آغاز رسمی استیضاح ترامپ در سنا

«جان رابرتس» به عنوان قاضی در جلسه استیضاح ترامپ در سنا، رسماً سوگند یاد کرد.

آغاز رسمی استیضاح ترامپ در سنا

به گزارش خبر فوری ،علاوه بر قاضی، سناتورها هم تعهد می‌دهند که بر اساس شواهد و مدارک و بی‌طرفانه رأی دهند.
با این حال، سوابق موارد پیشین استیضاح نشان می‌دهد که سناتورها عمدتاً بر اساس خطوط حزبی رأی می‌دهند.

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تحویل داد.

وی که ریاست گروه دادستان‌های دادگاه استیضاح را بر عهده دارد، با حضور در صحن سنا، اتهامات مطرح شده علیه «دونالد ترامپ» را قرائت کرد.

در همین حال، یک نهاد نظارتی فدرال آمریکا روز پنجشنبه ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) اعلام کرد کاخ سفید با متوقف کردن پشتیبانی نظامی به اوکراین، قانون را نقض کرده است.

علاوه بر این خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از دستیار «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ، گزارش داد: ترامپ مستقیما در جریان اعمال فشار به دولت اوکراین قرار داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) ارسال بند‌های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مجلس سنای این کشور را با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۳ رای مخالف به تصویب رساند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین موافقت خود را با افراد تعیین شده به عنوان دادستان‌های استیضاح ترامپ برای حضور در جلسه دادگاه سنا اعلام کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد روز پنجشنبه مصوبه مجلس نمایندگان را امضا کرد و آن را رسما تحویل مجلس سنا داد.

پلوسی اعلام کرد مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به وظایف خودش عمل کرده و ترامپ را در دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره، در ارتباط با پرونده گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین متهم شناخته و استیضاح کرده است.

ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست. رئیس جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان تعقیب توهمات و با هدف برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلی
    0

    ترامپ مثل سوسک ترسو می مونه با اون کراوتش قیافیه تو رو خدا ممنونم خوشکلتر از ترامپ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها