افزایش محبوبیت بوکس در سال‌های اخیر

رئیس فدراسیون بوکس گفت: طی دو سال گذشته حدود ۳۰ هزار ورزشکار که همگی در سنین پایه هستند وارد رشته ورزشی بوکس شدند.

افزایش محبوبیت بوکس در سال‌های اخیر

حسین ثوری پیش از ظهر امروز شنبه ۲۸ دی در مجمع انتخاباتی ریاست هیات بوکس استان گلستان در گرگان با اشاره به فعالیت دو ساله خود در این فدراسیون، اظهار کرد: با شبکه جهانی جام جم و شبکه ورزش تفاهم‌نامه هایی امضا کردیم تا تمامی مسابقات بوکس تحت پوشش قرار گیرد. در همین راستا امسال ۲۷ ساعت پخش زنده مسابقات بوکس را از رسانه ملی داشتیم.

وی با اشاره به فعال شدن بوکس نیروهای مسلح، افزود: تحقق این مسئله در کنار پخش زنده مسابقات بوکس از رسانه ملی، از آرزوهای این رشته ورزشی بود. این امر به‌واسطه زحمت‌هایی که احمد ناطق نوری در گذشته کشید و در این دوره آنها را دنبال کردیم، محقق شد.

رئیس فدراسیون بوکس بیان کرد: در روزهای گذشته برای اولین بار در تاریخ فدراسیون بوکس،‌ با اسپانسر قراردادی به مبلغ دو و نیم میلیارد تومان امضاء کردیم.

ثوری خاطرنشان کرد: نخستین دوره مسابقات کارگری بوکس کشور،‌ ۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: دو سال قبل تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته بوکس در کشور ۲۲ هزار نفر بود که این تعداد الان به نزدیک ۵۰ هزار نفر رسیده است. این تعداد ورزشکاران مستعد که وارد این رشته ورزشی شدند،‌ همگی در سنین پایه هستند و می‌توانند در آینده در مسابقات المپیک و
آسیایی، جهانی و مسابقات بین‌المللی برای کشور افتخارآفرینی کنند.

رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: باوجود تمامی مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور که به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه بوجود آمده، تمامی اعزام‌های ما سر موقع انجام می‌شود.

ثوری با تأکید بر اینکه هرگز زانوی غم بغل نکردیم و نگفتیم که نداریم، گفت: امروز تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان سازماندهی شدند و اردوهای آنها با استفاده از ظرفیت استان‌ها برگزار می‌شود. ارتقاء مربیان را باوجود تمامی مشکلات اقتصادی دنبال کردیم و جلوی رشد هیچ مربی را نگرفتیم.

وی یادآور شد: در سال‌جاری مبلغ تفاهم‌نامه ما با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون تنها یک و نیم میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است.

ثوری بیان کرد: اولین فدراسیون در کشور هستیم که ۷۰ درصد درآمدهای حاصل از برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان‌ها را به همان استان تخصیص می‌دهیم.

رئیس فدراسیون بوکس بابیان اینکه از بوکس دنیا عقب هستیم، اظهار کرد: باید تلاشمان را مضاعف و از همه ظرفیت‌ها نیز به نحو شایسته استفاده کنیم تا بتوانیم جایگاه بوکس ایران را ارتقاء دهیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها