظاراتشان برآورده نشده و با واسطه قرار دادن افراد و ارسال پیغام آشکارا خط و نشان کشیده و با صراحت از سهم خواهی سخن می‌گویند.

حسینی افزود: از سوی دیگر مشاور رئیس جمهور و حلقه اطرافیان وی نیز کم و بیش به تعرض و کنایه‌ها پاسخ می‌دهند و حتی در مواردی به تخریب اصلاح طلبان می‌پردازند و به نظر می‌رسد این کشمکش‌ها تا زمان معرفی کابینه و رأی اعتماد به وزرا ادامه داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و کارگزاران تمام تلاش خود را به کار گرفته و با اقداماتی می‌کوشند تا وزنه خود را در کابینه دولت دوازدهم سنگین‌تر کنند البته بعید است که روحانی تسلیم این فشارها شده و کابینه را به کسانی واگذار کند که اعتقادی به وی نداشته و از باب ضرورت با او همکاری می‌کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها